EKG - komputerowa analiza zapisu

1. Data: 2000-10-24 17:26:18

Temat: EKG - komputerowa analiza zapisu
Od: "Ryszard Lachman" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie

Poszukuje programu który analizował by elektrokardiogram. Chodzi konkretnie
o to aby wykrywał kilka wad. Czy możecie mi powiedzieć czy coś takiego
wogóle istnieje?

pozdrowienia

--

Ryszard Lachman SP9VNQ
s...@p...com

2. Data: 2000-10-25 00:14:37

Temat: SV: EKG - komputerowa analiza zapisu
Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Ryszard Lachman <s...@p...com> skrev i
diskussionsgruppsmeddelandet:8t4gui$92a$...@n...tpi.p
l...
> [...]
konkretnie
> o to aby wykrywał kilka wad. Czy możecie mi powiedzieć czy coś

Mam nadzieje, ze nie!

3. Data: 2000-10-25 15:27:30

Temat: Re: SV: EKG - komputerowa analiza zapisu
Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia , a był to Wed, 25 Oct 2000 02:14:37 +0200,
"Magdalena Busk" <m...@h...com> napisał coś takiego:

>Ryszard Lachman <s...@p...com> skrev i
> [...]
A badanie Holtera to jak się robi???
Wydruk 24h zapisu na papier , a potem analiza centymetr po centymetrze????
;-)
Odpowiem - istnieje taka technologia , taki program , taki sprzęt.

--
Cosa
c...@p...onet.pl

4. Data: 2000-10-26 20:23:24

Od: "Dariusz Dobosz" <D...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Cosa" <c...@p...onet.pl> wrote:

> A badanie Holtera to jak się robi???
> Wydruk 24h zapisu na papier , a potem analiza centymetr po centymetrze????
> ;-)
> Odpowiem - istnieje taka technologia , taki program , taki sprzęt.

Dobra, dobra. Ale badanie holterowskie EKG jest później oceniane
przez lekarza, który odczytuje zapis. I bardzo często nie zwraca zupełnie
uwagi na wnioski jakie wysnuje mu program komputerowy!

--
Pozdrowienia
=DobeX=

Prywatna strona www na: http://www.dobex.w.pl
Medyczna strona www na: http://www.dobex-med.w.pl

5. Data: 2000-10-26 21:41:00

Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia , a był to Thu, 26 Oct 2000 22:23:24 +0200, "Dariusz
Dobosz" <D...@m...pl> napisał coś takiego:

> Dobra, dobra. Ale badanie holterowskie EKG jest później oceniane
>przez lekarza, który odczytuje zapis. I bardzo często nie zwraca zupełnie
>uwagi na wnioski jakie wysnuje mu program komputerowy!

Ależ oczywiście że lekarz jest niezbędny w ocenie wyników , ale nie ocenia
się przecież całego zapisu , a tylko co ciekawsze momenty. Poza tym
komputer wylicza różne interesujące rzeczy które pozwalają nam ocenić
kiedy wystąpiły np zaburzenia rytmu , jak długo trwały itp.
Jednakowoż program chyba wybiera co ciekawsze momenty i prezentuje je
osobie analizujacej.
Inną sprawą są różne bzdurki , które urządzenia zelektronifikowane
potrafią wymyślić ( ew. z pomocą osoby obsługującej/serwisującej )

6. Data: 2000-10-27 03:22:45

Od: "dradam" <d...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

"Dariusz Dobosz" <D...@m...pl> wrote:
> [...]
>przez lekarza, który odczytuje zapis. I bardzo często nie zwraca zupełnie
>uwagi na wnioski jakie wysnuje mu program komputerowy!

Program komputerowy nie snuje wnioskow. Daje tylko analize (statystyczna) tego co
zarejestrowano.

Interpretacja wynikow nalezy do lekarza. Ale co zostalo zanotowane i "wykalkulowane"
- to jest kwestia hardware/software. Im lepsze hardware/software tym lepiej / wiecej
mozna wywnioskowac. Zaden lekarz (kardiolog) nie podjalby sie przegladac, uderzenie
po uderzeniu serca , tego co zanotuje rekorder. Najwyzej komputer "oznacza" dla
lekarza to co warto blizej zanalizowac.

A tak przy okazji : zapis EKG nie wykrywa zadnych wad serca. Jest zapisem czynnosci
elektrycznej serca, dokonanym w standartowy sposob. I niczym wiecej.

Jest kwestia decyzji lekarza jak on ten zapis bedzie wlaczal do calosci swego procesu
diagnostyczno-logicznego (jezeli tak mozna powiedziec). Ponad 15 % zawalow serca
odbywa sie przy normalnym zapisie EKG. Co z tego wynika ? Okolo 20 % zdrowej,
wydolnej sercowo, populacji ma takie a nie inne "zaburzenia" elektryczne (zanotowane
w obrazie EKG) .

Pozdrawiam serdecznie

dradam
_______