Rzetelne informacje o Verona Building [Crosspost]

21. Data: 2009-06-19 21:03:16

Temat: Re: Rzetelne informacje o Verona Building [Crosspost]
Od: zil0g <z...@m...prl> szukaj wiadomości tego autora

*DJ* wdusil[a] knefle:

| Z chęci do materiałow naturalnych, tam gdzie je można zastosować, i
| gdzie ich zastosowanie jest racjonalne.

Co to za bredzenia, co ma do tego technologia skoro zalezy od jakosci wykonania.
I ze niby w budynkach z cegly panowie ze szpadlem w bialych kitlach pipeta nakladaja
zaprawe w labolatoryjnych proporcjach?

22. Data: 2009-06-19 21:26:04

Od: Reseller <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

zil0g pisze:
> [...]
> I ze niby w budynkach z cegly panowie ze szpadlem w bialych kitlach pipeta

Nie, ale faktycznie mieszkam teraz w budynku (bloku) w którym tylko
parter jest ceglany a wszystko powyżej (3 piętra) są z "czegoś innego" i
u sąsiada na 2gim piętrze jest "pieczarka na ścianie" a u mnie nie -
mieszkam na parterze. Nie wiem jak jest między parterem i piętrem sąsiada.
Ale, skoro mam wybór to się decyduję albo na beton, albo na cegłę, albo
na mieszkanie na Partynicach, Biskupinie, Bielanach itp... Zadałem
konkretne pytanie w konkretnym celu.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Niniejszym wątek uważam za zamknięty.

--
Reseller

23. Data: 2009-06-20 01:07:38

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z chęci do materiałow naturalnych, tam gdzie je można zastosować, i
> gdzie ich zastosowanie jest racjonalne.

> Jak również miliony ludzi żyją w glinianych lepiankach, i też im się
> nic nie dzieje. Nie oznacza to że mamy dążyć do czegoś, z tego tylko
> powodu że jest to akceptowane przez miliony. Być może akceptowane, bo
> nie ma innej opcji do wyboru.
>
> --
> DJ
>
> PS. przy odpisywaniu na priv usun antyspamowy wpis z adresu

Co dla Ciebie jest surowcem naturalnym? Cegły z krowich i wielbłądzich kup, domy
z gałęzi kryte liśćmi? Beton to surowiec naturalny. Składa się z wyprażonych i
drobno zmielonych skał, piasku i wody. Jak w zimę robiony to chyba chlorek
wapnia dodają. Coś mi się widzi że to też surowiec naturalny. Budownictwo nie
może być oparte na surowcach sztucznych bo są za drogie i nie ma ich tyle żeby
domy budować. Wyobrażasz sobie cegły z korundu spajanego żywicą epoksydową. Bo
ja sobie wyobrażam. Kilo epoksydu kosztuje z 40 złotych. Cegłę by z tego zrobił.
Dasz 6 dych za cegłę? Nikt nie da. Albo belki z włókien węglowych. Robi się.
Widziałem w tv. 5 razy wytrzymalsze od stalowych i 5 razy lżejsze. Ale nie do
domów one były bo też za drogie.

24. Data: 2009-06-20 07:52:16

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Deni wrote:
> Użytkownik "Reseller" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> Czy ktoś ma jakieś rzetelne informacje o tym deweloperze,
> potencjalnych problemach i wprost, czy warto wchodzić w ten budynek i
> układy z Verona? Jakich niespodzianek można się spodziewać?
> Cena atrakcyjna ~5.900 zł brutto za 1m2 w budynku B.
>
> Cena 5 900 zł za m2 budynku z betonu to stanowczo za dużo.
> Ja się nie znam może na budowaniu, ale myslalam, ze juz dawno
> odeszlo sie od budowania budynkow mieszkalnych z betonowych plyt...?

a co jest złego w betonie?

to jest prawdopodobnie pół monolityczna konstrukcja, im wyżej tym mniej
ścian żelbetowych, żelbet jest tam gdzie jest potrzebna nośność bez zbędnego
pogrubiania scian.

25. Data: 2009-06-20 07:53:22

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

DJ wrote:

> Z chęci do materiałow naturalnych, tam gdzie je można zastosować, i
> gdzie ich zastosowanie jest racjonalne.

hm z trzciny i drewna ciężko jest zbudować wysoki na kilka pięter budynek

beton jest tak samo naturalny jak porotherm :)

26. Data: 2009-06-20 07:54:09

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:
> Użytkownik "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl> napisał w wiadomości

> GWno prawda. Ściana z betonu nie oddycha, słabo izoluje termicznie i
> akustycznie, mieszkanie z betonu jest niekomfortowe dla człowieka.

sciany są ocieplane, a beton jako materiał ciężki doskonale izoluje
akustycznie.

27. Data: 2009-06-20 08:03:15

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

DJ wrote:

> Polacy - dawno. A importowane technologie znów przywlokły te manierę
> budowlaną. Szybko, łatwo i przyjemnie.

????

> Cicho szzzaaa.... to teraz takie nowoczesne, wzronictwo włoskie,
> hiszpańskie. To jest trendy. Dodatkowo aby upiększyć efekt - jakaś
> szpanerska nazwa budynku/osiedla. To jest coś! Nie ważne z czego jest
> ściana. Wystarczy blok potem ubrać w kafelki i wygląda jak z cegły. Bo
> ma wyglądać, nie ma z niej być. Liczy się złudzenie, nie fakt.
> Kafelki będą odpadać za 10 lat? Nieważne, wymieni się na nowe, no
> oczywiście jest to koszt właścicieli ;)))

daj nam skany twojego wpisu do izby inżynierów, bo piszesz tak zdecydowanie
że musisz być jakimś rzeczoznawcą budowlanym.

beton jest naturalnym i bardzo dobrym budulcem, pierdoły o oddychaniu scian
to brednie. sciany nei maja oddychać w domu ma być wentylacja a sciany mają
być prawidłowo zaizolowane cieplnie. Grzyb sie robi z dwóch zasadniczych
powodów, nie wietrzenia mieszkań i mostków cieplnych któe pwoodują
wykraplanie sie wilgoci w scianach wewnątrz pomieszczeń.

> A o blokowcach z lat 60-70 ubiegłego wieku słyszy się "bueee.. wielka
> płyta, mam nadzieję że wyburzą". Ciekawe jak o dzisiejszych
> wynalazkach będzie się słuchać za lat 10 i 20.

wielkia płyta była zła nie z powodu ż ejest zbudowane z betonu tylko ze
względu na neichlujność wykonawców tych konstrukcji. Prawidłowo wykonane
bloki z WP trzymają sie całkiem dobrze pwoiedział bym że bardziej sie boje o
współcześnei budowane konstrukcje z cegiel za 30 lat niż o dobrzez zrobioen
bloki w WP za kolejne 30 lat.

Mieszkałem w budynku z WP. był zrobiony prawidłowo, było ciepło, grzyba nei
było sąsiadów nei słyszałem, pamiętam jak sie zdziwiłem ze na pianinie grała
sąsiadka zza sciany, a ja myślałem ze to ktoś kilka pięter dalej gra.

Widuje czasem te wspaniałem nowe domy z cegiel po 5 latach sie zaczynają
sypać.

> BTW - a propos sztuki budwlanej, będąc kilka dni temu na spacerze
> widziałem że niektóre(tylko niektóre!) ścianki osłonowe są
> przykotwione do nośnych kawałkami blachy... Czyżby zaprawy brakło i
> się nie trzyma?

moze to są wzmocneinia? kotwienia do betonu

28. Data: 2009-06-20 18:54:51

Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2009-06-20 09:54:09 +0200, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> said:

> sciany są ocieplane, a beton jako materiał ciężki doskonale izoluje
> akustycznie.

Ciekawe czemu w blokowcach słychać jak sąsiad się kąpie, nawet jak nuci
przy goleniu. Słychać jak pierdzi w kublu. I wiele innych ciekawych
rzeczy słychać.
Doskonałe pudełko rezonansowe... Ktoś coś wspominał o izolacji
akustycznej? ;)))

--
DJ

29. Data: 2009-06-20 18:56:26

Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2009-06-19 17:24:44 +0200, "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl> said:

> Chodzi mi o to, że tak samo komfortowo można sobie mieszkać w bloku z
> płyt betonowych, jak i w bloku z cegły. Nie czuć różnicy.

A sam sprawdzałeś (przez kilka lat przynajmniej), czy tylko tak Ci się wydaje?

--
DJ

30. Data: 2009-06-20 19:00:02

Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2009-06-20 09:54:09 +0200, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> said:

> sciany są ocieplane,

Dla niezorientowanych dodam że chodzi również o mikroklimat przy
materialach naturalnych (zachowanie odpowiedniej wilgotności,
bezwładność cieplna), nie tylko o opakowanie "klocka" styropianem i
wełną mineralną.

--
DJ

wycena robocizny - podłoga korkowa?
Ciśnienie wody w mieszkaniu
Napęd FAAC - fotokomórki
Z PSPolityka
panel prysznicowy deante Jaguar a bateria