Salami z osła ??????????

1. Data: 2000-02-14 09:51:51

Temat: Salami z osła ??????????
Od: "KT" <k...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie do grupowiczów. O ile mi wiadomo orginalne salami robi się z
osła.
Czy ktoś wie jakie gatunki (nazwy) salami są charakterystyczne tylko dla
salami z kłapoucha, jakie firmy włoskie lub hiszpańskie produkują takie
salami.????

Próbowałem nabyć salami z osła w supermarkecie lecz przemiłe panie wywliły
na mnie głay jakbyw był z księżyca, po czym zaproponowały mi salami
węgierskie, twierdząc stanowczo, że to jest salami z osła. Potwierdzeniem
ich niewątpliwie prawdziwych wywodów była metka ze składem na tymże salami
po niemiecku zawierająca magiczne słowo "Schweinfleisch" tj, mięso
wieprzowe.

--
Pozdrowienia - Krzysztof T.

1. Data: 2000-02-14 10:25:32

Temat: Re: Salami z osła ??????????
Od: m...@c...med.pl (Marek Wasilewski) szukaj wiadomości tego autora

In article <888j7o$md3$1@sunsite.icm.edu.pl>, "KT" <k...@p...com.pl>
wrote:
>Mam pytanie do grupowiczów. O ile mi wiadomo orginalne salami robi się z
>osła.
Ciach
Nieprawda. Jest to kiełbasa głównie wieprzowa. Znalazłem kilka wyjasnień,
dlaczego twierdzono, że z oœliny. Dominował poglšd, że chodziło o obejœcie
zakazu religijnego (Żydzi, może Arabowie). Podobnie jak wino bycza krew (Egri
Bikaver)- lubiane przez Turków= mahometan, którzy alkoholu pić nie mogš (a
byczš krew i owszem...). Podobnie tera niektórzy Arabowie pijš wódę z
filiżanek (" w nieprzezroczystym naczyniu Allach nie zobaczy").

Marek Wasilewski
Wojewódzki Szpital ZakaŸny
Warszawa

1. Data: 2000-02-14 10:28:22

Od: Bogusław Kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tez slyszalem, ze salami robi sie z osla, ale nie znalazlem
potwierdzenia
tego nie tylko w sklepach, ale przede wszystkim w literaturze o
tej kielbasie. Wyglada na to, ze to jeden z mitow, podobnie jak
oryginalny tatar z poledwicy konskiej rozbitej pod siodlem.

BK

1. Data: 2000-02-14 11:09:30

Temat: Odp: Salami z osła ??????????
Od: "Marek W." <t...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Kempny <k...@s...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@s...com.pl...
> Wyglada na to, ze to jeden z mitow, podobnie jak
> oryginalny tatar z poledwicy konskiej rozbitej pod siodlem.

Mitow albo i nie
z braku konia i siodla sprobuj poledwice konska umieszczac na siedzeniu w
swoim samochodzie (jezeli masz) lub w komunikacji miejskiej ;-))))))))))

Przekonasz sie o roznicy w smaku :-))))))))))))))

Pozdrawiam
Marek

1. Data: 2000-02-14 11:31:56

Od: "kmpl" <k...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

AKURAT TATAR TO NIE MIT - WIEM COŚ O TYM MÓJ OJCIEC JEST TATAREM Z POCH.

1. Data: 2000-02-14 11:41:43

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek Wasilewski <m...@c...med.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:wKQp4.11421$Q...@n...tpnet.pl...
<k...@p...com.pl> wrote:
> [...]
> zakazu religijnego (Żydzi, może Arabowie). Podobnie jak wino bycza krew (

Pare miesiecy temu czytalem gdzies bardzo obszerny tekst na temat salami. I
wynika, ze z niego, ze osiol to mit, legenda - salami bylo, jest i bedzie
wieprzowe. A skad sie wzielo o osle - nie wiadomo :)

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-02-14 11:55:37

Od: "KT" <k...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> wynika, ze z niego, ze osiol to mit, legenda - salami bylo, jest i bedzie
> wieprzowe. A skad sie wzielo o osle - nie wiadomo :)

Dzięki
Jakby nie grupa to człowiek głupi byłby do końca życia. A o ośle np. pisał
Kornel Makuszyński w Koziołku - Matołku [nie jest to argument co prawda]. Z
tym osłem to pewnie tak jak ze schabowymi po hawajsku. Serwują ci u Nasz
takie dania, schabowy z plasterkiem ananasa. Na Hawaiiiiiiiiii nikt tego nie
widział, ale to nic. W Moskwie [czytałem gdzieś] podają podobno kawę po
warszawsku !!!!!!!!!!! - kawa z cytryną.
--
Pozdrowienia - Krzysztof T.

1. Data: 2000-02-14 12:32:39

Od: "Marek W." <t...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik KT <k...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:888qfs$h7p$...@s...icm.edu.pl...

> W Moskwie [czytałem gdzieś] podają podobno kawę po
> warszawsku !!!!!!!!!!! - kawa z cytryną.

A ta cytryna to w plasterkach czy moze byc soczek wyciskany?

Marek

1. Data: 2000-02-14 12:43:49

Od: "KT" <k...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek W.

> A ta cytryna to w plasterkach czy moze byc soczek wyciskany?
>
> Marek

Pewnie w plasterkach. Kurczę - kiedyś spróbowałem [było to za komuny] i
nawet mi ciut ciut smakowało. Tyle że wtedy nie wiadomo co było
kwaśniejsze - cytryna czy osławiona Kawa "Selekt" - słynna na cały świat
peerelika.

--
Pozdrowienia - Krzysztof T.

1. Data: 2000-02-14 21:37:22

Od: "Marcin M" <h...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

I co wozil poledwice pod siodlem? pytam serio.

MM

Użytkownik kmpl <k...@m...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:MIRp4.11621$Q...@n...tpnet.pl...
> AKURAT TATAR TO NIE MIT - WIEM COŚ O TYM MÓJ OJCIEC JEST TATAREM Z POCH.

Klasyki z francuskiego stolu 2
Tortilla
Co z soczewicy?
Troszke OT: hodowca z przypadku.