Rozrusznik serca - gdzie wykonac zabieg

21. Data: 2007-08-09 08:43:39

Temat: Re: Rozrusznik serca - gdzie wykonac zabieg
Od: "DH" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam wszczepiony od 3 lat kardiowerter który jest urządzeniem bardziej
skomplikowanym i sprawuje sie bez zarzutu.Pracuje przewaznie jako
rozrusznik.Czuję sie bardzo dobrze a nawet troche pływam na basenie .
Pozdrawiam
Draba

22. Data: 2007-08-09 09:04:12

Od: "Marcin" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ooooo kiedys natrafilem na info ze wlasnie sigmy z medtronica sa wadliwe
> http://www.rytmserca.ptkardio.pl/upload/26a4babf6d76
df58107d4c02c0593b14.doc

> Druga sprawa. Skoro "zlapalem Ciebie" czyli osobe, ktora ma rozrusznik
> fajnie jakbys napisal swoimi slowami co mozesz robic a czego kategorycznie
> nie mozesz robic z rozrusznikiem. Moja mama bedzie Tobie wdzieczna. Musze
> robic wywiady z kazdego dostepnego zrodla ;D
> Np. czy w marketach na bramkach normalnie sobie chodzisz, czy w kuchence
> mikrofalowej cos pichcisz... czy chodzisz z telefonem komorkowym. Sporo
> rzeczy juz poczytalem (komorka w przeciwnej kieszeni, nigdy na piersi etc
> etc) ale TY stosujesz sie do pewnych zalecen, ktore sie u Ciebie
> [...]
Co pierwszej części twojej odpowiedzi - mój akurat nie był na tej liście.
Ale jak się dowiadywałem
u siebie w szpitalu to nikt z pacjentów tego szpitala nie miał wymienianego
stymulatora.

Co do dalszej części to szczerze mówiąc jedyne ograniczenie to takie abym
uważał na to aby się
nie uderzyć w miejsce w którym znajduje sie stymulator.
Oczywiście mając wszczepiony stymulator już nie będę miał robionego MRI.
W kwestii komórek to można spokojnie używać tak samo z mikrofalą itp.
Bramki w sklepie na mnie jakoś specjalnie nie reagują lecz bramki w sądach,
na lotniskach itp już tak.
Lecz w tym momencie pokazując im swoją kartę identyfikacyjną stymulatora po
prostu nie musze przez
nie przechodzić :)
Badania kontrolne ma się średnio co rok lecz czasami lekarz decyduje inaczej
np. co pół lub częściej ale to
już jest ustalane indywidualnie dla każdego pacjenta.

Uczciwie mówiąc czuje się dużo lepiej.
Lecz niestety do mojej wady serca, którą nabyłem po przechodzeniu zwykłej
grypy doszło migotanie przedsionków i pobudzenia przedwczesne a już przed
tym mój stymulator mnie nie uchroni. ://
No ale głowa do góry - naprawdę pomaga.

23. Data: 2007-08-13 12:44:33

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 9 Aug 2007, Juanitos wrote:

> Pomimo żem inżynier nie tylko wszczepić, ale przede wszystkim ustawić go
> tak, aby wszystkie jego funkcje były wykorzystane. Wcale nie jest to w
> polskich realiach takie oczywiste... Abym był kompatybilny z Panem
> Doktorem w porównaniach, najczęściej jest tak, ze luksusowe Audi używa

jestem lekarzem i też potrafiłbym go ustawić. Nie jest to trudna rzecz
- tyle, że czasami (zwłaszcza dotyczy to funkcji rate response jeśli
taka ma być ustawiona). Problem jest w tym, że od razu widać jak
inne spojrzenie jest inżyniera i lekarza. Dlatego chyba lepiej
jest jeśli rozruszniki ustawia lekarz. Celem bowiem terapii
stymulatorem nie jest ustawienie go tak aby wszystkie funkcje
były używane tylko tak aby uzyskać jak najlepszy efekt
nie tylko w "zaprotezowaniu rytmu serca" ale jak najlepszych
parametrów rzutu serca w tym frakcji wyrzutowej itp. (a do tego
trzeba zrobić np. badanie echokardiograficzne).

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

24. Data: 2007-08-13 12:49:26

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 9 Aug 2007, .:biernus:. wrote:

> Mozna o ile wczesniej przy czekaniu w szpitalu sie nie przekrecisz!!!

a pytałeś ile będziesz czekał. Bo jeśli wskazania są pilne to
w ogóle się nie czeka. A jeśli nie są pilne to zawsze warto się
zastanowić czy stała elektrostymulacja jest przydatna i celowa
to znaczy poobserwować. W końcu rozrusznik to jest jednak ciało
obce i choć rzadko zdarzają się czasami różne dotkliwe powikłania
wynikające np. z nietolerancji obcych materiałów bądź infekcji

P.

25. Data: 2007-08-13 13:55:24

Od: Juanitos <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał(a):

> [...]
> parametrów rzutu serca w tym frakcji wyrzutowej itp. (a do tego
> trzeba zrobić np. badanie echokardiograficzne).

Zgadzam się ze wszystkim co Pan napisał w 100% - oczywiste jest
"techniczne" podejście do problemu inżyniera a "fizjologiczne" lekarza.
I bardzo dobrze, że tak jest. Poza granicami naszego kraju przy ciężkich
przypadkach współpracują ze sobą obydwa przedstawiciele świata nauki ku
zadowoleniu pacjenta. Bo przecież problem jest bardziej złożony niż
wygenerowanie pojedynczego impulsu (ale od tego się zaczęło)...

Pozdrawiam serdecznie
Juanitos

pulsowanie w oczach
Pulsowanie w oczach