Re: Sadzenie drzewek

Data: 2003-06-10 22:35:13
Temat: Re: Sadzenie drzewek
Od: "Adam Horak" <y...@w...to.malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl>

> Oczywiscie sa i inne mozliwosci. Zawsze mozna glebe zaorac i zabronowac,
> mozna rowniez wyorac bruzdy pod sadzenie (konia z rzedem temu kto zalatwi
> sobie plug LPZ75 z ciezkim ciagnikiem). Te sposoby przygotowania gleby nie
> rozwiazuja sprawy chwastow. Opozniaja jedynie wystapienie konkurencji z
ich
> strony. Trzcinnik, jezyna i wiele innych pojawia sie na takiej powierzchni
> prawie rownie szybko jak z niej pozornie zniknely. Pamietajmy, ze Adam
> wspomnial o powierzchni 0,3ha - to jednak duzo, ponadto nie ma mozliwosci
> [...]

Zaraz tu odpowiem. Ciagnika nie posiadam, jesli chodzi o zaoranie i
bronowanie to chyba tez nie bardzo bo rosnie tam troche samosiejek i szkoda
mi ich niszczyc tym bardziej ze sa one juz okolo dwu metrowe (mam nadzieje
ze Roundup juz im nic nie zrobi ?). Jesli chodzi o jedzyny i maliny to nie
potrafie sie ich pozbyc :-) Wycinalem je regularnie ale te cholery chyba
dzieki tym zabiegom jeszcze szybciej sie rozrastaja. Wczoraj i dzisiaj
spedzilem an tym kawalku dwa popoludnia kosząc (usiłując) te cuda ktore tam
powyrastały profesjonalna podkaszarka spalinowa Stihl 450 i prawde mowiac
efekty sa niezle tyle ze ten sprzet mam pozyczony i nie wchodzi w rachube
regularne koszenie tego tym sprzetem. Przy okazji koszenia tej łąki skosilem
niechcacy kilka domków mrówkom :-( Nawiasem mowiac ciekaw jestem jaka jest
roznica w efektywnosci koszenia podkaszarka stihl za 2500zl a podkaszarka
makity za 900?
Ja mam takie pytanie jeszcze. Jak bedzie wygladala ta ziemia po jesiennym
roundupie i zimie? teoretycznie to nic nie powinno na wiosne tam wyrosnac?
Czy te rosliny gniją czy usychają?

pozdrawiam
adam