Samokontrola glikemii

1. Data: 2003-06-03 08:09:26

Temat: Samokontrola glikemii
Od: "Dorota P." <d...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy ilość krwi jaka jest używana do przeprowadzenia
testu za pomocą glukometra (jeśli ma to znaczenie:
Glucotrend z paskami Accu-Check Active) może mieć
istotny wpływ na otrzymany wynik?
Nie zawsze kropelka krwi pokrywa całość pomarańczowego
pola na pasku - czy wtedy badanie trzeba powtórzyć,
czy wynik moze być zafałszowany - i w którym kierunku?

Niestety nie posiadam instrukcji obsługi samego
glukometru (jest wypożyczony) a w ulotce do pasków
nie ma o tym ani słowa ...

Pozdrawiam,
Dorota

2. Data: 2003-06-03 08:29:39

Temat: Re: Samokontrola glikemii
Od: "monika" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

-- w zasadzie to powinna pokrywac calosc pola na pasku , bo wtedy wynik jest
miarodajny...
Slyszłam o uzywaniu paskow kilka razy ( jeden pasek do 3-4 badan ) , a
kolejne pomiary w kazdym rogu pola:)) ale to sie zupelnie mija z celem i
taki wynik jest obarczony duzym bledem . najlepiej zaopatrz sie we wlasny
glukometr , firmy daja je za darmo , bo one zyja ze sprzedazy paskow..
pozdrawiam , monika

3. Data: 2003-06-03 08:43:41

Od: "Dorota P." <d...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik monika napisał:
> [...]
> kolejne pomiary w kazdym rogu pola:)) ale to sie zupelnie mija z celem i
> taki wynik jest obarczony duzym bledem .

E, no, bez przesady, nie chodzi mi o pomiar wielokrotny,
tylko o to, że igły których używam (albo sposób ich używania)
nie dają za dużego wypływu krwi i czasem musiałabym się
kilka razy pokłuć, żeby uzyskać wystarczająco dużą kroplę.

Ale rozumiem, że jeśli całe pole na pasku jest pokryte
to nawet jeśli w trakcie badania dotknę palcem paska
- wynik powinien być ok?
A jeśli pole nie w całości pokryte - wynik zaniżony,
czy tak?

>najlepiej zaopatrz sie we wlasny
> glukometr , firmy daja je za darmo , bo one zyja ze sprzedazy paskow..

Na razie żadna firma z taką ofertą się do mnie nie zgłosiła :)
a kupować nie będę - mam "tylko" podejrzenie nietolerancji węglowodanów
w ciąży i kontrola ma być nieregularna i to góra przez 3 miesiące ...

Dzięki za szybki odzew.

Pozdrawiam,
Dorota

4. Data: 2003-06-03 08:59:01

Od: "monika" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale rozumiem, że jeśli całe pole na pasku jest pokryte
> to nawet jeśli w trakcie badania dotknę palcem paska
> - wynik powinien być ok?
byleby to nie bylo rozcieranie tej kropli krwi na tym polu na sile...
> A jeśli pole nie w całości pokryte - wynik zaniżony,
> czy tak?
nie do konca tak jest ...rozne glokometry maja rozne metody pomiaru glikemii
monika

5. Data: 2003-06-03 11:32:47

Od: "Dorota P." <d...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik monika napisał:

> byleby to nie bylo rozcieranie tej kropli krwi na tym polu na sile...
:)

> nie do konca tak jest ...rozne glokometry maja rozne metody pomiaru glikemii

czyli nie pozostaje nic innego niż szukać igły,
która skuteczniej powoduje krwawienie z palca ...

Dorota

6. Data: 2003-06-03 11:49:40

Od: "monika" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czyli nie pozostaje nic innego niż szukać igły,
> która skuteczniej powoduje krwawienie z palca ...

w zasadzie chodzi o to zeby ta kropla krwi byla pelna , jeśli dotkniesz
paska to nic sie nie stanie , ale nie powinno sie na siłe "wsmarowywać" tej
krwi w pasek... jesli to nie jest w miare pełna kropla , to pozostaje ,jak
sama okresliłaś ,szukac lepszej igły
:)
monika

7. Data: 2003-06-03 19:55:47

Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota P." <d...@d...com> napisał w wiadomości
> Czy ilość krwi jaka jest używana do przeprowadzenia
> testu za pomocą glukometra (jeśli ma to znaczenie:
> Glucotrend z paskami Accu-Check Active)
Teoretycznie ten glukometr (o ile to jest nowa wersja) wymaga chyba
najmniejszej ilości krwi ze wszystkich- ok. 2 mikrolitrów, więc
najprawdopodobniej ilość, która jest na pasku, jest wystarczająca do
przeprowadzenia wiarygodnego pomiaru. Zresztą o ile dobrze pamiętam, ten
glukometr wyświetlałby komunikat o błędzie, jeśli z paskiem lub ilością krwi
byłoby coś nie tak (cały czas piszę o najnoweszej wersji tego glukometru,
taki niewielki, z wieczystą gwarancją).

8. Data: 2003-06-04 09:00:19

Od: "laufer" <.@.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pola na pasku - czy wtedy badanie trzeba powtórzyć,
> czy wynik moze być zafałszowany - i w którym kierunku?

Uzywam tego glukometru i nie zauważyłem rozbieżności w pomiarach. Glucotrend
pokazuje error w przypadku zbyt małej ilości krwi. Polecam jednak tą małą
kropelkę krwi umieszczać na samym środku pola pomiaru - tam gdzie miga
światełko :))

czy jest możliwość?
Bromergon i Luteina - interakcje z innymi lakami!
diagnozowanie z oczu ??
alertec aleric zyrtec
LUTEINA na zbicie prolaktyny i plamienie.