SAECO - który expres?

1. Data: 2006-04-14 14:38:26

Temat: SAECO - który expres?
Od: g...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

witam,
Chcę kupić ekspres ale niebardzo się na tym znam.
Waham się czy lepiej kupić expres Magic Espresso Cappuccino czy wydać
więcej kasy i kupić jeden z tych:
Saeco Royal Professional
Saeco Incanto De Lux
SAECO INCANTO
Saeco Magic Comfort Plus

Na pewno zdecydowałabym się na ten tańszy model ale zauważyłam u znajomych,
że expres w granicach do 1000zł (korzystają z różnych - krups, de longhi)
po 10-12 miesiącach jest bezużyteczny bo sie przepala i smak kawy już jest
nieporównywalnie gorszy niż na początku lub w kawiarni :-(

jeśli ktoś korzysta z któregoś expresu lub zna się na rzeczy będę wdzięczna
za opinię

Wesołych Świąt :)

2. Data: 2006-04-14 18:50:35

Temat: Re: SAECO - który expres?
Od: "Zbyszek Zarzycki" <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <g...@b...pl> napisał w wiadomości

> jeśli ktoś korzysta z któregoś expresu lub zna się na rzeczy będę
> wdzięczna
> za opinię

Zależy od Ciebie, zamiast bawić się nazwami pomyśl co potrzebujesz.
Znakomitą kawę zrobisz bez użycia expressu, ale to zabiera masę czasu.
Na drugim końcu są ekspresy gdzie sypiesz worek ziarna, podłączasz do źródła
oligoceńskiego i jednym naciśnieciem guzika masz espresso, a jak jeszcze
krowa gdzie w pobliżu to i Capuccino.
Ale nic za darmo. Te super automaty mają jak dla mnie dwie wady:
- czyszczenie wymaga albo serwisu albo kupę czasu (odkamienić, rozebrać,
umyć)
- ciężko jest zmienić kawę, o ile w biurze to rybka co nasypane to w domu
wolę mieć kilka rodzajów kawy i dobierać smak pod aktualny humor.
Tak więc mam malutki ekspresik Krupsa (~600PLN) i młynek (jeden to mało,
może ktoś BTW poleci doby młynek żarnowy). Zrobienie kawy zabiera mi 5 minut
ale jest taka jaką w danym momencie potrzebuję.

--
ZZ@private

3. Data: 2006-04-15 12:22:50

Od: "sli" <s...@p...gazeta.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak więc mam malutki ekspresik Krupsa (~600PLN) i młynek (jeden to mało,
> może ktoś BTW poleci doby młynek żarnowy).

mam taki młynek:
http://www.max24.pl/sklep/?a=sklep.view&p=DeLonghi_K
G59&produkt=12009 od
około roku i jestem generalnie zadowolony, jedyne co mnie trochę drażni, to
fakt że do cichych nie należy

na pewno jest o wiele wygodniejszy od młynka z Niewiadowa
http://www.hipernet24.pl/prodinfo.php?item_id=7683&p
kt_id=&pro_id=&char_id=,
choć jego zaleą jest o wiele cichsza praca

poczytaj jeszcze sobie tutaj:
http://kawa-online.com/phpBB2/viewtopic.php?t=492

pozdr
sli

4. Data: 2006-04-15 14:53:04

Od: "Zbyszek Zarzycki" <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sli" <s...@p...gazeta.nospam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
G59&produkt=12009 od
> około roku i jestem generalnie zadowolony, jedyne co mnie trochę drażni,

Ale to chyba młynek udarowy, jako że mielę kawę zwykle na jedną-dwie
filżanki potrzebuję żarnowy.

> na pewno jest o wiele wygodniejszy od młynka z Niewiadowa
> http://www.hipernet24.pl/prodinfo.php?item_id=7683&p
kt_id=&pro_id=&char_id=,
> choć jego zaleą jest o wiele cichsza praca

Jego zaletą są żara tj. możliwość nieza drobnego zmielenia niedużej ilości
kawy ;-)

> poczytaj jeszcze sobie tutaj:
> http://kawa-online.com/phpBB2/viewtopic.php?t=492

Poczytam, poczytam, do tej pory nie trafiłem na forum o kawie psaujące do
mnie ;-)

--
ZZ@private

5. Data: 2006-04-15 17:17:57

Temat: SAECO PROFEsIONAL - ktoś używa??
Od: g...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

potrzebuję expres.
na ok 4 kawy dziennie :)
najbardziej jestem zainteresowana jakąś tańszą wersją tych gastronomicznych -
kawiarniowych (bo te są niestety zbyt drogie).

kiedyś piłam kawę z saco professional i bardzo mi smakowała. Niestey nie
zapytałam jaki ten expres ma staż :) bo z nowego to każda kawa jest dobra.

no więc ponawiam pytanie - używa ktoś SAECO PROFESsIONAL lub jeden z
wymienuionych wcześniej przeze mnie expresów?

6. Data: 2006-04-16 10:08:37

Od: "sli" <s...@p...gazeta.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

G59&produkt=12009 od

> Ale to chyba młynek udarowy, jako że mielę kawę zwykle na jedną-dwie
> filżanki potrzebuję żarnowy.

to jednak jest młynek żarnowy...

niższy model Delonghi
(http://www.max24.pl/sklep/?a=sklep.view&p=DeLonghi_
KG39&produkt=12008)
faktyczie jest udarowy

pozdr
sli

7. Data: 2006-04-16 19:27:19

Od: g...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

a jaka jest różnica? :)

8. Data: 2006-04-17 15:21:55

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

g...@b...pl wrote:
> witam,
> Chcę kupić ekspres ale niebardzo się na tym znam.
> Waham się czy lepiej kupić expres Magic Espresso Cappuccino czy wydać

mamy, uzywamy, jest OK

> więcej kasy i kupić jeden z tych:
> Saeco Royal Professional
> Saeco Incanto De Lux
> SAECO INCANTO
> Saeco Magic Comfort Plus

byla juz tu dyskusja z ktorej wnioski sa nastepujace - jezeli interesuje
cie tylko "klik" i kawa gotowa (zawsze taka sama) to automat, a jak
lubisz sobie "pokombinowac" i raz mocniejsza, raz slabsza raz ze
smietanka, raz z rumem, raz z lodami, raz z ... - to manual.

Pozdro

Maseł

9. Data: 2006-04-18 19:22:26

Od: g...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lubisz sobie "pokombinowac" i raz mocniejsza, raz slabsza raz ze
> smietanka, raz z rumem, raz z lodami, raz z ... - to manual.

chodzi o ekspres który będzie pażył dobrą kawę dłużej niż jeden rok -
dlatego postanowiłam kupić expres droższy i bardziej profesjonalny.

nie chodzi o sam KLIK :)

10. Data: 2006-04-18 19:29:14

Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> chodzi o ekspres który będzie pażył dobrą kawę dłużej niż jeden rok -
> dlatego postanowiłam kupić expres droższy i bardziej profesjonalny.
>
> nie chodzi o sam KLIK :)

To że będzie droższy nie znaczy że będzie dłużej dobry.
Te ekspresy, w których smak kawy się psuje mają powstawiane z oszczędności
plastikowe części.
Ja polecam Saeco. Nawet najtańsze ekspresy trzymają długo dobry smak kawy.
Zastosowano w nich porządne "bebechy" może kosztem oszczędności na designie
i jakości obudowy :)

stary piekarnik
Jaką myjkę ciśnieniową...?
przemalowanie lodówki - mission possible?
Cykliniarze - poprawki - help :).
Czy mozna myc całą scianę?