Sernik z jabłkami (P)

1. Data: 2002-04-11 04:46:24

Temat: Sernik z jabłkami (P)
Od: c...@i...pl (Marychna) szukaj wiadomości tego autora

Serniczek dla amatorow tego ciasta.

Ciasto: 1 1/3 szkl. maki, 1/2 kostki masla, 7 lyzek cukru, 2 jaja, 1
lyzeczka proszku.
75 dkg jablek
Masa serowa: 25 dkg tlustego twarogu, 1/4 kostki masla, 7 lyzek
cukru, 2 jaja, 1 lyzeczka budyniu lub maki ziemniaczanej, 1/4
szkl. smietany.

Maslo utrzec z cukrem, dodac jaja, make z proszkiem i szybko
zagniesc ciasto. Wlozyc do lodowki na 1 godz. Schlodzone ciasto
rozwalkowac u upiec w sredniej wielkosci tortownicy na blado zloty
kolor.

Jabkla umyc, obrac ze skorki, pokroic w cienkie plasterki i ulozyc
na upieczonym ciescie.

Margaryne utrzec z cukrem. Nastepnie dodac jaja, budyn,
zmielony twarog i smietane dokladnie ucierajac. Mase serowa
rozlozyc na jablkach i upiec na zloty kolor.

Po upieczeniu mozna posypac curem pudrem lub polac polewa
czekoladowa.

Marychna

Przed PITem nie uciekniesz. Przed podatkiem mozesz...
>>> http://link.interia.pl/f1599

1. Data: 2002-04-11 06:06:23

Temat: Re: Sernik z jabłkami (P)
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marychna <c...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:
> Serniczek dla amatorow tego ciasta.

A czy Ty zrobilas juz kiedys ten sernik z jablkami i czy smakowal Ci?
Bo ja kiedys robilam ciasto serowo-jablkowe i nie przypadlo mi do gustu,
ale to byl zupelnie inny przepis.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-04-11 07:18:43

Od: "Joanna" <j...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja kiedyś robiłam coś podobnego - było pyszne !

--
Joanna
J...@e...pl

1. Data: 2002-04-11 09:26:41

Od: "Mapet" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a jestem laikiem, gdy chodzi o serniki, wiec sie zpytam o pare rzeczy:

> [...]
> zagniesc ciasto. Wlozyc do lodowki na 1 godz. Schlodzone ciasto
> rozwalkowac u upiec w sredniej wielkosci tortownicy na blado zloty

znaczy sie kruchy spod to jest, tak? I ma sie nie dopiec do konca, tak?

> [...]

> zmielony twarog i smietane dokladnie ucierajac. Mase serowa
> rozlozyc na jablkach i upiec na zloty kolor.

maslo czy margaryna?

z gory dziekuje za wszystkie wskazowki. Nigdy jeszcze nie robilam sernika,
wiec moge byc upierdliwa (z gory ostrzegam) :))
Mapet

1. Data: 2002-04-11 10:00:56

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mapet <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:

> znaczy sie kruchy spod to jest, tak? I ma sie nie dopiec do konca, tak?

Mozna tak powiedziec... spod ma byc blado zloty, ale nie rumiany ;-)

> maslo czy margaryna?

Maslo zawsze jest lepsze, wiec zrob z maslem.
Troche cieniutka wyjdzie ta warstwa serowa... 25 dag sera to troche
malo jak na sernik, ale moze tak ma byc.

> Nigdy jeszcze nie robilam sernika, wiec moge byc upierdliwa (z gory
> ostrzegam) :))

Ojej, to jak Ty sie uchowalas do tej pory, nie robiac ani razu sernika? ;-)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-04-11 10:11:40

Od: "Olivia" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna" <j...@e...pl> napisał w wiadomości
> Ja kiedyś robiłam coś podobnego - było pyszne !

A ja popełniłam go z brzoskwiniami i tez był cool!!!

Olivia

1. Data: 2002-04-11 10:21:36

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Olivia <o...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:
> A ja popełniłam go z brzoskwiniami i tez był cool!!!

Brzoskwinie na ciasto, a potem warstwa sera??
Cos malo tego sera... nie uwazasz?

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-04-11 10:27:03

Od: "Mapet" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ojej, to jak Ty sie uchowalas do tej pory, nie robiac ani razu sernika?
;-)
Dinozaury nie wyginely! Ale ciagle jeszcze mam szanse go zrobic, prawda?
Hehe..

A jesli chce wiecej masy serowej, to ile mam wziac sera? 50 dkg?
Mapet

1. Data: 2002-04-11 10:36:50

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

dyskusyjnych napisała:
> Dinozaury nie wyginely! Ale ciagle jeszcze mam szanse go zrobic, prawda?

No jasne! Ale ze akurat ten przepis przypadl Ci do gustu...?
Moze powinnas zaczac od bardziej tradycyjnego sernika tak jak
ten sernik krolewski - tez wyglada na smakowity i ma duzo sera
w sobie, jak prawdziwy sernik ;-)

> A jesli chce wiecej masy serowej, to ile mam wziac sera? 50 dkg?

Poczekajmy na sugestie autorki przepisu, moze sie jeszcze odezwie,
nie chcialabym jej zbytnio namieszac ;-)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-04-11 11:25:24

Od: "Olivia" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Brzoskwinie na ciasto, a potem warstwa sera??
> Cos malo tego sera... nie uwazasz?
>
> Pozdrawiam
> Lilla
Brzoskwinie pokroiłam a sera.... no fakt - 80dkg...

Pozdr.
Olivia

Miodownik (P)
Sernik królewski (P)