Sałatka w arbuzie (P)

1. Data: 2003-07-22 00:41:29

Temat: Sałatka w arbuzie (P)
Od: "Akulka " <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Ponieważ upały nadal się nas trzymają, chcę wam zaproponować pyszną
orzeźwiającą sałatkę. Znalazłam go gdzieś w sieci. Podoba mi się szczególnie
dlatego, iż jest nietypowo podawana, co sprawia, że zwykła sałatka owocowa
staje się czymś wyjątkowym. Któż z nas nie potrzebuje od czasu do czasu
odrobinę luksusu. Jeśli już kiedyś coś takiego podawał, to sorki.
Składniki są dość typowe, zresztą, każdy może wzbogacić sałatkę o nowe lub
zmienić składniki tejże.
~~~~~~~~~~~~~~~~
SAŁATKA W ARBUZIE

Składniki:
1 arbuz (ok. 2 kg), po 2 szt.: kiwi, moreli i brzoskwiń, ok. 20 dag winogron
(najlepiej różnokolorowych, np.: czarnych i białych), ok. 15 dag malin lub
jeżyn, ok. 10 dag wiśni lub czereśni
Sosik do sałatki:
1 szkl. soku z pomarańczy, 2 łyżki cukru, 1 łyżka miodu, 1 kieliszek
alkoholu, np.: rumu, szczypta cynamonu

SAŁATKA: Z arbuza odciąć dupkę (1/3 wysokości), brzegi można naciąć w ząbki.
Wypestkować go i wydrążyć za pomocą łyżeczki (powstanie coś w rodzaju kulek).
Kiwi pokroić w plastry. Winogrona zostawić całe lub ew. (jeśli są to duże
winogrona) przeciąć na pół. Pozostałe owoce pociąć w większą kostkę.
Wszystkie owoce wrzucić do miski, wymieszać i zalać sosem. Miskę odstawić do
lodówki na ok. 2 h, tak samo jak i skorupę kawonu. Po tym czasie nafaszerować
składnikami skórę arbuza i można podawać (przykryte czapeczką lub nie).
SOS: Cukier rozpuścić w soku na gazie, ostudzić. Wymieszać z resztą
składników.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

PS 1
Oczywiście, jak wspomniałam wcześniej wybór składników jest dowolny. Świetnie
pasowały by tu jabłka, gruszki i śliwki.
Można korzystać też z osączonych owoców z puszki (ale sosik może być wtedy
stanowczo za słodki).
Do kawonu można powpychać owoce i zamiast sosu dać bitą śmietanę (wspaniały
deser). Do wersji deserowej można pobawić się także z galaretkami, bakaliami,
i co nam jeszcze do główki wpadnie.

PS 2
Sam przepis banalny, oklepany, ale ze względu na takie podanie w środku owocu
sprawia, iż można kogoś w prosty sposób zaszokować. Bo to co banalne i proste
najbardziej zwykłością zachwyca.

Pozdrawiam,
Akulka

1. Data: 2003-07-22 03:05:42

Temat: Re: Sałatka w arbuzie (P)
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Akulka " <s...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
> dlatego, iż jest nietypowo podawana, co sprawia, że zwykła sałatka owocowa

to ja podam tez orginalny sposob podawania owocow. Mozna ta
postac nazwac szaszlykami owocowymi. Bo owoce (jakie dusza
zapragnie)nanizane sa na szaszlykowe patyczki, ktore to
wbite sa w przekrojonego(zeby postawic)surowego i nieobranego ananasa, z
"kita" sterczaca do gory. wyglada to super! jest kolorowe i orginalne :-)
iwon(k)a

1. Data: 2003-07-22 09:06:16

Od: "Tashunko" <l...@...o.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba, wirtualnie znana jako "Akulka " napisała:

[...]

Robiłam sałatkę owocową w arbuzie na urodziny syna.
Zamiast miseczki zrobiłam jednak z arbuza koszyczek - taki z rączką:)
Wyglądało bardzo fajnie i wszystkim się niezwykle podobało, zwłaszcza
dzieciakom:)
Potem jeszcze długo jadłam to wszystko, co wydrążyłam z środka arbuza,
bo do sałatki weszła tylko część miąższu:)
Polecam takie podawanie sałatki latem!

--
****Tashunko****
===GG:52436===

1. Data: 2003-07-29 06:25:49

Od: a...@i...pl (Aga) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

wbite sa w przekrojonego(zeby postawic)surowego i nieobranego ananasa, z
"kita" sterczaca do gory. wyglada to super! jest kolorowe i orginalne
:-)
iwon(k)a

Klikaj!!! I skorzystaj!!! >>> http://link.interia.pl/f1739

Przepis na sałatkę z arbuza pochodzi z kolekcji dobrej kuchni
pozdrawiam Aga

wisnie robaczywe?
Grilluj z fantazją
patera