Schabowe inaczej - Cz. 1

1. Data: 2002-11-15 00:40:20

Temat: Schabowe inaczej - Cz. 1
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzis na obiad robie nadziewane schabowe. Kupilam dwa piekne, grube na 3
cm schabowe z koscia, bo podobno z koscia maja lepszy smak, i uracze was
sprawozdaniem z procesu. Ide teraz do kuchni, za chwile napisze, jak je
przygotowalam. Do nadzienia mam zamiar zuzyc grzyby, chleb, seler,
papryke, przyprawy, ale zobaczymy, co mi fantazja podyktuje. Cdn.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-11-15 01:26:08

Temat: Re: Schabowe inaczej - Cz. 1
Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Magdalena Bassett" <m...@o...com>

> [...]
> przygotowalam. Do nadzienia mam zamiar zuzyc grzyby, chleb, seler,
> papryke, przyprawy, ale zobaczymy, co mi fantazja podyktuje. Cdn.

Czemu ja nie lubie selera????
a gdybys im dala np. zielony groszek, albo troszke szpinaku i do tego czosnek???

a nastepnym razem to proponowalabym nadziwke z bananow, kolejnym razem - np. z
pomaranczy drobno pokrojonej....
hmmmmm... zaczynaja za mna smaki chodzic :-)
Barbara

---

1. Data: 2002-11-15 01:40:20

Temat: Re: Schabowe inaczej - Cz. 2
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> [...]
> przygotowalam. Do nadzienia mam zamiar zuzyc grzyby, chleb, seler,
> papryke, przyprawy, ale zobaczymy, co mi fantazja podyktuje. Cdn.

Ciag dalszy.

Pieprz, sol, szalwie i oregano zmiazdzylam na proszek. Tym wysmarowalam
schabowe, a reszte zuzylam do nadzienia.
Nadzienie:
1 mala cebule
6 duzych pieczarek
1 lodyga selera
1/2 czerwonej papryki
szklanka bulionu
2 kromki czerstwego chleba
1 lyzka oleju z nasion winogron
1 lyzka masla

Cebule, pieczarki, papryke posiekalam na drobno ( w robocie kuchennym,
kazde osobno). W glebokiej patelni podsmazylam cebule na oleju, dodalam
maslo i pieczarki, podsmazylam chwile, dodalam papryke i seler i reszte
ziol (okolo 1 lyzeczki). Podsmazylam 2 minuty, dodalam szklanke wolowego
bulionu i poddusilam 5 minut. Dodalam chleb i odrobine wody, bo bylo za
suche. Grube schabowe nacielam poziomo, jak kieszen, w wachlarzowatym
ksztalcie (otwor maly). Teraz nadzienie stoi w zamrazalniku, zebym mogla
je chwycic palcami i nadziac. Piec rozgrzany czeka (do 325F/162C). Mam
przygotowana mala szklana "blache". Ide nadziac.
MB

1. Data: 2002-11-15 02:02:02

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> [...]
> je chwycic palcami i nadziac. Piec rozgrzany czeka (do 325F/162C). Mam
> przygotowana mala szklana "blache". Ide nadziac.

Ciag dalszy.

Nadzialam. Sam akt nadziewania tych schabowych taki byl troche
seksualny. Moze piwo w tym pomoglo. Ciemne, dobre, geste piwo. OK,
nadzialam te "kieszenie", posmarowalam blache olejem, umiescilam
schabowe, zawinelam reszte nadzienia w kulke z folii aluminiowej, bo
szkoda mi bylo wyrzucic, i umiescilam obok schabowych. I teraz tak se
mysle: kartofle? bleeee, nie pasuja mi do tego chlebowego nadzienia.
Wiec co? mam brukselke, ktora kocham. Umylam obralam,. wlozylam do
innego zaroodpornego naczynia wysmarowanego maslem, z przykrywka, i
wstawilam do pieca razem ze schabowymi. Nigdy przedtem nie pieklam
brukselki, zobaczymy, co wyjdzie. Ide zrobic zurawiny
1/2 kg surowych zurawin
200 gr cukru
200ml wody
doprowadzic do wrzenia, pogotowac, az wiekszosc zurawin peknie, przelac
do naczynia i wstawic do lodowki.

Cdn.

MB

1. Data: 2002-11-15 02:19:34

Temat: Re: Schabowe inaczej - Cz. 3
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> [...]
> 200 gr cukru
> 200ml wody
> doprowadzic do wrzenia, pogotowac, az wiekszosc zurawin peknie, przelac

Zurawiny zrobione, wystawione na dwor do wystygniecia, schabowe
zaczynaja puchnac, brukselka zmienila kolor - mam nadzieje, ze bedzie to
dobry obiad. Ide nakryc do stolu i obejrzec ulubiony program w TV -
X-Files. Napisze pozniej, jak sie obiad udal.
MB

1. Data: 2002-11-15 02:22:40

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Czaplicka wrote:

> From: "Magdalena Bassett" <m...@o...com>

> Czemu ja nie lubie selera????
> a gdybys im dala np. zielony groszek, albo troszke szpinaku i do tego czosnek???

Moze do brukselki dodam troche czosnku, albo moze sera i migdalow,
zobacze, co mi podejdzie.

> a nastepnym razem to proponowalabym nadziwke z bananow, kolejnym razem - np. z
pomaranczy drobno pokrojonej....
> hmmmmm... zaczynaja za mna smaki chodzic :-)

Cytrusy i wieprzowina jakos mi nie pasuja. Selera tez nie lubie, ale maz
lubi, wiec czasem robie uniki, bo go kocham (i wydlubuje kawalki selera
podczas jedzenia:)))).

MB

1. Data: 2002-11-15 07:02:06

Od: "margola & zielarz" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

Nigdy przedtem nie pieklam

No i jak poszlo? Ja nie znosze brukselki, a jednak pieczona, zwlaszcza, gdy
nia obloze mieso, jakos mi zaczela wchodzic, moze sie przekonam.

Margola

1. Data: 2002-11-15 15:25:17

Od: anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Napisze pozniej, jak sie obiad udal.
> MB

...no i? szczegolnie brukselka mnie interesuje!

--
anna
http://mitica.w.interia.pl

1. Data: 2002-11-15 16:25:36

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

anna wrote:

> ...no i? szczegolnie brukselka mnie interesuje!
>
> --

Wyszlo pyszne. Maz mowil, ze szkoda, ze nie mozna nadac smaku przez
internet, zebyscie mogli sprobowac. Mieso z nadzieniem bylo kruche i
delikatne, nadzienie bylo swietnie przyprawione, brukselke polalam
maslem z podpalonymi platkami migdalow i tez bylo to bardzo ciekawe.
Obzarlismy sie i zaleglismy po obiedzie na kanapie zamiast pojsc na
spacer, ale coz, nalezy nam sie, po calym dniu rozpakowywania, budowania
polek w garazu i przenoszenia ciezkich pudel.
Dzieki za to, ze moglam sie z Wami podzielic wrazeniami.
Magdalena Bassett

Sos do makaronu?
Menu na Ramadan(dlugie)
Wstretna "pomidorowka"