Sens tworzenia związku

1. Data: 2002-05-11 14:57:53

Temat: Sens tworzenia związku
Od: "Konop" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!!!

Mam pytanko. Proszę o Wasze opinie, być może zbudowane w oparciu o
własne doświadczenia. Czy istnieje możliwość, aby ta pierwsza miłość była tą
na całe życie??? Proszę o uwzględnienie tu różnego wieku (zakładamy, że
chłopak i dziewczyna są rówieśnikami...) od 14-15 lat, przez 17-18, aż po
29-30. A czy istnieje możliwość, aby związek stworzony w każdej z tych grup
wiekowych miał szansę przetrwać na zawsze. Oczywiście nie zakładam sytuacji
przedwczesnej śmierci. A tako poza tym, to czy (jeśli wasza odpowiedź brzmi
2x nie), to czy waszym zdaniem jest sens tworzenia związku tylko po to, aby
istniał przez kilka miesięcy, a potem się rozpadł raniąc co najmniej jedną
ze stron???

Pozdrawiam

Konop

PS Sorry, wiem, że ten styl pisania jest może zbyt "formalny" jeśli idzie o
miłość, ale taki jakiś mam dziś nastrój...

1. Data: 2002-05-11 15:13:19

Temat: Re: Sens tworzenia związku
Od: w...@p...onet.pl (Tomek Łukaszewicz) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 11 May 2002 16:57:53 +0200, "Konop" <k...@p...onet.pl>
wrote:

>Hej!!!

Wieszcz napisał:... ten u mnie ze wszystkich nieszczęśliwszy z ludzi,
Kto nie kocha, że kochał, zapomnieć nie zdoła. (A. Mickiewicz,
Rezygnacja)

W miłości wszystko jest możliwe
Jeżeli masz PEWNOŚĆ, że kogoś zranisz albo sam zostaniesz zraniony, no
to chyba lepiej nawet nie zaczynać

1. Data: 2002-05-11 15:47:07

Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konop wrote:
> Czy istnieje możliwość, aby ta pierwsza miłość była tą na całe życie???

Tak. Choć raczej nie jedyną.

> 29-30. A czy istnieje możliwość, aby związek stworzony w każdej z tych grup
> wiekowych miał szansę przetrwać na zawsze. Oczywiście nie zakładam sytuacji

Oczywiście, że istnieje. Jak to ktoś mądrze rzekł: większość miłości
kończy się szczęśliwie, pozostałe małżeństwem.

> czy waszym zdaniem jest sens tworzenia związku tylko po to, aby
> istniał przez kilka miesięcy, a potem się rozpadł raniąc co najmniej jedną
> ze stron???

Jest sens. Wszystko ludzi wzbogaca.
No chyba, że chcesz życie przewegetować ?

pozdrawiam
Arek

--
Stowarzyszenie Twórców Internetowych
http://www.sti.org.pl

1. Data: 2002-05-12 01:07:15

Od: Flyer <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konop wrote:

<ciach>

Ja tam wiem, ze jedyna oferte malzenstwa dalem majac 6,5 roku niejakiej
Patrycji z I klasy ;).

Innych pozytywnych doswiadczen brak. Ale skoro pytasz - nikt chyba nie
powie na 100% tak albo nie - kazdy jest inny i ma inne (choc czasem
podobne) doswiadczenia.

A czy jest sens - a czy ma sens zastanawianie sie czy wsiadajac do
samochodu kogos nie potracisz - i tak wsiadziesz i pojedziesz. Mozesz
tylko wczesniej upewnic sie, ze z samochodem wszystko gra i ze nie
jestes pijany. Mysle, ze wazne jest, zeby obie strony wiedzialy czego
chca - nie mitologizowaly zwiazkow albo uwazaly, ze to dobry sposob np.
na wyrwanie sie z kregu rodzinnego/z malego miasta. Ale chyba warto
probowac.

Flyer

1. Data: 2002-05-12 18:38:35

Od: "Jolka" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Astec SA" <b...@a...pl>

> Oczywiście, że istnieje. Jak to ktoś mądrze rzekł: większość miłości
> kończy się szczęśliwie, pozostałe małżeństwem.

A ty jesteś owocem miłości czy małżeństwa ?

> Jest sens. Wszystko ludzi wzbogaca.
> No chyba, że chcesz życie przewegetować ?

Peewnie, jak lubisz mocne wrażenia walnij się młotkiem
w łepetynę, wszak wszystko ludzi wzbogaca.

J.

1. Data: 2002-05-12 20:42:41

Od: "Konop" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobra, a zcy ktoś może odpowiedzieć na pytanko: czy może się zdarzyć tak, że
związek zapoczątkowany w wieku:
a) 14-15
b) 16-17
c) 18-19
d) 20-21
e) 22-23
f) 24-27
g) 28-30
miał szansę być tym jedynym na całe życie??? Czy spotkaliście się z taką
sytuacją???

1. Data: 2002-05-12 20:53:52

Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konop wrote:
> [...]
> f) 24-27
> g) 28-30
> miał szansę być tym jedynym na całe życie??? Czy spotkaliście się z taką

To chyba musisz zapytać tych co umarli.
Ale co Cię tak napadło !?
Przecież to nie ma żadnego znaczenia czy ktoś się spotkał, czy nie spotkał.
Nic To Ci nie powie o TWOIM związku, TWOIM życiu.

pozdrawiam
Arek

1. Data: 2002-05-12 23:23:06

Od: Flyer <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konop wrote:

> [...]
> f) 24-27
> g) 28-30
> miał szansę być tym jedynym na całe życie??? Czy spotkaliście się z taką

Ale uparta jednostka ;). Nie czepialem sie jak ktos kazal ludziom
wyrazac wzrost wybranki/wybranka w cm, ale tu sie czepne. Jak chcesz
zadawac takie pytania do dostosuj je do okresow w zyciu czlowieka -
dziecinstwo itp. albo wymagan otoczenia - szkola, liceum itd. Bo miary
sa ladne na papierze ale czlowiek nie jest taki scisly. Pewnie regula
bedzie, ze im pozniej tym wiecej takich zwiazkow - raz - w okolicy 30
pojawia sie zwiazki z razsadku, a dwa - mniej czasu zostaje do konca
zycia a tym samym mniejsze prawdopodobienstwo na drugi zwiazek, a trzy -
i kupa innych pierdul w stylu dojrzalosc psychiczna itd.

Poniewaz powyzsze nie jest odpowiedzia - wiec jej udziele - moj dziadek
i babcia w okolicy 20. Na odpowiedz dot. obecnych rozpasanych czasow
musisz jeszcze poczekac z 40 lat - bo nie da sie oszacowac tego przed
smiercia zainteresowanych zyjacych w okreslonej kulturze.

Flyer

1. Data: 2002-05-14 09:33:40

Od: "Tiomi" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Peewnie, jak lubisz mocne wrażenia walnij się młotkiem
> w łepetynę, wszak wszystko ludzi wzbogaca.

Nie rozumiem, dlaczego Pani tak naskakuje na kolegę ?
Może Pani to wyjaśnić ?

1. Data: 2002-05-14 14:18:45

Od: "Jolka" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tiomi" <t...@p...fm>

> Nie rozumiem, dlaczego Pani tak naskakuje na kolegę ?
> Może Pani to wyjaśnić ?

Nie naskakuję tylko używam obrazowych argumentów w dyskusji.
A Pan co, adwokat ?

J.

Drodzy fachowcy z sci.psychologia !!!
zakocham sie od zaraz...