Setki kopczyków - znika trawnik

11. Data: 2014-04-22 23:16:54

Temat: Re: Setki kopczyków - znika trawnik
Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ja bym się starał, w miare możności, krzywdy im nie robic. Zamiast
> walczyć, lepiej polubić.

Ok, jeśli więc larwy tego owada nie zjedzą mi domu wraz z płotem, to nie
będę im przeszkadzał :-)

Marek

12. Data: 2014-04-22 23:19:56

Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-04-22 16:15, Bogdan pisze:
> Popatrz na takie coś : Pszczolinka (Andrena)

Trafiony :-) Więc skoro to pożyteczne stworzenia - nie będę im przeszkadzał.

Marek

13. Data: 2014-04-23 00:44:04

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Marek napisał:

> Ok, jeśli więc larwy tego owada nie zjedzą mi domu wraz z płotem,
> to nie będę im przeszkadzał :-)

Larw w ogóle nie ma co się obawiać. One przecież siedzą w dziurze.
Wśród błonkówek bywają takie, co w postaci dorosłej mogą się czepić
płota i go trochę nadgryźć. Ale to nie te. Może któreś osy -- klecanki
jakieś, albo co. Te kwiarki zapylają, więc robią dobrze -- i za warto
im się odwdzięczyć, choćby dobrym słowem.

Jarek

--
Zapylała raz pszczółka jakiegoś badyla,
Wtem czuje, że od tyłu też ją ktoś zapyla.

14. Data: 2014-04-23 00:49:34

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Marek napisał:

> [...]

Wśród błonkówek bywają takie, co w postaci dorosłej mogą się czepić
płota i go trochę nadgryźć. Ale to nie te. Może któreś osy -- klecanki
jakieś, albo co. Te kwiatki zapylają, więc robią dobrze -- i za warto

15. Data: 2014-04-23 10:24:45

Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakieś, albo co. Te kwiatki zapylają, więc robią dobrze -- i za warto
> im się odwdzięczyć, choćby dobrym słowem.

Dziękuję za cenne informacje. Pozwolę więc spokojnie egzystować
stworzeniom.

Jako ciekawostka: zdarzyło mi się, że jakaś osa (nie pamiętam już, która
z nich) wygryzła dziurę... w plastikowym oknie i tam zrobiła sobie
gniazdo. Czegoś takiego w życiu nie widziałem. Przegryzła się w dodatku
przez najgrubszy element - krawędź profilu.

Marek

16. Data: 2014-04-23 16:16:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 23 Apr 2014 10:24:45 +0200, Marek napisał(a):

> Czegoś takiego w życiu nie widziałem. Przegryzła się w dodatku
> przez najgrubszy element - krawędź profilu.

Rozpuszczają/zmiękczają plastik kwasem mrówkowym i dlatego mogą go gryźć.
Kiedyś osy zeżarły mi uchwyt od termometru zaokiennego.

17. Data: 2014-04-24 11:59:16

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 22 kwietnia 2014 23:19:56 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> Trafiony :-) Więc skoro to pożyteczne stworzenia - nie będę im przeszkadzał.

Nie przeszkadzaj. Moja mama kiedyś najpierw skutecznie z nimi walczyła, a potem
biadoliła, że nie ma kto kwiatów zapylać ;-)

Ania

18. Data: 2014-04-27 10:52:59

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał w wiadomości

> to co ważne: grube żółte nogi - jak u pszczół oblepionych pyłkiem. Tułów
> brązowy w paski - jak pszczoły.
> Drugie zbliżenie:
> https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7cDQ4bXB
RQ3I0dHM/edit?usp=shar
> ing
> Owad ma góra 1cm - jest bardzo mały.

Hejka. Prawdopodobnie jakiś trzmiel a jak wiadomo wszystkie trzmiele są
pod ochroną.
http://www.tbop.org.pl/programy/ochrona/trzmiele/trz
miele.html

Pozdrawiam pożytecznie Ja...cki

19. Data: 2014-04-27 23:21:01

Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-04-27 10:52, Dirko pisze:

> Hejka. Prawdopodobnie jakiś trzmiel a jak wiadomo wszystkie trzmiele
> [...]

Hej,

Trzmiel jest z 10x większy objętościowo :-) Wyjaśniło się, że jest to
pszczolinka piaskowa.

Wygląda to tak:
http://3.bp.blogspot.com/_x_d7KCMlcWE/S8H4Og7F7fI/AA
AAAAAAAJc/A905tfahlKI/s1600/IMG_3012.jpg

http://4.bp.blogspot.com/_x_d7KCMlcWE/S8H3k8S9rNI/AA
AAAAAAAJU/0eY-qRiHQuo/s1600/IMG_3015.jpg

Co prawda opis jest nie do końca spójny z obserwowaną przeze mnie sytuacją:
http://naturalnie-biedrzyn.blogspot.com/2010_04_01_a
rchive.html

"nie tworzą dużych społeczeństw" Oczywiście to rzecz względna. Jak dla
mnie zryty trawnik setkami owadów jest objawem występowania dużego
społeczeństwa :-)

Marek

20. Data: 2014-04-27 23:37:21

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Marek napisał:

> [...]
>
> "nie tworzą dużych społeczeństw" Oczywiście to rzecz względna. Jak dla
> mnie zryty trawnik setkami owadów jest objawem występowania dużego

Trzeba im się dokładniej przyjrzeć -- może tam mieszkając w kupie
na trawniku zachowują się aspołecznie?

Jarek
--
Jako naród my są dobre,
jako społeczeństwo -- nie,

kiedy najlepiej/najłatwiej
Grusza. Uchła, czy jeszcze nie całkiem
mieszkańcy doniczki
Czosnek.
Rącznik pospolity - problem w wysiewem w doniczkach