Re: Rozrywkowo...

Data: 2017-06-18 20:30:30
Temat: Re: Rozrywkowo...
Od: XL <i...@g...pl>

Jakub A. Krzewicki <p...@g...com> wrote:

> Widzę, że też Ikselu jesteś nestorianką. To dobrze.

Przepraszam, ale p...sz. Żadną nestorianką. Ty chyba nawet Wyznania Wiary
nie rozumiesz.

Wierzę w JEDNEGO Boga,
Ojca Wszechmogącego,
Stworzyciela nieba i ziemi,
wszystkich rzeczy widzialnych i niewidzialnych.

I w jednego Pana Jezusa Chrystusa,
Syna Bożego Jednorodzonego,
który z Ojca jest ZRODZONY przed wszystkimi wiekami.

Bóg z Boga,
Światłość ze Światłości,
Bóg prawdziwy z Boga prawdziwego.
ZRODZONY, A NIE STWORZONY,
współistotny Ojcu,
a przez Niego wszystko się stało.

On to dla nas ludzi i dla naszego zbawienia zstąpił z nieba.
I za sprawą Ducha Świętego
PRZYJĄŁ CIAŁO z Maryi Dziewicy i STAŁ SIĘ CZŁOWIEKIEM

Ukrzyżowany również za nas
pod Poncjuszem Piłatem został umęczony i pogrzebany.
I zmartwychwstał trzeciego dnia,
jak oznajmia Pismo.

I wstąpił do nieba; siedzi po prawicy Ojca.
I powtórnie przyjdzie w chwale sądzić żywych i umarłych,
a królestwu Jego nie będzie końca.

Wierzę w Ducha Świętego, Pana i Ożywiciela,
który od Ojca i Syna pochodzi.
Który z Ojcem i Synem wspólnie odbiera uwielbienie i chwałę;
który mówił przez Proroków.

Wierzę w jeden, święty, powszechny i apostolski Kościół.
Wyznaję jeden chrzest na odpuszczenie grzechów.
I oczekuję wskrzeszenia umarłych
i życia wiecznego w przyszłym świecie.

Amen.

Zmartwychwstanie Jezusa było niejako powrotem do boskości, której uprzednio
się wyrzekł, aby STAĆ SIĘ CZŁOWIEKIEM.