Segregacja śmieci

1. Data: 2007-11-06 13:45:43

Temat: Segregacja śmieci
Od: Niewe <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
chciałbym się podpytać jak w Waszych domach wygląda segregacja śmieci.
Przy czym chodzi mi tu o praktyczną stronę zagadnienia. U mnie na wiosce
są raptem dwie firmy wywożące odpady i żadna nie ma w ofercie
segregacji. Trudno. Muszę to przeboleć i wywozić śmieci sam. Robię to
rzadko więc trochę sie tego zbiera. Ale gdzie je trzymać do czasu
wywiezienia? Czy macie może jakieś wielokomorowe śmietniki w kuchni, czy
trzymacie w pudłach w garażu? Pytam, bo nie bardzo mam pomysł na to i
efekt jest taki, że mi się PETy walają po kuchni w jakiś plastikowych
siatach.

2. Data: 2007-11-06 15:13:40

Temat: Re: Segregacja śmieci
Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

Niewe pisze:
> [...]
> trzymacie w pudłach w garażu? Pytam, bo nie bardzo mam pomysł na to i
> efekt jest taki, że mi się PETy walają po kuchni w jakiś plastikowych
Niestety, u mnie podobnie ;) Na szczęście mam taką
"komurko-spiżarko-szafę", w której stoi wór na PETy (i wszystko co można
wywalić do pojemnika na tworzywa), karton na papier/tekturę/itp
(wszystko co można wywalić do pojemnika na papiery) oraz skrzynka taka
jak od owoców na butelki i słoiki szklane (już nie bawię się w
segregacje kolorowe-białe, pod śmietnikiem się podzieli). No i śmietnik
typowo "odpadkowy" pod zlewem w kuchni, organika itp śmierdzące sprawy
które trzeba szybko wyrzucać.

Tylko że do niedawna miałem 2 zestawy kontenerów "segregacyjnych" w
pobliżu. Teraz nie mam żadnego, i jak uda się wywieźć taki zestaw
pet/papier gdzieś gdzie są to sukces...
Zlikwidowano je - cytuję (!):
"By zwiększyć świadomość ekologiczną opolan urząd miasta zaczął
wdrażanie nowego systemu selekcji śmieci pn. "Selekcja u źródła",
polegającego na segregowaniu śmieci już na poziomie własnego podwórka.(...)
Pierwszym krokiem ratusza do wdrożenia nowego systemu było zlikwidowanie
większości miejskich kontenerów do segregacji (cztery pojemniki: na
makulaturę, plastik oraz puszki, szkło białe i kolorowe), których jest
obecnie 35 w całym Opolu, a nie jak przedtem 197.
Do tego ratusz zastrzega, że jest bardzo prawdopodobne, iż w przyszłości
kontenery do segregacji odpadów mogą zupełnie zniknąć z ulic miasta."

ręce opadają

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

3. Data: 2007-11-06 15:36:42

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2007-11-06 14:45, Niejaki/a Niewe bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> [...]
> trzymacie w pudłach w garażu? Pytam, bo nie bardzo mam pomysł na to i
> efekt jest taki, że mi się PETy walają po kuchni w jakiś plastikowych

Organiczne w oddzielny maly pojemnik, a potem na kompostownik.
Papier do oddzielnego pudelka, szklo zbieram w garazu az nazbiera sie
worek i wystawiam - u mnie na szczescie zbieraja.
Metalowe rozne odpadki tez do jednego pojemnika w garazu, a puszki
(najczesciej po karmie dla zwierzat i piwku ;-) ) po uprzednim
zgnieceniu (mam taki kawalek szyny, wystarczy raz z gory "opuscic" na
puszke) do innego pudelka. Jak sie nazbiera troche to na przyczepke i do
pobliskiego zlomu - zawsze wpadnie pare pln za piwo ;-) a i sumienie
czystsze.
PET-y - sasiadka pare domow dalej ma krowke i chetnie je przyjmuje, bo
potem wozi w nich mleko na sprzedaz do centrum (mieszkam na obrzezach)
miasta.
Dzieki temu wszystkiemu ilosc smieci wrzucanych do kontenera na cala
reszte jest smieszna ;-)

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

4. Data: 2007-11-06 18:56:03

Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> [...]
> Niestety, u mnie podobnie ;) Na szczęście mam taką
> "komurko-spiżarko-szafę", w której stoi wór na PETy (i wszystko co można

http://www.allegro.pl/item260137121_zgniatarka_butel
ek_i_puszek_switna_do_do
mu_i_firm.html

prasa do puszek i butelek - zmniejszysz objętość worków:-)

--=olo=--

5. Data: 2007-11-06 19:42:25

Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

--=olo=-- pisze:
> [...]
ek_i_puszek_switna_do_do
> mu_i_firm.html
> prasa do puszek i butelek - zmniejszysz objętość worków:-)
Bez tej prasy też bez problemu butelki zgniatam ręcznie (a w zasadzie
przewaznie między kolanami, a ręcznie zakręcam korek w stanie
ściśniętym)- na płasko, zamiast na wysokość, zostaje tylko denko
"odstające" i nakrętka.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

6. Data: 2007-11-06 21:03:04

Temat: Odp: Segregacja śmieci
Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polacy to naród niechętny na wszystkie nowości i nic za darmo sam nie zrobi
tym bardziej że co jest ekologiczne to jest drogie :(

--
Częstochowskie Forum Akwarystyczne - http://www.czfa.pl
Gadżety na twoją komórkę - http://www.gsm.pc-net.pl

7. Data: 2007-11-06 23:11:28

Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 06 Nov 2007 14:45:43 +0100 I had a dream that Niewe <n...@b...pl>
wrote:
> [...]
>trzymacie w pudłach w garażu? Pytam, bo nie bardzo mam pomysł na to i
>efekt jest taki, że mi się PETy walają po kuchni w jakiś plastikowych

Co można, to zgniatamy. Mamy kosz "ogólny" pełny głównie odpadków organicznych
(niestety w centrum Krakowa nie ma co z nimi zrobić), karton na makulaturę
i drugi kosz na opakowania - trafiają tam plastiki, szkła, puszki itp. Ten
ostatni kosz jest najczęściej opróżniany, właściwa segregacja następuje przy
wrzucaniu do "dzwonów".

--
Grzegorz Janoszka

8. Data: 2007-11-07 08:15:23

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

BartekK pisze:
> [...]
> przewaznie między kolanami, a ręcznie zakręcam korek w stanie
> ściśniętym)- na płasko, zamiast na wysokość, zostaje tylko denko

Ja to robię na podłodze - zdeptuję, rzec by można, i też potem zakręcam
:-) Denko się też nieźle spłaszcza, jak się starannie nadepnie ;-)

--
XL wiosenna

9. Data: 2007-11-08 07:52:04

Od: Niewe <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ok.
dzięki wszystkim za zabranie głosu w sprawie.
Miło też wiedzieć, że jest jeszcze sporo ludzi, którym nieobojętne jest
środowisko naturalne mimo problemów stwarzanych przez władze.

10. Data: 2007-11-10 17:06:32

Od: "jh" <N...@r...kielce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam dokładnie to samo. "U nas na wsi" :D rozdają tylko worki na śmieci,
które raz w tygodniu są zabierane. Zatem mam to gdzieś i wożę 12 km "do
miasta". Do tego czasu stoją po prostu w garażu w swoich dużych, wiązanych
workach. Chyba jeszcze trochę wody w Wisełce upłynie zanim cokolwiek się
ruszy w tej materii :(

jh

Czy ktoś użytkuje lodówkę Bosch KGN 39A71?
Zabezpieczenie elekrtyczne wanny z hydromasażem
problem z akumulatorem do wkrętarki Makita
Lampy pokojowe
Zmywarka do zabudowy "wsuwana"