Re: SZERSZENIE

From: "Jarek P." <j...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: SZERSZENIE
Date: Tue, 28 Sep 2010 21:08:03 +0200

news:1h1qixbcjpxvj$.8s045vu9qe4j$.dlg@40tude.net...

> Mieliśmy wiele razy szerszenie na strychu pod dachem domu. Latały sobie
> całe lato, wpadały do domu, urzędowały na tarasie, wokół naszych głów -
> nigdy nikomu z nas nie zrobiły niczego złego, zapach domu i domowników
> traktując jako swój.

Generalnie masz racje, szerszenie nie sa agresywne z natury, jak osy i nie
niepokojone będą sobie po prostu latać w swoich sprawach, ale niestety jest
i druga strona medalu: nigdy nie wiadomo, co je zaniepokoi.
Moi rodzice mieli na działce gniazdo szerszeni dwa razy: za pierwszym razem
bardzo pokazowo usunęła je straż pożarna (w czasach, kiedy jeszcze do takich
wezwań jeździli), za drugim razem straż już się wypięła, specjalisty pod
ręką nie było, w końcu szerszenie sobie zostały, rodzice po prostu się
przyzwyczaili. I wszystko było pięknie do dnia jakiegoś zjazdu rodzinnego na
tejże działce, kiedy to moja mama wywiesiła na barierkę balkonu (w linii
prostej jakieś 4m od wejścia do gniazda) koc czy coś w tym stylu, miało to
kolor bladoczerwony. Jeeezuuu, co to się działo. Mama ledwie zdążyła uciec z
balkonu i zamknąć za sobą drzwi, jak twierdziła, chyba tylko dlatego, że
główny atak poszedł na sam koc. My, jako goście zaalarmowani jej krzykiem
ewakuowaliśmy się do domu, po czym zza okna obserwowaliśmy wściekłe stado
szerszeni latające wokół domu i szukające wroga. Trwało to dobre 15 minut,
zanim odpuściły.

J.