Re: Siatka przed nornicami?

From: kpawlak <kpawlak/./\"wytnij.to\"/./@asme.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Siatka przed nornicami?
Date: Sun, 22 Mar 2009 21:48:02 +0100

Ikselka pisze:

> Podłoga powinna być pochylona - gdzies czytałam o takiej grządce na
> podmurówce, nachylenie było chyba na zachód albo południowy zachód, odpływ
> wody wzdłuż niższego brzegu podłogi. Otwory zabezpieczone siatką i
> włókninąprzed wypłukiwaniem podłoża.

Rewelacyjne. Ze tez na to nie wpadlem - jak zwykle, pomysly genialne sa
najprostsze.

> Sam torf to raczej kiepskie podłoże do warzywnych upraw na dłuższą metę. ja
> bym dała porządną ziemię liściową lub kompostową z torfem i piaskiem oraz
> małą domieszką ziemi gliniastej.

Hmmm... a w takim przypadku - jak powinna byc minimalna warstwa podkladu
(akurat mam wszystkie te skladniki na dzialce + torf kupny), by roslinki
czuly sie komfortowo? Bo na ziemi - to nie ma sprawy - byloby im ciasno,
to sobie by przerosly do gleby (gdzie ofkors czekaja juz myszy...)? Aha
- a czasem te gryzonie nie umieja sie wspinac po siatce? Bo cos mi tak
przeczucie...

Uklony

kpawlak