Schody betonowe

1. Data: 2002-10-23 15:31:43

Temat: Schody betonowe
Od: "ROBERT :-\)" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawdopodbnie przy obecnym remoncie nie będzie nas stać na położenie jakiś
fajnych schodów (maim marzeniem są drewnine z jednego kawałka drewna każdy
stopień). Wpałem więc na pomysł jakiegość bajerku na beton. Coś takiego
nawet czasem ładnie wygląda.
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie. Słyszałem coś o jakiś
specjalnych farbach i płatkach.
Czy te płatki posypuje się po pomalowaniu betonu?
Ile razy trzeba malować takie schody - żywy beton + wyrównanie?
Jak wyrównać beton (jest trochę nierówny)? Czy może być gipsem (penie ciut
za słaby), czy zaprawa wyrównująca?
Ile toto może kosztować za m2?
Czy może polecacie wykładzinę?

Sądzę że beton malowany będzie sytuacją przejściową na jakieś 3-4 lata.

Z góry dzięki a pomoc

Robert

1. Data: 2002-10-24 09:09:00

Temat: Re: Schody betonowe
Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A pomyślałeś o drewnianych nastopnicach - możesz malować na kolor jaki ci
się żywnie podoba.

Sam bedę miał schody betonowe i też chcę położyć nastopnice.

A co do takiego niby luksusu schodów całych drewnianych - zamożny znajomy ma
i co? - wywalił kupę forsy i ani mnie to nie powala a trzeszczy cholerstwo
jakby miało już ze dwadzieścia lat!!!
Także moim zdaniem - nie ma co żałować ! :-)

Darek

1. Data: 2002-10-24 11:16:05

Od: Artur Lipowski <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ap8d7v$hat$1@news.tpi.pl>, Darek wrote:
> A co do takiego niby luksusu schodów całych drewnianych - zamożny znajomy ma
> i co? - wywalił kupę forsy i ani mnie to nie powala a trzeszczy cholerstwo
> jakby miało już ze dwadzieścia lat!!!
Dobrze zrobione schody drewniane nie mają prawa trzeszczeć, a na pewno nie
w kilka lat po zrobieniu.

> Także moim zdaniem - nie ma co żałować ! :-)
To zalezy od konkretnego wnętrza. U mnie w domu schody betonowe byłyby
nieporozumieniem (estetycznym), u innych mogą być jak najbardziej na miejscu.

Artur Lipowski

1. Data: 2002-10-24 15:27:24

Od: "ROBERT :-\)" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A pomyślałeś o drewnianych nastopnicach - możesz malować na kolor jaki ci
> się żywnie podoba.

Przyznam że nie pomyslałem, bo nie wiem co toto jest.
Może przybliżysz temat.
Przede wszystkim z czego są robione i najważniejsze - ile kosztują?
Kto coś takigo robi?
Dzięki za wskazówkę.

A porównywałeś beton malowany z tymi nastopnicami pod względem kosztów i
jakości?

Robert

1. Data: 2002-10-28 08:27:55

Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przyznam że nie pomyslałem, bo nie wiem co toto jest.

Po prostu drewniane "deski nakładane" na schodę. Są jeszcze podstopnice,
które kładziesz na pionową krawędź schodów. Jeśli jeszcze zrobisz balustradę
drewnianą, to wygląda jakbyś miał całe schody z drewna a masz to :
1.Taniej
2.Nie masz tak charakterystycznego "pudła rezonansowego" jak przy schodach
całych drewnianych - sam sprawdzałem dudnienie takich schodów w salonie
schodów.
> Może przybliżysz temat.
> Przede wszystkim z czego są robione i najważniejsze - ile kosztują?
Z litego drewna
> Kto coś takigo robi?
Są gotowe różne wymiary na pewno w Castoramie lub Leroy Merlin w stanie
"surowe drewno" - zatem możesz to malować jak tylko ci się chce.
Jęsli masz jeszcze smykałkę majsterklepki to mozesz toto sobie sam założyć i
wiesz już ile zaoszczedzisz.
> A porównywałeś beton malowany z tymi nastopnicami pod względem kosztów i
> jakości?
No pomyśl tylko co byś wybrał - beton czy drewno?
Darek

1. Data: 2002-10-30 21:29:17

Od: "vpw" <v...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

"Darek" <d...@w...pl> wrote in message news:apisau$qte$1@news.tpi.pl...

> [...]
balustradę
> drewnianą, to wygląda jakbyś miał całe schody z drewna a masz to :

No tak. To pewnie miales na mysli: trepy.

> [...]
> "surowe drewno" - zatem możesz to malować jak tylko ci się chce.
> Jęsli masz jeszcze smykałkę majsterklepki to mozesz toto sobie sam założyć

Jesli masz schody standardowe to te deski/trepy w marketach budowlanych
kosztuja ok. 80-100 zl za szt. I maja wymiar 100x25 (chyba na 25). Ale jak
jest cos niewymiarowego to juz gorzej. Ale nie jest to tak tragiczna cena
jak zadaja za schody cale drewniane. Natomiast co do mocowania to warto
przynajmniej poczytac jak to zrobic. Jesli dobrze nie zakolkujesz i nie
podkleisz trepow to jak dostana minimalna ilosc wilgoci to sie wylodkuja i
beda skrzypialy i sie bujaly. Kolki i klej to podstawa. Ale mocowanie takich
prostych trepow to nie poroblem na szczescie

vpw

1. Data: 2002-10-31 23:45:24

Od: "ROBERT :-\)" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
takich
> prostych trepow to nie poroblem na szczescie

Dzieki wszystkim za porady.
Rzeczywiście trepy są pewnym rozwiązaniem, chociaż na temat betonowych
schodów malowanych nadal niewiele wiem.

Pozdrawiam

Robert

1. Data: 2002-11-04 23:44:03

Od: "Harpie" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
(...)
> Sądzę że beton malowany będzie sytuacją przejściową na jakieś 3-4 lata.

Jedyny fun, to to, że tylko drewniena sprawiają wrażenie lekkości, co ma
znaczenie w nowocesnych wnętrzach. Na betonowe zawsze kiedyć będziesz mógł
położyć drewno. Ja na przykład właśnie zrobiłem na beton czerwony dąb (3KPLN
materiał + 3KPLN robota) i efekt jest .... na razie mi się b. podoba.

> [...]
> Ile razy trzeba malować takie schody - żywy beton + wyrównanie?
> Jak wyrównać beton (jest trochę nierówny)? Czy może być gipsem (penie ciut

malowanie betonu, gips, nawet szlachetna wylewka....raczej odradzam. Prędzej
najtańszy gres (16zł m2 nawet zwykłe - nie schodowe) + takie specjalne
nakładki gumowe z wtopioną wykładziną. Jak dobrze dobierzesz kolor tych
nastopnic do gresu to nawet może przytulnie wyglądać. Moi rodzice mają w
domu coś takiego położonego na lastryco i jest git.

a co z farbami Beckers?
kocioł immergas - czy to "dobre" jest ?
Potrzebuje programu do kosztorysu.
Czy ktoś buduje według projektu INWESTPROJEKT
Dulux - Once