Sensacyjne wyniki badan z Polski!!!

1. Data: 2001-08-29 16:05:05

Temat: Sensacyjne wyniki badan z Polski!!!
Od: n...@y...com (nikotyniarz) szukaj wiadomości tego autora

Wykryto radioaktywnosc w polskich papierosach!!!
Nowe badanie naukowe opublikowane na Zachodzie przez naukowcow z
P.Gdanskiej.
Pod nosem polityka Zatonskiego z Centrum Onkologii

kontakty:

Autorzy badan
b...@c...chem.univ.gda.pl

M.Kulowski
n...@y...com

J Environ Sci Health Part A Tox Hazard Subst Environ Eng
2001;36(4):465-474 Related Articles, Books

Polonium 210Po in cigarettes produced in Poland.

Skwarzec B, Struminska DI, Borylo A, Ulatowski J.

University of Gdansk, Faculty of Chemistry, Chair of Analytical
Chemistry, 80-952 Gdansk, Sobieskiego 18/19, Poland.
b...@c...chem.univ.gda.pl

This paper discusses the results of 210Po determinations in the
fourteen most frequently smoked brands of cigarettes, which constitute
over 80% of total cigarette consumption in Poland. The 210Po activity
in the cigarette samples analysed (tobacco, ash, filter before and
after smoking) were measured using alpha spectrometry
(Canberra-Packard). The data indicates that there is considerable
variation in the polonium content of these brands. The highest 210Po
content per sample was found in the cheap "Popularne" brand (24.12
mBq), the lowest in "Caro" (4.23 mBq). There was also a large
difference between the polonium remaining in the ash in comparison
with its total content in the tobacco in all the brands (from 4.3% for
"Golden American" to 71.0% for "Sobieski King-Size"). The analysis has
demonstrated that filters absorbed only a small amount of the polonium
contained in the tobacco. "Caro" cigarettes have the most efficient
filter, retaining 25.1% of the polonium contained in the tobacco, but
most filters absorbed only 0.1-7.2% of polonium. The daily inhalation
of 210Po by Polish smokers who get through one pack per day ranges
from 20 to 215 mBq, but people smoking two or more packs of
"Popularne" brand will inhale over 430 mBq of polonium per day.

PMID: 11413831 [PubMed - in process]

2. Data: 2001-08-30 06:43:37

Temat: Re: Sensacyjne wyniki badan z Polski!!!
Od: "Dżechutimes" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

i tak wiadomo że papierosy są niezdrowe

3. Data: 2001-08-30 08:00:28

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 29 Aug 2001, nikotyniarz wrote:

> Wykryto radioaktywnosc w polskich papierosach!!!
> Nowe badanie naukowe opublikowane na Zachodzie przez naukowcow z

w porzadku, nie pale, nikogo do tego nie namawiam,
wszyscy wiedza, ze palenie szkodzi. Sadze ze i bez
tego sa wystarczajace powody aby propagowac
nie-palenie

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

4. Data: 2001-08-30 11:07:36

Od: "Tomasz Bandurski" <d...@a...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nikotyniarz" <n...@y...com> napisał w wiadomości
> Wykryto radioaktywnosc w polskich papierosach!!!

Szkodliwosc tej radioaktywnosci porownywalna jest do tego ze na palacza w
nocy spadnie samolot, biorac jego ognik za swiatlla lotniska.

T. Bandurski

5. Data: 2001-08-30 11:52:13

Od: "Lukasz Baran" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

nikotyniarz <n...@y...com> wrote in message
> Wykryto radioaktywnosc w polskich papierosach!!!

To, że papierosy (i to, jak przypuszczam, nie tylko krajowe) zawierają
pewne ilości niektórych izotopów radioaktywnych wiadomo już od dawna
(patrz:
http://www.wiedzaizycie.pl/96112000.htm - ramka na końcu strony).
Tak więc badania, o których wspomniałeś, nie mają znaczącego wkładu w
poszerzenie naszej wiedzy o szkodliwości palenia papierosów.
Pozdrawiam,

Łukasz Baran
p...@i...pl

6. Data: 2001-08-30 11:56:54

Od: "Lukasz Baran" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.wiedzaizycie.pl/96112000.htm - tabela na końcu strony).

7. Data: 2001-08-30 12:01:33

Od: "Lukasz Baran" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam za zdublowanie wiadomości - zagapiłem się ;)
(Chociaż nie są one do końca takie same - w pierwszej jest "ramka", w
drugiej "tabela". Chciałem wysłać tylko tą z "tabelą".)
Łukasz Baran
p...@i...pl

GGTP-wynik badania krwi
jęczmień