SZERSZENIE

11. Data: 2010-09-29 10:37:25

Temat: Re: SZERSZENIE
Od: "Adams" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:1h1qixbcjpxvj$.8s045vu9qe4j$.dlg@40tude.net...

> [...]
> nigdy nikomu z nas nie zrobiły niczego złego, zapach domu i domowników
> traktując jako swój.
> No ale rozumiem, ze miewasz gosci, którzy się mogą bać. Ja traktowałam
> szerszenie jak domowe zwierzątka, podobnie jak pająki za oknami - owe
> pająki miały swoje imiona, najfajniejszy był Zenek - był sobie chyba ze 3
> lata, więc chyba była to "ona"; nawet okna nie otwierałam, żeby mu/jej nie
> psuć pajęczyny (myłam okno ostrożnie z zewnątrz, z drabiny), a oglądać
> było
> co przez szybę. Dopiero przy wymianie okien trzeba było zniszczyć mu/jej

Dzięki Ikselka,
chyba skorzystam z Twojej rady która jest bezpieczna i najmniej radykalna, a
zima blisko.

Pozdrawiam
J.

12. Data: 2010-09-29 17:26:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 Sep 2010 12:37:25 +0200, Adams napisał(a):

> Dzięki Ikselka,
> chyba skorzystam z Twojej rady która jest bezpieczna i najmniej radykalna, a
> [...]

Szkoda, że nie mam zdjęcia pięknego gniazda szerszeni, które mąż zdjął ze
strychu pewnej mroźnej zimy jakieś -ście lat temu. Miało kształt jaja z
otworem w dnie, wysokość jakieś 60-70 cm, średnica (szerokość) ok.40 cm,
było po prostu olbrzymie. Budziło podziw wszystkich swoją piękną
konstrukcją wewnątrz - lekkie jak piórko, całe jakby z cieniutkiej
papier-mache czy pergaminu, wewnątrz struktura jak w cieście francuskim,
takie korytarze i jakby wewnętrzne warstwy, wyglądało jak chiński lampion.
Coś pięknego. To było dawno, mieliśmy byle jaki i w dodatku popsuty aparat,
więc mąż schowal tylko gniazdo do szopy, zapakowane w folię. W ciągu zimy
myszy zeżarły wszystko i nie mogliśmy odżałować, że nie daliśmy gniazda od
razu do jakiegoś muzeum przyrody albo do TV. :-(((
Innym razem szerszenie zalęgły nam się w... kanale wentylacyjnym salonu!
Najpierw zauważyliśmy, ze brały się nie wiadomo skąd w domu, choć w oknach
byly siatki wszędzie. No i okazało się, ze wchodzą przez kratkę
wentylacyjną, która nie byla osiatkowana. Jednak w niczym nie
przeszkadzały, zostawiliśmy je tam więc, tyle ze kratkę zakleiliśmy folią.
Jednak przyszedł czas remontu kominów i fachowcy bali się, bo im szerszenie
latały nad głowami, kiedy byli na dachu, a to już było, niestety, groźne ze
wzgl. i na ew. ukąszenia (obcy zapach dla szerszeni), i ze wzgl. na BHP na
wysokości. No i cóż - kratki dokładnie zalepili folią, wpuścili do kanału
szmatę obficie nasączoną środkiem owadobójczym i zatkali komin też folią...
Co się tam działo w tym kanale! Słyszałam to przez kratki. To był
autentyczny płacz, jek i wołanie o pomoc, cały ginący chór owadzi. Uciekłam
wtedy z domu na parę godzin, bo tyle to trwało. Do dziś mam uraz z powodu
tego morderstwa. No nie przesadzam, naprawdę. One bardzo cierpiały mimo
środka, który był mocny i miał niby działać szybko.

13. Data: 2010-09-30 00:22:39

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

> Co się tam działo w tym kanale! Słyszałam to przez kratki. To był
> autentyczny płacz, jek i wołanie o pomoc, cały ginący chór owadzi.
> Uciekłam

Lecz się

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

14. Data: 2010-09-30 00:28:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 30 Sep 2010 02:22:39 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

> Lecz się

Gupiś. Tępyś. Pustyś. Gumiś.

15. Data: 2010-09-30 00:32:52

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gupiś. Tępyś. Pustyś. Gumiś.

NIE JEST PUSTY, TYLKO ZUŻYTY TEN GUMIŚ.

16. Data: 2010-09-30 00:48:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

17. Data: 2010-09-30 07:21:30

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Żeście się dobrali. Kura domowa bez szkoły i nawiedzony paranoik.

18. Data: 2010-09-30 07:28:07

Od: "Andrzej S." <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ja i osy i szerszenie załatwiałem Raidem na owady... pełzające. W czym
> rzecz? Ten środek wylatuje z puszki cienką strugą, któą można skierować
> nawet na samo gniazdo. Człowiek jest parę metrów obok, nieruchomy, owady
> nie rozpoznają go jako zagrożenia, a do tego, kiedy usiłują się z gniazda
> wydostać są juz porażone i w zasadzie bardziej się z niego wysypują, niż
> wylatują.
> Załatwiłem w ten sposób parę razy osy i ze dwa razy szerszenie.

W zasadzie dowolna chemia typu Muchozol. Ale jest jeden szczegól
- nie rób tego w cieply dzien, gdy owady sa w terenie ;)
Tylko bladym, zimnym switem.

pozdr serd
--
A S
ps. tu mam (niezbyt udane) zdjecie podlaskiego szerszenia:

19. Data: 2010-09-30 08:36:44

Od: tofik <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Wrz, 09:28, "Andrzej S." <A...@g...com> wrote:

> [...]
> --
> A S
> ps. tu mam (niezbyt udane) zdjecie podlaskiego

:)))) co za super fotki
sorki, ale mnie pokusilo
na wiecej niz szerszenie
swietna rodzina :)

20. Data: 2010-09-30 08:50:08

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message
> Żeście się dobrali. Kura domowa bez szkoły i nawiedzony paranoik.

Juz ja mam normalne preferencje - wolę kurę niż źle wytresowanego kapłona.

Czyszczenie
Nowy sklep dla domu
Miniwieza czy amplituner? Dylemat...
Podkłady pod panele