Ryż z jabłkami

1. Data: 2004-11-05 13:26:23

Temat: Ryż z jabłkami
Od: "rene" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj na obiad zrobiłam ryż zapiekamy z jabłkami i rodzynkami. Nie jadłam
tego już co najmniej 2 lata.
Niebo w gębie, aż humor mi się poprawił w taką brzydką pogodę :). A co tam u
Was dzisiaj na obiad?
--
rene
gg 4289772

"Śmiech jest lekarstwem, które każdy może sam sobie przepisać "
Boller Reinbold

1. Data: 2004-11-05 13:33:11

Temat: Re: Ryż z jabłkami
Od: "Ollla" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzisiaj na obiad zrobiłam ryż zapiekamy z jabłkami i rodzynkami. Nie
jadłam
> tego już co najmniej 2 lata.

O !
Ja juz nawet zapomnialam, ze cos takiego istnieje ... :)
A podrzucisz prosze swoj przepis ?

Pozdrawiam, Ollla

1. Data: 2004-11-05 13:36:08

Od: "Faraonka" <rudakocicaNO**@**SPAMpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rene" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> Was dzisiaj na obiad?
> rene

u mnie (nas) dzisiaj filet z ryby, ziemniaki (albo ryz do wyboru) i do tego
salatka (mieszanka kukurydzy, groszku i marchwi z odrobina smietany, albo
nawet i bez)
--
Z pozdrowieniami
Krystyna P. - Faraonka

1. Data: 2004-11-05 13:44:35

Od: "rene" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O !
> Ja juz nawet zapomnialam, ze cos takiego istnieje ... :)
> A podrzucisz prosze swoj przepis ?

:)
ja żadko robię coś ściśle według przepisu (poza ciastami)
jabłka pokroiłam w kosteczkę i poddusiłam z cukrem trzcinowym, cukrem
waniliowym i cynamonem (dużą ilością). 200g ryżu ugotowałam w 1 litrze mleka
z dodatkiem 2 łyżek masła i szczyptą soli. Gdy mleko już się wygotowało ryż
przykryłam na 15'. W tym czasie zaparzyłam rodzynki. Następnie rodzynki
wymieszałam z ryżem. Naczynie żaroodporne wysmarowałam masłem i przełożyłam
do niego połowę ryżu, na ryż wyłożyłam jabłka i przykryłam pozostałym ryżem.
Zapiekałam w piekarniku nagrzanym do 180 st.C ok 30' 5' przed końcem zdjęłam
przykrywkę aby ryż się zarumienił i był lekko chrupiący na wierzchu. Na
talerzu polewam jogurtem naturalnym lub jak kto woli śmietaną z cukrem.
Smacznego
--
rene
gg 4289772

"Mężczyźni wolą blondynki, gdyż uważają, że brunetki są inteligentniejsze i
przez to bardziej niebezpieczne"
Zofia Arnould

1. Data: 2004-11-05 13:48:23

Od: "Ollla" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja żadko robię coś ściśle według przepisu (poza ciastami)
>
> Smacznego
> --
> rene

Dziekuje serdecznie, pozdrawiam Ollla

1. Data: 2004-11-05 14:36:43

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ok 30' 5' przed końcem zdjęłam przykrywkę aby ryż się zarumienił i był
> lekko chrupiący na wierzchu. Na talerzu polewam jogurtem naturalnym lub

O a ja robiłam ryż z jabłkami wczoraj.
Troszkę inaczej,ale bardzo polecam.
Ryz ta samo ugotować jak u Ciebie na kleisto, na mleku i z 2 łyżkami cukru,
ale do ryżu dodajemy 1/3 objętości ryżu wiórek kokosowych )np. szklanka ryżu
+ 1/3 szklanki wiórek) (i razem to gotujemy, potem do tego jeszcze esencje
waniliowa parę kropli i jajo żeby ładnie związało.
Formę masłem wysmarować, wyłożyć kawałkami jabłek surowych, na to ryż, na to
jabłka krojone w ósemki - wszystko posypać brązowym cukrem, cynamonem,
płatkami migdałów i obłożyć wiórkami masła.
Po zapieczeniu na 200st na dolnej półce, góra przypomina smakiem tarte
tatin. :-)

Sowa

A dzisaj kapuśniak i pierogi z soczewicą.

1. Data: 2004-11-05 14:41:01

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Po zapieczeniu na 200st na dolnej półce, góra przypomina smakiem tarte
> tatin. :-)

A i jeszcze jedno - super wygląda w dodatku - zwłaszcza w okrągłej formie
jak się jabłka ułoży koncentrycznie. :-)

Sowa

1. Data: 2004-11-05 14:47:16

Od: "rene" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ryżu + 1/3 szklanki wiórek) (i razem to gotujemy, potem do tego jeszcze
> esencje waniliowa parę kropli i jajo żeby ładnie związało.

to z kokosem musi być dobre, ale niestety mój mąż nie jest "kokosojadem" i
cóż mogę tylko pomarzyć o tym smaku :)

> A dzisaj kapuśniak i pierogi z soczewicą.

możesz podać przepis na pierogi z soczewicy? tego dania jeszcze nigdy nie
robiłam
--
rene
"Człowiek jest stworzony do szczęścia; cierpienie trzeba zwalczać i niszczyć

1. Data: 2004-11-05 14:55:14

Od: Beazuku <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
A u mnie tez na slodko i tez z jablkami - RACUCHY.

--
Pozdrawiam Beazuku z Zielonej Góry
www.republika.pl/beazuku

1. Data: 2004-11-05 14:58:14

Od: Beazuku <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja zajadam sie takim ryzem w mrozne zimy.
Ale mam raczej wersje szybka :)

Ryz z torebki - ugotowac.
Jabłka - mam w słoikach mus jabłkowy.
naszynie żaroodporne wysmarowac masłem.
Warstwa ryzu, warstwa jabłek posypac sukrem i cynamonem, warstwa ryz?.
Zapiekac.
Jeść ze smakiem polane gesta smietaną.
heheeh gdybym nie była po kopie racuchów pewnie bym polecaiała robic :)
--
Pozdrawiam Beazuku z Zielonej Góry
www.republika.pl/beazuku
GG 5380907

Dodatki do zupy ziemniaczanej?
przetwory - bylo juz na pewno ale nie moge znalezc
Galareta
dieta
węgierki w rumie do.....?