Re: Sen zdumionego 8-)

Data: 2010-02-13 22:52:20
Temat: Re: Sen zdumionego 8-)
Od: "Robakks" <R...@g...pl>

"zdumiony" <z...@j...pl>
news:hkulgf$ve$1@news.onet.pl...
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Nie da się.

> Da się podzielić na punkty których jest continuum

> Nigdy nie twierdziłem że Alef0=continuum.

Piszesz, że nie da się podzielić odcinka o długości 1 na tyle
odcinków elementarnych aby ten zbiór miał moc Alef0, a równocześnie
zgłaszasz, że da się podzielić na punkty których jest continuum,
a więc sam sobie zaprzeczasz.
Skoro oś liczbowa zawiera Alef0 odcinków elementarmych
o długości 1, a tę samą oś można odwzorować w odcinku o
długości 1, to każdy odcinek z osi liczbowej jest odwzorowany
w odcinku i jest ich dokładnie Alef0, a do Ciebie pytanie:
jaka jest długość tego odcinka odwzorowanego w odcinku 1
a więc jakie jest to dl, bo przecież nie zerowe, skoro punkty
1, 2, 3... na osi liczbowej nie stykają się ze sobą.

> [miczenie]

Wiersz PEŁNY Tabeli N^2 to to samo co hotel Hilberta, który ma
komplet gości i to samo co uzyskałeś przesuwając znaczek ||
krokiem <step1> po osi liczbowej w czasie połówkowym.
Potrafisz sobie wyobrazić to rozwinięcie ułamka dziesiętnego 0,(9)
0,99999999... w którym ilość pozycji po przecinku ma moc Alef0,
a my po każdym kroku (*10) przesuwamy przecinek o 1 miejsce.
przy czym pierwszy krok trwa 1 minutę, a każdy następny trwa
o połowę krócej od poprzedniego?
Na której pozycji znajdzie się przecinek w czasie "równe 2 minuty"
i ile jeszcze pozostanie 9-tek po przecinku?
Spróbuj. :-)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)