Sauna a zdrowie

1. Data: 2002-01-16 12:58:29

Temat: Sauna a zdrowie
Od: Kecaj <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos zna dostepne w Internecie opracowania na temat wplywu sauny na
zdrowie (zarowno pozytywnego jak i negatywnego)? Szukam danych
pochodzacych z badan naukowych ale napisanych jezykiem zrozumialym dla
laika (moze byc po angielsku), najlepiej same wnioski koncowe.

Strony dostawcow saun sa pelne "naukowych" informacji ale cokolwiek malo
wiarygodnych...

Pozdrawiam,

Jacek

2. Data: 2002-01-16 19:50:11

Temat: Re: Sauna a zdrowie
Od: "Ola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

poszukaj na finskich stronach (ich angielskich wersjach), ale tam znajdziesz
glownie zalety sauny - powodzenia

3. Data: 2002-01-17 10:13:37

Od: Kecaj <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ola wrote:

> poszukaj na finskich stronach (ich angielskich wersjach), ale tam znajdziesz
> glownie zalety sauny - powodzenia

Wolalbym cos bardziej obiektywnego ;-)

Pozdrawiam,

Jacek

4. Data: 2002-02-08 23:18:54

Od: "Kostuch" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kecaj <k...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@i...pl...
> [...]
> laika (moze byc po angielsku), najlepiej same wnioski koncowe.
>
> Strony dostawcow saun sa pelne "naukowych" informacji ale cokolwiek malo

Z tego co wiem sauna wypłukuje elektrolity z organizmu pod wpływem wysokich
temperatur kapilary w skórze się otwierają dochodzi do wymiany gazów, ale
równierz organizm uruchamia siły obronne przed nadmiernym przegrzaniem, co
obiawia się nadmiernym poceniem się, a w związku z tym wypłukiwanie
minerałów.
Sauna, czyli głównie chodzi o duże zmiany temperatur, które wwpływają na
układ krwionośny,zimna zwęza ,ciepła rozszerza naczynia krwionośne i
powierzchowne warstwy skóry przez co poprawia się ukrwienie organizmu.
Jeżeli wyjdziemy z sauny i nie schłodzimy się w zimnej wodzie to poczujemy
efekt zmęczenie
Ważne jest aby osoby z chorob serca i ciśnieniową uważali na gwałtowną
zmianę temperatur.
Ponadto ważne jest aby używać dużej ilości czystej wody dla uzupełniania
płynów i oczyszczania organizmu (nie mówie tu o wodach mineralnych)
Pozdrawiam
Krzysztof Kostuch

ginekolog
Dolegliwości związane z bulimią?