Rozporzadzenie MPiPS dot. orzekania o Niepelnosprawnosci z 21.V02.

1. Data: 2002-05-21 12:22:33

Temat: Rozporzadzenie MPiPS dot. orzekania o Niepelnosprawnosci z 21.V02.
Od: Piotr Zawadzki <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

215.002
---------------

Cześć!

Czy ma już ktoś z SBiSwK tekst dzisiaj (21. maja) podpisanego
rozporządzenie MPiPS odt. orzekania o niepełnosprawności? Mnóstwo
ludzi mnie o nie pyta, a ja sam go jeszcze nie przeczytałem...

Z góry dzięki za pomoc (adres bądź tekst na priv).

Z poważaniem
Piotr Zawadzki
http://irss.and.pl
GG2993226

--
Już samo zdrowie jest zwycięstwem

2. Data: 2002-05-22 07:58:29

Od: "Zbig Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Zawadzki" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
> Czy ma już ktoś z SBiSwK tekst dzisiaj (21. maja) podpisanego
> rozporządzenie MPiPS odt. orzekania o niepełnosprawności? Mnóstwo
> ludzi mnie o nie pyta, a ja sam go jeszcze nie przeczytałem...
---------------------------------
Jako jeden z tych, którzy wysłali wniosek o ponowne uzyskanie orzeczenia o
stopniu niepełnosprawności w związku z ubieganiem się o wymianę legitymacji
parkingowej - pytanie Piotra bardzo mnie zainteresowało. Sprawdziłem
wszelkie dostępne źródła internetowe, ale niestety nie znalazłem nawet
projektu tego rozporządzenia. Dzisiaj tj. 22.05 pozwoliłem sobie zadzwonić
do Biura Prawnego MPiPS żeby: a) potwierdzić prawdziwość informacji o
podpisaniu dn. 21.05 tego rozporządzenia (odpowiedź potwierdzająca) i b)
gdzie mogę znaleźć jego tekst. Odpowiedź brzmiała: nigdzie, bo
rozporządzenie zostało przesłane do Kancelarii Prezesa RM w celu
opublikowania. Wobec tego zapytałem od kiedy będzie obowiązywało?
Odpowiedziano mi, że od dnia publikacji i że do tego momentu jeszcze mogą
być wprowadzane zmiany.
Na pytanie dlaczego rozporządzenie nie zostało opublikowane na stronie
internetowej MPiPS otrzymałem odpowiedź, że liczy ono sobie trzydzieści
kilka stron, w tym wiele tabel i że z tego powodu publikacja jego treści nie
jest łatwa.
Strona internetowa MPiPS zawiera bardzo lakoniczne omówienie zawartości tego
rozporządzenia, ale wygląda na to, że stanie się ono "biblią" orzeczników,
którzy sami także zostają poddani weryfikacji i muszą uzyskać certyfikaty
uprawniające do orzekania.
Jeśli cel tego rozporządzenia ma być taki, jak to określono w końcowej
części omówienia na stronie www MPiPS to bardzo dobrze, bo stwierdza się
tam, że celem rozporządzenia jest ujednolicenie procedury a nie zwiększenie
lub zmniejszenie dochodów budżetowych. Może to oznaczać, że nie będzie
prowadzona weryfikacja negatywna orzeczeń wydanych ON w celu oszczędzenia
wydatków ZUS - owi, a jeśli wyeliminuje się przy okazji kombinatorów z
obydwu zainteresowanych stron, to chyba b. dobrze.
Osobiście obawiam się, że występując o nowe orzeczenie uwzględniające zmiany
w kodeksie drogowym mogę albo a) stracić prawo jazdy jako osoba niesprawna
ruchowo (po niedokrwiennym udarze mózgowym) albo b) stracić status osoby o
trwałej niezdolności do wykonywania pracy i samodzielnej egzystencji z tego
powodu, że w ciągu 4 lat katorżniczych ćwiczeń usprawniłem się na tyle, że
mogę prowadzić samochód i dzięki temu odzyskać częściowe choćby umiejętności
życiowe oraz możliwość przemieszczania się dalej niż tylko w obrębie
mieszkania. Doświadczenie życiowe uczy mnie, że wprowadzane obecnie
regulacje prawne mogą się okazać dla wielu ON zwyczajną pułapką podcinającą
podstawy ich egzystencji.
I na koniec: napisałem e-mail do MPiPS o przesłanie pocztą elektroniczną
pełnego tekstu rozporządzenia, na podstawie ustawy o "dostępie do informacji
publicznej", która nakłada obowiązek informowania o zamierzeniach organów
władzy wobec obywateli.
Jaki będzie rezultat zobaczymy.
Zbig A Gintowt

3. Data: 2002-05-22 10:07:47

Od: k...@p...onet.pl (Kontestator) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
informacji
> publicznej", która nakłada obowiązek informowania o zamierzeniach organów

A no właśnie! Ciekawy jestem efektu Twoich poczynań w tej materi. Mam
nadzieję, że poinformujesz nas o tym.

Kontestator

4. Data: 2002-05-22 14:44:43

Od: Piotr Zawadzki <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Zawadzki wklepał swoimi pracowitymi paluszkami:

>Czy ma już ktoś z SBiSwK tekst dzisiaj (21. maja) podpisanego
>rozporządzenie MPiPS odt. orzekania o niepełnosprawności? Mnóstwo
>ludzi mnie o nie pyta, a ja sam go jeszcze nie przeczytałem...

Witam ponownie!

Wiem, że głupio odpowiadać samemu sobie, ale gra jest (chyba) warta
świeczki: mam już rozporządzenie MPiPS o w sprawie orzekania o
niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności. W tej wersji ma
jeszcze napis "projekt" i brak daty, więc do czasu oficjalnej
publikacji nie można się na nie powoływać (miejmy nadzieję, że nic
szczególnego w nim też nie zmienią), ale zainteresowani pewnie
chcieliby już teraz je przeczytać. No właśnie, postaram się zaraz (w
ciągu jakichś 5-10 minut od wysłania tego posta) "powiesić"
rozporządzenie na stronie http://irss.and.pl - jeżeli nie zdążę zrobić
odnośnika na stronie głównej, należy go szukać w dziale "Prawo". Aha,
plik z rozporządzeniem jest spod Worda (.doc) i spakowany Zipem (bo
ponad 100kB), więc gdyby ktoś miał problemy z jego ściągnięciem /
rozpakowaniem / whatever, to proszę na priv.

Z poważaniem
Piotr Zawadzki
http://irss.and.pl
GG2993226

--
Już samo zdrowie jest zwycięstwem

5. Data: 2002-05-22 18:17:30

Od: "Zbig Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> publikacji nie można się na nie powoływać (miejmy nadzieję, że nic
> szczególnego w nim też nie zmienią), ale zainteresowani pewnie
-------------------------------
Dzięki Piotrze za tekst projektu. Teraz możemy spokojnie czekac na
ostateczny kształt "owocu" pracy ludzi z MPiPS. A na odpowiedź z
ministerstwa nie liczę, jako że zaliczam się do "szaraczków".
Ściaganie trwało kilkanascie sekund (mam dobry transfer...).
Dzięki i pozdrowienia.
Zbig A Gintowt

6. Data: 2002-05-24 16:28:59

Od: "Zbig Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kontestator" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> I na koniec: napisałem e-mail do MPiPS o przesłanie pocztą elektroniczną
> informacji
>
> A no właśnie! Ciekawy jestem efektu Twoich poczynań w tej materi. Mam
> nadzieję, że poinformujesz nas o tym.
Jako że teksty wiadomości nie są zbyt długie publikuję niżej treść mojego
wystąpienia do MPiPS, oraz moja reakcję na otrzymaną odpowiedź:

1. List do MPiPS