Re: Rozrywkowo...

Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
Subject: Re: Rozrywkowo...
From: XL <i...@g...pl>
<d...@g...com>
<oi5m7s$g4l$2@dont-email.me> <oi5sr6$t5g$1@node1.news.atman.pl>
<oi6jpd$fq9$4@dont-email.me> <oi6okj$qgl$1@node1.news.atman.pl>
<oidns7$ot6$1@dont-email.me> <oidql6$p3v$1@node1.news.atman.pl>
Date: 21 Jun 2017 14:06:09 GMT

Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> wrote:

> [...]
> a nawet zamordować w mękach na krzyżu. Ciało Chrystusa
> było ziemskie, śmiertelne, podatne na ludzkie przypadłości.
> Po zmartwychwstaniu ciało Chrystusa stało się chwalebne,
> niezniszczalne, było to jakaś nieznana dotąd cudowna wyższa
> forma życia. Jeżeli by pozorował, to dlaczego bał się
> tego co będzie cierpiał? Bał się tak, że cierpiał nawet
> na hematidrosis. Modlił się nawet aby jeśli to możliwe
> ominął Go ten Kielich męki. Jeżeli by udawał albo grał
> teatr w ogóle by się tym nie przejmował. Przestań więc
> bredzić o jakichś teatrach, to nie ma za grosz sensu.

-prophecy-about-his-return/

> [...]
> niektórych słuchaczy. Mówił np. "niektórzy z tych co tu stoją, nie
> zaznają śmierci aż ujrzą Go przychodzącego z mocą (...)". Mówił
> to w kontekście zapowiedzi swej męki - wypełnił to szybko, bo już
> w niedzielę Zmartwychwstania - wtedy wielu uczniów Jego zobaczyło
> Go w mocy i z pełnią władzy na niebie i ziemi. Tym manipulatorom
> coś się we łbie pomyliło, albo też celowo wprowadzają w błąd,
> a ty naiwniaku się na to nabrałeś.

> Skoro głosisz że muzułmański rozum jest godzien pochwał
> za "przenikliwość i jasność", to tylko czekać aż cię zarekrutują.

I tak się to właśnie zaczyna.

> Nie. Zastanawiam się natomiast skąd biorą się tacy szubrawcy
> i kanalie jak ty, co śmią takie brednie wygadywać.

Z głupoty ludzkiej zwykłej. Z nieznalezienia celu. Z niespełnionego życia.
Z poczucia przegranej. Z goryczy, że nikt za nich nie zdecyduje, nie weźmie
za rękę i nie zaprowadzi do Kościoła. Im samym źle pojęta duma nie pozwala
tam wejść i przyznać Bogu i ludziom to, co sami przed sobą coraz słabiej ze
swej świadomości wypierają - "Boże, jakże się myliłem!"
Do końca nie zdobył się na to pewien znany mi tragiczny człowiek, który w
tajemnicy nosząc świety obrazek na piersi, na końcu swego życia wykrzyczał
"Dlaczego mnie tam nie zaprowadziliście???"
Do końca nie mógł zrozumieć, że każdy na własny rachunek zwraca się w
stronę Boga i nikt tam nikogo nie jest władny zapraszać.
W Kościele nikt nie powinien być gościem, tam każdy jest u siebie.

> Prz 19,29 Dla szyderców gotowe są baty,
> a chłosta na plecy głupiego.

Ale równocześnie
,,OJCZE, PRZEBACZ IM, BO NIE WIEDZĄ, CO CZYNIĄ" (ŁK 23, 34A)