Sery plesniowe

1. Data: 2002-06-17 16:48:04

Temat: Sery plesniowe
Od: "Mattik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio mam straszliwa "chcice" i pochlaniam tonami sery plesniowe (te
oplesnione a nie przerosniete) typu "Camembert" (najczesciej - reklama? -
Turka). Czy znacie moze jakies fajne przepisy na takie sery, coby nie jesc
ich tylko takich "na surowo"? Moze jakies zmazone ... sam nie wiem. Help?

--
Mattik

1. Data: 2002-06-17 17:23:09

Temat: Re: Sery plesniowe
Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Camembert pieczony w piwnym cieście na głęb.oleju
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=987

"Ja to podaje camemberta pieczonego w piwnym ciescie w glebokim tluszczu. Do
tego koniecznie konfitura z borowek i tosty."

Składniki:

250 ml piwa jasnego
250 g maki pszennej
100 g bialek (to tak ze trzy)
40 ml oleju arachidowego
sol

camembert
Przepis:
wszystko wymieszac mikserem i gotowe. ciasto jest do maczania, trzeba
dokladnie odmierzyc piwo i make by nie bylo zbyt rzadki. nadaje sie do
smazenia wylacznie w glebokim tluszczu.
oprocz camamberta swietnie wychodza tez cale pieczarki lekko posypane sola i
pieprzem.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-04-18
Źródło / autor: pl.rec.kuchnia, "Przemyslaw Koziarski"

=======================

CAMEMBERT W SOSIE MALINOWYM http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=95

Proporcje podane dla 1 osoby.

Składniki:

100 g sera typu camembert
100 g malin
pół główki zielonej sałaty
sos winegret: czosnek, sok z cytryny, sól
1 kromka pumpernikla
Przepis:
1.ser pogrzać w piekarniku owinięty folią aluminiową, aż się stopi w środku,
następnie ułożyć na liściach sałaty skropionych sosem winegret
2. maliny zmiksować i polać nimi ser
3.jeść z pumperniklem
Nadesłał(a): kropka , dnia: 2000-07-10
Źródło / autor: "Chudnij z nami" Wydanie Specjalne nr 3/2000 "Super Linii" -
miesięcznika promującego zdrowy tryb życia

==============================

camembert z gruszkami i pistacjami
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2014

Składniki:

4 lekko kwasne gruszki
2 male camemberty o wadze 10 dag kazdy
2 lyzki luskanych pistacji
lyzeczka ziarenek czarnego pieprzu
lyzeczka miodu
2 galazki tymianku
Przepis:
pistacje zanurzamy na 30 sekund we wrzacej wodzie, odcedzamy i obieramy. z
gruszek odcinamy ukosne plastry miazszu tak, by pozostaly ukosne podstawy.
podstawy owocow zalewamy w garnuszku 4 dl wody, dodajemy lyzeczke ziaren
pieprzu w woreczku z gazy i 2 galazki tymianku. gotujemy pod przykryciem na
srednim ogniu, az owoce beda miekkie. nastepnie kroimy w poprzek 2 male
camemberty, przekladamy je do foremki wylozonej natluszczonym papierem do
pieczenia i stawiamy pod rusztem piekarnika. gdy serki sie rozpuszcza,
przekladamy je na talerze, na kazdym ukladamy kawalek gruszki. polewamy
miodem z tymiankiem, posypujemy pistacjami. od razu podajemy na stol.
Nadesłał(a): r...@p...pl , dnia: 2001-08-18
Źródło / autor: Pani nr 8/2001

=============================

obazda http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2021
"Waldemar Krzok: zanim pojadę na urlop w kierunku bajuwarsko/austriackim
mały przepisik na bajuwarską zagrychę do piwa o nazwie obazda."

Składniki:

0.5 kostki masła (tej starej, czyli 125g) + 1 Camembert, lepiej bardziej
dojrzały + trochę twarożku, do rozprowadzenia, dymka, szczypiorek, ostra
papryka, sol, pieprz, kminek.
Przepis:
Zarobić na jednorodną pastę. Dodać drobno posiekaną cebulkę (ta z zieleniną,
jak jej po polsku?), drobno posiekany szczypiorek, dużo ostrej papryki, sól,
pieprz, kminek (też lepiej trochę zmoździerzyć). Powinno być dość słone i
czerwonawe (papryka).
Wskazówki i uwagi:
W oryginale je się toto z preclami. Można na chlebek razowy lub też zwykły.
Masła nie trzeba, już jest w środku ;-))
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-08-26
Źródło / autor: grupa dyskusyjna pl.rec.kuchnia,autor:aldemar Krzok

==============================

ogorki z kremem camembert http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1817

Proporcje podane dla 1 osoby.

Składniki:

100 g ogorka zielonego
1/4 jajka ugotowanego na twardo
40 g serka smietankowego
20 g sera camembert
1 lyzeczka koperku
1 lyzeczka natki
1 lyzeczka lagodnej musztardy
sol ziolowa
pieprz
Przepis:
Obrany ogorek przekroic wzdluz, usunac nasiona i posilic. jajko i ser
pokroic w kostke, dodac ser smietankowy, koperek i natke. calosc wymieszac i
zmiksowac. puree posolic i przyprawic. wydrazony ogorek podzielic na 4 i
przez rekaw cukierniczy napelnic kremem camembert.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-05-04
Źródło / autor: Super Linia - miesięcznik promujący zdrowy styl życia nr
5/2001

=====================================

ser "Sekret mnicha" smażony http://puszkkka.spinacz.pl/szukaj_z.php3

"bardzo szybki i wykwintny pomysl na obiad lub kolację"

Proporcje podane dla 1 osoby.

Składniki:

1 ser "Sekret mnicha" o smaku naturalnym
1 jajko
bułka tarta
trochę oleju do smażenia
Przepis:
obtacza sie ser w jajku i potem w bulce tartej. smazy na patelni na zloty
kolor.
Wskazówki i uwagi:
w wersji luksusowej polac zurawinami ze sloika.
mozna jesc z ziemniakami, podsmazonym makaronem itp. pasuje tez z salata
polana sose winegret.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-10-20
Źródło / autor: opakowanie sera "Sekret mnicha"

===============================

Taglatelle ai quattro formaggi
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2384

Składniki:

5 dag gorgonzoli (lub innego serka na niebiesko)
5 dag camemberta lub brie
5 dag startego parmezanu
5 dag mozzarelli
25 dag śmietany
pieprz
Przepis:
1. Serki pokruszyć do rondla i rozpuszczać na wolnym ogniu.
2. Wlać powolutku śmietanę (polecam znowu Szefa Kuchni Danona 22%);
3. Mieszać na gładko, popieprzyć.
4. Polać ugotowane kluski.
Wskazówki i uwagi:
Z kolei podawać z białym winem : Pinot Griggio lub Frascati (po przystępnej
cenie w MAKRO).
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2002-02-03
Źródło / autor: grupa dyskusyjna pl.rec.kuchnia,
autor:a...@p...onet.pl

============================

ziemniaki faszerowane warzywami
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2424

Składniki:

8 ziemniaków
2 marchewki
2 pietruszki
pol selera
100 g sera dojrzewajacego
100 g kefiru
1 cebula
10 g tluszczu
natka
sol i pieprz
Przepis:
ziemniaki obrac, umyc, wydrazyc lyzeczka. warzywa zetrzec na tarce o duzych
oczkach. cebule obrac, pokroic drobno, poddusic na tluszczu, wymieszac z
warzywami. dodac sol i pieprz,dusic do miekkosci. wydrazone ziemniaki
wypelnic farszem, ulozyc w naczyniu zaroodpornym, zalac kefirem wymieszanym
z serem i zapiec. posypac zielenina.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2002-04-23
Źródło / autor: "Jedzmy zdrowo" - dodatek specjalny Super Linii,
miesięcznika promującego zdrowy styl życia

==========================

zupa z camambert http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2354

"zupa rozgrzewajacą - idealna na mrozy!"

Składniki:

20-30 pieczarek
10-15 dkg niezbyt dojrzalego serka camambert
5 cebulek szalotek
0,5 l buljonu warzywnego
0,5 l mleka
0,5 szklanki smietany kremowki
2 lyzki maki
1-2 lyzek soi
sol i pieprz
Przepis:
Odciac nozke od kapelusza i kapelusze wypelnic serem camambert. Nozki
posiekac i podsmazyc z posiekana cebula. Zalac bulionem i mlekiem.
Rozprowadzic make ze smietana i wlac do zupy. Gotowac przez 5 minut. Dodac
soje, sol i pieprz. Wlozyc wypenione serem kapelusze i gotowac przez 2-3
minuty.
Wskazówki i uwagi:
Krysia Thomspon radzi: ser camembert niezbyt dojrzaly, to taki, ktory jest
nie rozlazly i malo pachnacy.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2002-01-06
Źródło / autor: grupa dyskusyjna pl.rec.kuchnia, autor: b...@n...se

1. Data: 2002-06-17 17:34:23

Od: "Mattik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wow :) No to mam co jesc :) Dzieki serdeczne :) Zobaczymy, co mi z tego
bedzie wychodzilo :)

--
Mattik

1. Data: 2002-06-17 19:37:50

Od: "Iza" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mattik" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ich tylko takich "na surowo"? Moze jakies zmazone ... sam nie wiem. Help?

Lubie camemberta (np. Napoleon, Sekret Mnicha) z grilla. Trzeba taki okragly
serek (najlepiej jakis pieprzowy, paprykowy) owinac dokladnie w folie
aluminiowa (fabrycznej troche malo) i grillowac, az zacznie sie rozplywac w
srodku. Super jest do pieczywka czosnkowego:-)
Iza

1. Data: 2002-06-18 07:50:48

Od: Anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Rena wrote:
> zupa z camambert http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2354
>
> "zupa rozgrzewajacą - idealna na mrozy!"

o, zwlaszcza ten przepis w sam raz na teraz, dzis ma byc trzydziesci
kilka stopni ;)))))))

--
anna
http://mitica.w.interia.pl

1. Data: 2002-06-18 07:54:13

Od: "Mapet\(ka\)" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Czy znacie moze jakies fajne przepisy na takie sery, coby nie jesc
> ich tylko takich "na surowo"? Moze jakies zmazone ... sam nie wiem. Help?

ja ostatnio robilam takie cos (moze to bylo juz w tym dlugim poscie, ale go
nie czytalam, wlasnie dlatego, ze taki dlugi :)) )

Ser camembert pokroic na plastry grubosci okolo 1 cm.
Rozbic jajko, do jajka wrzucic oregano, bazylie, pieprz, odrobine tymianku,
troszeczke chilli...co ja tam jeszcze wrzucilam?, nie pamietam.
Serek zwilzyc woda, obtoczyc w mace, potem w jaku, potem w tartej bulce i na
patalnie na goracy olej, az sie zrobi mozno zloty z odu stron. Mi sie nie
rozwalal, nic a nic, ale patelnia byla teflonowa, moze to ma znaczenie.
Wyszlo bardzo smaczne. Do tego winko.
Mapet

--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-06-18 16:49:00

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> o, zwlaszcza ten przepis w sam raz na teraz, dzis ma byc trzydziesci
> kilka stopni ;)))))))

myslisz, ze w norwegii tez?

1. Data: 2002-06-20 10:31:46

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: "Mattik" <m...@w...pl>

> [...]
> ich tylko takich "na surowo"? Moze jakies zmazone ... sam nie wiem. Help?

Polecam goraco wyprobowanie sera typu cammembert "Rustique" - smierdzi jak
stare skarpety, ale pyszny niemozebnie.

A przepis moge podac na brie:

Tarta z porem i brie

3/4 szklanki maki pszennej (szklanka 250 ml)
3/4 szklanki maki razowej
3/4 kostki masla (kostka 200 g)
jajko
szczypta soli

Make wymieszac, dodac sol, maslo, posiekac na piasek, dodac jajko, zagniesc
gladkie, dosyc miekkie ciasto. Wlozyc na pol godziny do lodowki i w tym
czasie:

duzego pora pokroic w cieniutkie plasterki, podsmazyc na masle, wystudzic.
Kubeczek kwasnej smietany smietany wymieszac z jajkiem, posolic lekko,
wymieszac z porem i pokrojonym w kostke niezbyt dojrzalym brie (do tego celu
tez uzywam Turka). Uwaga - niezbyt dojrzaly jest wtedy, gdy mamy jeszcze 3-4
tygodnie do konca daty przydatnosci.

Ciasto wyjac z lodowki, rozwalkowac, wylozyc nim natluszczonom forme do
tarty (ewentualnie wylepic). Nakluc gesto widelcem, wlozyc do piekarnika na
180 stopni, piec ok. 15 minut az sie leko zrumieni. Na podpieczone ciasto
wylozyc mase porowo - serowom, piec az sie zetnie - ok. 20 minut.

Pyyycha, a cisto z monkom razowom ma swietny, orzechowy posmak.

Macabra serowa

przepis na wino owocowe
rolada z malinami
Knajpy w Lublinie i Zamosciu