Segregowanie odpadów

1. Data: 2006-11-11 19:30:04

Temat: Segregowanie odpadów
Od: "kasia" <B...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

No i stało sie: postawili mi przed domem 4 pojemniki do segregownia odpadów.
Do tej pory był w domu jeden kosz z workiem. Jak ktoś wychodził, a worek był
pełny to zabierał go ze soba i wyrzucał po drodze.
Chcielibyśmy segregowac śmieci, ale na 4 kosze jakoś miejsca nie mamy.
W związku z tym pytanie praktyczne: Jak to robić żeby nie mieć 4-ech koszy,
ale też nie latać za każdym razem z jedną butelką.
Pozdrawiam
Kasia

2. Data: 2006-11-11 19:35:00

Temat: Re: Segregowanie odpadów
Od: "Maciej Muran" <n...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasia" <B...@...pl> napisał

> Chcielibyśmy segregowac śmieci, ale na 4 kosze jakoś miejsca nie mamy.

Są tacy, którzy widzieli jak do jednej wielkiej śmieciarki wrzucane są
śmiecie z "posegregowanych" pojemników, po czym w tej jednej wielkiej
śmieciarce są one (te posegregowane) mieszane i ugniatane w jedną wspólną
masę...

M.

3. Data: 2006-11-11 20:31:28

Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej Muran napisał(a):
> [...]
> śmiecie z "posegregowanych" pojemników, po czym w tej jednej wielkiej
> śmieciarce są one (te posegregowane) mieszane i ugniatane w jedną

Sam widziałem na własne oczy w Rudzie Śląskiej, ale ze 4 lata temu. Nie
wiem czy się od tego czasu coś zmieniło...

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
www.tramping.slask.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

4. Data: 2006-11-11 20:33:26

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

kasia napisał(a):
> [...]
> W związku z tym pytanie praktyczne: Jak to robić żeby nie mieć 4-ech koszy,
> ale też nie latać za każdym razem z jedną butelką.
Ale po co butelki albo kartony wrzucac do worka, zeby go pozniej
wyrzucic do smietnika? Butelka jak stala pelna, to moze tez chwile
postac pusta. Tak samo opakowania papierowe.
My mamy jeden smietnik 25 czy 30L na odpadki "organiczne" typu obierki
itp, karton na papierowe sprawy (ktory sie wywala w calosci jak jest juz
pelny, i ze sklepu obok sobie bierzemy nastepny), a plastik i szklo
stawiamy do koszyka-skrzynki w przedpokoju, ktora sie oproznia jak jest
pelna albo jest komus po drodze.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

5. Data: 2006-11-11 23:16:05

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

BartekK <s...@d...org> writes:

> [...]

> , a plastik i szklo stawiamy do koszyka-skrzynki w przedpokoju,
> ktora sie oproznia jak jest pelna albo jest komus po drodze.

I wynosisz to wszystko w garsci luzem, czy jednak w jakims
worku/torbie?

MJ

6. Data: 2006-11-12 00:15:40

Od: "kasia" <B...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sam widziałem na własne oczy w Rudzie Śląskiej, ale ze 4 lata temu. Nie
> wiem czy się od tego czasu coś zmieniło...

No właśnie, kolejne Urban Legend
Jak tylko w dyskusji pojawi się temat segregownaia smieci, to _zawsze_
znajdzie się osoba która widziała tą mieszającą śmieciarke na własne oczy,
albo w najlepszym wypadku był to ktoś znajomy :)))

7. Data: 2006-11-12 00:17:43

Od: "kasia" <B...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w wiadomosci

> I wynosisz to wszystko w garsci luzem, czy jednak w jakims
> worku/torbie?

no wlasnie, u nas tych butelek troche jest:
male dziecko = bobofruty

8. Data: 2006-11-12 00:30:31

Od: "Maciej Muran" <n...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> znajdzie się osoba która widziała tą mieszającą śmieciarke na własne oczy,
> albo w najlepszym wypadku był to ktoś znajomy :)))

Aby było jasne: na własne oczęta widziałem taką akcję. Nie dawniej niż rok
temu. W Stolicy.
Po drugie primo ultimo: już jakieś 20 lat temu Jan Pietrzak w swoim
"kabarecie" ubolewał nad nierozwiązanym problemem skupu butelek zaznaczając
wyraźnie, że sporo osób zrobiło na tym doktoraty ;)
Co z tego, że Ty jesteś świadoma problemu. I ja jestem. Przyjeżdża
śmieciara, wrzuca wszystko do jednego worka (bo wysypisko zapewne ma gdzieś
segregację) a pewnie jest i tak, że firma śmieciarkowa bierze kasę od miasta
za 'segregację' odpadów... Wszyscy są zadowoleni, interes się kręci.... Tak
to sobie niestety wyobrażam :(

M.

9. Data: 2006-11-12 00:33:17

Od: "Maciej Muran" <n...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasia" <B...@...pl> napisał

> no wlasnie, u nas tych butelek troche jest:
> male dziecko = bobofruty

Poszukaj najbliższego punktu skupu surowców wtórnych. Licz się jednak z tym,
że nikt nie przyjmie szkła, które nie jest wymienialne na cash, tak jak np.
butelka po piwie. I tym mało optymistycznym akcentem... :)

M.

10. Data: 2006-11-12 02:12:06

Od: "ps" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasia" <B...@...pl> napisał w wiadomości
> No właśnie, kolejne Urban Legend

Czy urban czy nie? Jezeli chcesz fotki to zrobie. U nas jest tak, ze do
normalnych smietnikow podjezdza typowe smieciarki , do posortowanych
delikatesow inny pojazd (taki z metalowa siatka) tam wrzucaja razem papier,
plastik i szklo, mozliwe ze jest technologia ulatwiajaca jakos pozniejsza
segregacje, na etapie zbierania tak to wyglada.

Kri Z

Smród papierosów - jak się pozbyć??
ikea
Jak czyścić skóry owcze?