sushi

1. Data: 2000-04-13 10:37:03

Temat: sushi
Od: Olla <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos zna dobry przepis na sushi ?
Jesli tak, to niech sie podzieli swoja wiedza, prosze.

Olla

1. Data: 2000-04-14 10:33:37

Temat: Re: sushi
Od: "Katarzyna Sobkowiak" <K...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Olla <a...@k...net.pl>

> Czy ktos zna dobry przepis na sushi ?
> Jesli tak, to niech sie podzieli swoja wiedza, prosze.

Tak się składa, że od dwóch lat uczę się japońskiego i mam zajęcia z
rodowitym Japończykiem. Dlatego, że lubię gotować często rozszyfrowujemy
książkę kucharską na zajęciach.

Podaję więc przepis z którego już korzystałam:

Ugotować kapustę pekińską. Rozdzielić liście. Ugotować na sypko ryż
(najlepiej długi, może być pomieszany ciemny z jasny wtedy ładniej wygląda).
Następnie na przezroczystą folię pociętą w prostokąty układamy liść kapusty
(obciąć twarde części z nasady liścia), na niego ryż a na środku (tak aby
ten kawałek leżał na środku długości liścia ale na całej jego szerokości)
świeżą, surową rybę (najlepiej makrelę lub łososia (mogą być wędzone). Na
rybę kładziemy majonez lub sos majonezowy. Następnie zawijamy całość w
rulonik, uważając aby do środka nie zawinąć folii i aby ryż nie wysypywał
się z końców. Kroimy na pół aby powstały dwie równe części. Na talerzu
dekorujemy czym tylko chcemy. Jemy na zimno jako przystawkę.

Mam nadzieję, ze nie jest to zbyt "zakręcony" przepis ;)

pz

Kaśka

--
Kasia Sobkowiak, k.sobkowiak(at)atelier.pl

1. Data: 2000-04-14 13:59:35

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Sobkowiak <K...@a...pl> wrote in message

| Podaję więc przepis z którego już korzystałam:

[ciach]

| Mam nadzieję, ze nie jest to zbyt "zakręcony" przepis ;)

Zakręcony to nie, ale mocno zeuropeizowany. W życiu nie słyszałem, żeby
zawijać sushi w kapustę. Nawet pekińską.

--
K o n r a d J . B r y w c z y ń s k i
private velvet animal oldsmobile mind

1. Data: 2000-04-17 07:32:38

Od: Olla <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

No to w co zawijac (jezeli wogole ?)
Olla

1. Data: 2000-04-17 07:33:12

Od: Olla <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

No a co z przyprawami?
Olla

1. Data: 2000-04-17 12:06:01

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Olla <a...@k...net.pl> wrote in message
| No to w co zawijac (jezeli wogole ?)

W glony nori. Można je kupić w Polsce w sklepach
japońskich. Sam nigdy nie robiłem i nie kupowałem,
ale kolega tak. Kiedyś podawałem na tej grupie
namiary na warszawskie sklepy, ale Ty zdaje się
jesteś z Krakowa?

Pozdrawiam.

------------
Konrad J. Brywczyński
b...@w...pdi.net 4...@s...plusgsm.pl
www.kjb.w.pl UIN:27412398

1. Data: 2000-04-17 20:23:53

Od: "Katarzyna Sobkowiak" <K...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Olla <a...@k...net.pl>

Co do tego, że zeuropeizowany to nie ma mowy!!! Książka jest orginałem w
języku japońskim pisanym dla japończyków. Tak jak każda potrawa ma różne
formy przyrządzania. Podałam tę którą znam.

Kaśka

--
Kasia Sobkowiak, k.sobkowiak(at)atelier.pl

1. Data: 2000-04-17 20:28:31

Od: "Katarzyna Sobkowiak" <K...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Olla <a...@k...net.pl>

> No a co z przyprawami?

Co do przypraw to japońska kuchnia cechuje się prostotą w doborze
przypraw. Ja dodałam tylko sól i pieprz.

Kaśka
--
Kasia Sobkowiak, k.sobkowiak(at)atelier.pl

1. Data: 2000-04-17 22:35:45

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| języku japońskim pisanym dla japończyków. Tak jak każda potrawa ma różne
| formy przyrządzania. Podałam tę którą znam.

No to mnie zadziwiłaś. W życiu nie słyszałem o sushi w kapuście pekińskiej.
Chyba muszę znów kumpla spytać, czy jego mama też tak robi. Ja zawsze jadłem
u niego w glonach. Innych wersji tego przepisu ta ksiażka nie zawierała?

1. Data: 2000-04-17 23:23:29

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> wrote in message

> [...]
jadłem
> u niego w glonach. Innych wersji tego przepisu ta ksiażka nie zawierała?

Mieszka tu w Los Angeles sporo japonczykow.. Sushi Bar to ich specjalnosc,
bylem w paru ale nie widzialem zeby sushi zawijano w kapuste.... Moze to
jakas lokalna odmiana japonczykow, nie majacych dostepu do morza, sobie
takie sushi wymyslila... ;)))
F.

jak przyrządzić prawdziwe cordon bleu - szukam przepisu ???????
Seler naciowy
Serwis Makaron proponuje... Spaghetti Podchmielonego...(..pija ka)...
grill
I'm back