Re: Salix .....

Data: 2003-09-06 08:15:25
Temat: Re: Salix .....
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal)

From: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl>

> :-)))))
> Wykładów "od podstaw" Dirka nie czytałeś?:-)
hehe
jestem prosty chlopak ze wsi
:)

> ?Nie rozumiem:-)
> 1.Chcesz podciągnąć wyżej podkładkę? (!)
> 2.Czy część szczepioną podnieść do góry?
:)
chodzi mi o to
ze ta wierzba w tym miejscu musi miec korone ze 40 -50 cm wyzej
bo aktuanie jest to taka niby kula
dotykajaca koncowkami galezi ziemi
:)

> ad.1 musisz poczekać na odrosty z podkładki i jeden z nich po prostu
> zostawić. Będzie wierzba 2gatunkowa/2piętrowa. Ten jedyny odrost będzie
grał
> rolę pędu szczytowego i wydłużał rocznie o ok.1metr (przykładowo).
> ad.2.usuwać odrosty, a z gałęzi "szlachetnych" zostawić po prostu jedną,
> najsilniejszą (ew. można przypalikować, zależnie od odmiany, u
"płaczących"
> palik konieczny), resztę bocznych obciąć - wtedy ta jedyna gałąź przejmie
> rolę pędu szczytowego. Uzyskasz wierzbę 1gatunkową o zaplanowanej
> [...]
:)
te ozdobne wierzby kupilem jako matecznik
juz w przyszlym roku zamierzam pobawic sie i zaszczepic je na wierzbach
wiciowych:))
:)
najprawdopodniej jednak te Salix integra 'Hakuro-Nishiki'
przesadze w inne miejsce nad stawem
a nad tym potoczkiem zasadze wierzbe o pokroju placzacym
jedna zapewne z trzech
_babilonska salix babylonica
_zwisła salix pendulina
_ placzaca salix sepilcralis
:)
ale nie moze byc ona wyzsza niz 2-3 metry
i zastanawiam sie czy pilnujac jej wysokosci nie sprawie
ze bedzie bardziej przyrastala na grubosci pnia
ktory nie moze byc grubszy niz 10 cm
:)
chyba tez trzeba bedzie ja zaszczepic na wierzbie wiciowej
?

> :-)A jaka to odmiana, że takie problemy stwarza?
:)
jak wspomnialem powyzej
jest to wierzba japonskaSalix integra 'Hakuro-Nishiki'
hehe
kupujac ja myslalem
ze ona przez caly sezon bedzie miala takie rozowo-biale koncowki
:(
z tych ozdobnych podoba mi sie tez
wierzba szwajcarska Salix helvetica 'Ober Donar'
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe