SZERSZENIE

1. Data: 2010-09-28 15:13:56

Temat: SZERSZENIE
Od: "Adams" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
jeśli ktoś ma doswiadczenie jak sie pozbyć tego draństwa bardzo proszę o
poradę.
Zadomowiły się w szczycie lukarny pomiędzy blachodachówką i podbitką.
Dostać się tam można tylko po drabinie i jest to duże ryzyko.
Myślę aby może poczekać do zimy i zalepić czymś szczelinę gdzie wlatują, ale
czy to dobry pomysł?

Pozdrawiam
J.

2. Data: 2010-09-28 16:15:39

Temat: Re: SZERSZENIE
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 28 Sep 2010 17:13:56 +0200, Adams napisał(a):

> [...]
> Dostać się tam można tylko po drabinie i jest to duże ryzyko.
> Myślę aby może poczekać do zimy i zalepić czymś szczelinę gdzie wlatują, ale

Spokojnie poczekaj do zimy. Szerszenie nie zimują w gnieździe, rój na zimę
ginie, a zostaje tylko matka, która zimuje zagrzebując się w ziemi.
Kiedy zatem przyjdą mrozy, gniazdo będzie zupełnie puste. Możesz wtedy
bezpiecznie wejść po drabinie i je zniszczyć/zdjąć, a szparę zatkać, zeby
więcej nie było tam możliwości założenia gniazda.
Mieliśmy wiele razy szerszenie na strychu pod dachem domu. Latały sobie
całe lato, wpadały do domu, urzędowały na tarasie, wokół naszych głów -
nigdy nikomu z nas nie zrobiły niczego złego, zapach domu i domowników
traktując jako swój.
No ale rozumiem, ze miewasz gosci, którzy się mogą bać. Ja traktowałam
szerszenie jak domowe zwierzątka, podobnie jak pająki za oknami - owe
pająki miały swoje imiona, najfajniejszy był Zenek - był sobie chyba ze 3
lata, więc chyba była to "ona"; nawet okna nie otwierałam, żeby mu/jej nie
psuć pajęczyny (myłam okno ostrożnie z zewnątrz, z drabiny), a oglądać było
co przez szybę. Dopiero przy wymianie okien trzeba było zniszczyć mu/jej
domek. A teraz pusto tam...

3. Data: 2010-09-28 19:08:03

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> całe lato, wpadały do domu, urzędowały na tarasie, wokół naszych głów -
> nigdy nikomu z nas nie zrobiły niczego złego, zapach domu i domowników

Generalnie masz racje, szerszenie nie sa agresywne z natury, jak osy i nie
niepokojone będą sobie po prostu latać w swoich sprawach, ale niestety jest
i druga strona medalu: nigdy nie wiadomo, co je zaniepokoi.
Moi rodzice mieli na działce gniazdo szerszeni dwa razy: za pierwszym razem
bardzo pokazowo usunęła je straż pożarna (w czasach, kiedy jeszcze do takich
wezwań jeździli), za drugim razem straż już się wypięła, specjalisty pod
ręką nie było, w końcu szerszenie sobie zostały, rodzice po prostu się
przyzwyczaili. I wszystko było pięknie do dnia jakiegoś zjazdu rodzinnego na
tejże działce, kiedy to moja mama wywiesiła na barierkę balkonu (w linii
prostej jakieś 4m od wejścia do gniazda) koc czy coś w tym stylu, miało to
kolor bladoczerwony. Jeeezuuu, co to się działo. Mama ledwie zdążyła uciec z
balkonu i zamknąć za sobą drzwi, jak twierdziła, chyba tylko dlatego, że
główny atak poszedł na sam koc. My, jako goście zaalarmowani jej krzykiem
ewakuowaliśmy się do domu, po czym zza okna obserwowaliśmy wściekłe stado
szerszeni latające wokół domu i szukające wroga. Trwało to dobre 15 minut,
zanim odpuściły.

J.

4. Data: 2010-09-28 19:58:03

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 28 Sep 2010 17:13:56 +0200, Adams napisał(a):

> Myślę aby może poczekać do zimy i zalepić czymś szczelinę gdzie wlatują, ale
> czy to dobry pomysł?

Ja i osy i szerszenie załatwiałem Raidem na owady... pełzające. W czym
rzecz? Ten środek wylatuje z puszki cienką strugą, któą można skierować
nawet na samo gniazdo. Człowiek jest parę metrów obok, nieruchomy, owady
nie rozpoznają go jako zagrożenia, a do tego, kiedy usiłują się z gniazda
wydostać są juz porażone i w zasadzie bardziej się z niego wysypują, niż
wylatują.
Załatwiłem w ten sposób parę razy osy i ze dwa razy szerszenie.

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

5. Data: 2010-09-28 19:59:16

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Wrz, 17:13, "Adams" <j...@v...pl> wrote:
> [...]
> Dostać się tam można tylko po drabinie i jest to duże ryzyko.
> Myślę aby może poczekać do zimy i zalepić czymś szczelinę gdzie wlatują, ale

Możesz zamówić specjalistę, dają radę albo spróbować Raid, wg
opakowania działa z 5 metrów. U mnie zadziałał, co prawda odległości
takiej nie było, ale padały w powietrzu.

--
ZZ@private

6. Data: 2010-09-28 20:01:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 28 Sep 2010 12:59:16 -0700 (PDT), ZbyszekZ napisał(a):

> Możesz zamówić specjalistę, dają radę albo spróbować Raid, wg
> opakowania działa z 5 metrów. U mnie zadziałał, co prawda odległości
> takiej nie było, ale padały w powietrzu.

Barbarzyństwo.

7. Data: 2010-09-28 20:05:12

Od: "MaW" <n...@a...bbb> szukaj wiadomości tego autora

> Barbarzyństwo.

A co w tym barbarzyńskiego? śmierć miały szybką..

MaW

8. Data: 2010-09-29 01:38:27

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Barbarzyństwo.

A miałyby załatwić malutką, tłuściutką staruszkę?

9. Data: 2010-09-29 07:08:33

Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adams" <j...@v...pl> napisał w wiadomości grup

> Myślę aby może poczekać do zimy i zalepić czymś szczelinę gdzie wlatują,
> ale czy to dobry pomysł?

jak juz ci ktos napisal, mozesz poczekac do zimy

ale jak chcesz z nimi walczyc to mozesz probowac rozmaitymi radiami,
aczkolwiek najskuteczniejsze sa ruskie srodki ;), znajomy przywiozl z rosji
taki ichni raid, przypuszczam ze usmierca nawet male zwierzeta, bo wszelkie
owady nawet nie zdarzaly skrzydlami machnac po popsikaniu, ewentualnie
nalanie do atomizera jakiegos rozpuszczalnika czy benzyny i spsikanie
gniazda tym

jakby to nie byl dom to dosc skuteczny jest standardowy kopec z saletry i
cukru, jak za dziecinnych lat sie robilo, takie okadzenie je mocno oglupia

10. Data: 2010-09-29 09:50:55

Od: tofik <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Wrz, 22:01, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Barbarzyństwo.