Ryba - jak rozpoznac ???

1. Data: 2001-03-29 05:58:40

Temat: Ryba - jak rozpoznac ???
Od: "Toom" <t...@f...polbox.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ,
Mam zamiar upitrasic potrawke rybna w ktorej sklad wchodza 4 gatunki ryb.
Interesuje mnie sposob na rozpoznanie, czy supermarketowe miesko lososia
jest jeszcze do uzytku, czy juz tylko jest to dekoracja.
Moze ktos z Was poda taki sposob "na oko". Z gory dziekuje i pozdrawiam.

Tomasz (Warszawa)

1. Data: 2001-03-29 07:57:30

Temat: Re: Ryba - jak rozpoznac ???
Od: "Brzozes" <J...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!
Podobno dobry jest "test wodny" - wkladamy miesko rybki do zimnej wody - jak
wyplynie, znaczy ze nie jest swieze. Tylko jak to zrobic w sklepie?
Pozdrawiam slonecznie,
Aska

1. Data: 2001-03-29 09:31:01

Od: "Artur Z" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Po pierwsze wystrzegaj sie kupowania ryb w supermarketach (szczegolnie
Carreffoure i Auchan-nie raz kupilem tam smierdzace ryby)Niezle dzialy rybne
sa w halach Makro przez wzglad na duzy ruch i fachowe stoiska.Niestety ryby
nie rozpoznasz czy jest smierdzaca wzrokowo, chyba ze bedzie kompletnie
zgnila ;-),trzeba ja obwachac bez zenady juz w sklepie.Gdy bedzie nieswieza
recze,ze rozpoznasz (i nigdy nie zapomnisz ;-))

1. Data: 2001-03-29 10:00:21

Od: "Orion" <o...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Toom" <t...@f...polbox.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jest jeszcze do uzytku, czy juz tylko jest to dekoracja.
> Moze ktos z Was poda taki sposob "na oko". Z gory dziekuje i pozdrawiam.

---------------------------------------

Rybę poznaje się po oczach .
Im starsza tym oczka bardziej mętne.
Świeża ma błyszczące ślebka bez śladu zmętnienia .
Unikaj też przekrwionych oczu . Takie ryby
są niesmaczne.
Orion

1. Data: 2001-03-29 10:04:56

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Orion wrote:

> Rybę poznaje się po oczach .
> Im starsza tym oczka bardziej mętne.

Mozna też po kolorze skrzeli - im jaśniejsze i mniej czerwone, tym ryba
starsza.
Niestety - obie te metody na filety z łososia się nie zdadzą :))

sadyl

1. Data: 2001-03-29 11:01:22

Od: "Claudie" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przede wszystkim nie radze kupowac ryb w supermarkecie GEANT. Ostatnio
kupilam rybe, ktora prawie rozpadla mi sie w rekach przy sprawianiu. Od tego
czasu kupuje rybki w normalnym, malym sklepie rybnym. Tak naprawde to nigdy
nie dowiesz sie co jesz. Tak juz dzisiaj jest.
pozdrawiam
Ela

1. Data: 2001-03-29 17:59:18

Od: j...@s...org (Jocelyn) szukaj wiadomości tego autora

"Toom" <t...@f...polbox.com.pl> wrote:

> [...]
>jest jeszcze do uzytku, czy juz tylko jest to dekoracja.
>Moze ktos z Was poda taki sposob "na oko". Z gory dziekuje i pozdrawiam.

Swieza ryba nigdy nie pachnie "ryba" - najblizszy zapach to zapach
swiezego ogorka...
Art(Gruby)

1. Data: 2001-03-30 02:57:42

Od: <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest jeszcze do uzytku, czy juz tylko jest to dekoracja.
> Moze ktos z Was poda taki sposob "na oko". Z gory dziekuje i pozdrawiam.

Nie "na oko" tylko "na palec"
Lekko nacisnac palcem na bok ryby w okolicy grzbietu i obserwowac
czy pozostanie dolek czy tez wglebienie po chwili zniknie.
Jezeli zniknie to swieza.
Nie nalezy kierowac sie wechem bo cwaniaczki w supermarketach
plucza "starsze" rybki w bardzo slabym roztworze nadmanganianu potasu
i taka rybcia ani nie pachnie ani nie smierdzi a i oczka tez
nie zawsze jej metnieja mimo iz niemloda.

pozdr
Marek,glodny...

1. Data: 2001-03-30 04:23:33

Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

<r...@p...onet.pl> wrote

> [...]
> i taka rybcia ani nie pachnie ani nie smierdzi a i oczka tez
> nie zawsze jej metnieja mimo iz niemloda.

A jezeli to jest wyfiletowana ryba ??
To gdzie ten grzbietm gdzie oczy ?? :-)))

Ania

1. Data: 2001-03-30 12:35:32

Od: "Toom" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Pieknie dziekuje wszystkim, za rady. Mysle, ze teraz juz wybiore rybki
przynajmniej sredniej jakosci, a nie prochno.

Wszystkim i wszedzie zycze SMACZNEGO

Tomasz (Warszawa)

Jak poznac rybe???
Krotkie wyjasnienie