Schabowy!

1. Data: 2004-11-04 10:50:16

Temat: Schabowy!
Od: "J L." <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys w TV ogladalem program "Kawa czy herbata" w ktorym wystepowali
kucharze i "znawcy", przygotowujac zwyklego "schabowego". Niestety cos mnie
wytracilo z uwagi
i nie uslyszalem calej rozmowy, tylko koncowke w ktorej byla mowa ze..
czegos ze schabem
nie wolno robic! O co chodzi!?

Pozdrowienia!

1. Data: 2004-11-04 11:50:32

Temat: Re: Schabowy!
Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

J L. napisał:

> czegos ze schabem nie wolno robic! O co chodzi!?

Solić na długo przed smażeniem?

Pozdrawiam
PWZ

--
Oto moje zasady. Jeśli wam się nie podobają, to mam też inne.

1. Data: 2004-11-04 11:55:30

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie oglądalam wprawdzie programu, ale ktos mi kiedyś przewrócił światopogląd
twierdząc, że schabu się nie rozbija tłuczkiem na placek, bo mięso traci
soczystość. Wystarczy go naprawdę parę razy pacnąć z każdej strony.
Mam pytanie odnośnie kotletów właśnie: próbowałam zrobić do nich zamiast
klasycznej panierki tzw. naleśnikową - wrzuca się jajo, mąkę i wlewa mleko
do jednej miski i przyprawia. Więcej nie próbowałam, bo panierka nie
trzymała się kotleta, przykleiła się za to do patelni. Co zrobiłam nie tak?
Patelnia na pewno była solidnie rozgrzana.

1. Data: 2004-11-04 12:04:21

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga 'Słowotok' Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl>
napisał w wiadomości news:cmd5bm$6r9$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> twierdząc, że schabu się nie rozbija tłuczkiem na placek, bo mięso traci
> soczystość. Wystarczy go naprawdę parę razy pacnąć z każdej strony.

Moze, gdy mieso jest naprawde mlode... Gdy probowalam slabiej rozbijac
mieso, trzeba bylo potem dlugo rzuc to mieso. Tak wiec ja z wlasnego
doswiadczenia nie polecam.

Moze mieso bylo mokre?

Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2004-11-04 12:09:38

Od: "J L." <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze mieso bylo mokre?
>
> --
> Pozdrawiam,
> Ania

======================
A nie moze byc !? Jak bylo zamrozone?

1. Data: 2004-11-04 12:28:01

Od: "Przemodar" <przemodar.wonspamerzy@.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"J L." <o...@o...pl> zmroził:
> A nie moze byc !? Jak bylo zamrozone?

Czy Ty smażysz mrożone schaboszczaki??? Toż to potem obrzydliwe jest na
talerzu. Mięsa nawet nie powinno się rozmrażać wyjmując od razu z lodówki,
bo tkanka pęka i robi się rozciapciane. Należy z zamrażalnika przełożyć na
talerz i trzymać kilka godzin w lodówce.
A ja generalnie też słyszałem o tym, żeby przed smażeniem schabowych nie
solić, bo łykowate potem wychodzą.

"Powiedziałem i ukoiłem sumienie"

1. Data: 2004-11-04 12:31:57

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemodar" <przemodar.wonspamerzy@.o2.pl> napisał w wiadomości

> A ja generalnie też słyszałem o tym, żeby przed smażeniem schabowych nie
> solić, bo łykowate potem wychodzą.

Ja sole i nie wychodza. A Ty solisz po usmazeniu?

1. Data: 2004-11-04 12:38:48

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze mieso bylo mokre?

a może i było, bo ja schab myję i od razu obstukuję, a przy tych normalnie
panierowanych to obtaczane w mące nawet lepiej jak jest mokre.
Spróbuję jeszcze raz.

1. Data: 2004-11-04 14:56:02

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

A.L. napisał:

> Ja sole i nie wychodza. A Ty solisz po usmazeniu?

Nie, nie o to chodzi... Przedpiśca, jak sązę, miał na myśli to, aby
solić schabowego _tuż_ _przed_ samym smażeniem (obtoczeniem w panierce),
nie zaś, tak jak np. drób, na kilka(-naście) godzin przed smażeniem.

Pozdrawiam
PWZ

--
Oto moje zasady. Jeśli wam się nie podobają, to mam też inne.

1. Data: 2004-11-04 15:00:16

Od: "Joa" <j...@w...bezspamupl> szukaj wiadomości tego autora

a posypałąs tego kokleta maka, a potem dopeiro w panierce nalesnikowej??

polecam tak samo zrobic rybki, mam sparwdzony przepis na panierke i jest
pyszniutka, warunkiem,ze sie uda, trzeba ja zrobic i odstawic na 30minutek,
a potem plum plum rybke i paluszki lizac, jak ktos chce podam przepis...

napisał w wiadomości news:cmd7sq$i7p$1@inews.gazeta.pl...

> a może i było, bo ja schab myję i od razu obstukuję, a przy tych normalnie
> panierowanych to obtaczane w mące nawet lepiej jak jest mokre.
> Spróbuję jeszcze raz.

Szpinak - od czego zacząć???
Cukinia
Krem z pora
[trochę OT] naklejki na nowych garnkach - jak usunąć?
z czym boczniaki?