Siniak po oddaniu krwi

1. Data: 2008-03-10 13:49:50

Temat: Siniak po oddaniu krwi
Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wykonywalem ostatnio badania krwi (prawie dwa tygodnie temu). Pobrano mi z
prawej reki jakies chyba 20 ml - duzo badan robilem. Pielegniarka wbila sie
za pierwszym razem i tyle. Ale potem zaczal mi sie robic duzy siniak w tym
miejscu. Aktualnie ma dobre 15x10 cm ! Miejscami w nim widac jeszcze tak
jakby popekane naczynka krwionosne - takie czerwone plamki podskorne krwi.
Dodatkowo troche mi to dokucza - czuje lekki bol calego miejsca. Czy to moze
byc normalne czy powienienm sie bac i leciec do lekarza ??

Fantom

2. Data: 2008-03-10 18:23:09

Temat: Re: Siniak po oddaniu krwi
Od: Wilhelmina <o...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Fantom pisze:
> [...]
> Dodatkowo troche mi to dokucza - czuje lekki bol calego miejsca. Czy to moze
> byc normalne czy powienienm sie bac i leciec do lekarza ??

Przejdzie.
Raz jak mi w Rosji pobierali krew to mialam siniak na cala reke, ale oni tam raczej
cienkich igiel nie widzieli.

willa

=========
http://www.olga.prv.pl
http://www.klika.krakow.prv.pl
GG: 1262644
e-mail: o...@p...fm

3. Data: 2008-03-10 19:03:43

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> to moze
> byc normalne czy powienienm sie bac i leciec do lekarza ??

Nie mam pojęcia co i jak, ale na forach paintballowych polecają maść
arcalen na szybsze gojenie się siniaków.

4. Data: 2008-03-10 20:04:02

Od: "Del_Rey" <D...@g...pll> szukaj wiadomości tego autora

.news.neostrada.pl...
> [...]
> moze
> byc normalne czy powienienm sie bac i leciec do lekarza ??

Ja poszedłem tam gdzie mi pobierali krew, zapytałem się, czy to normalne...
Pilęgniarka zbladła, od razu bez kolejki do rodzinnego mnie zaprowadziła, on
dal L4 i skierowanie na jakieś naświetlania i lasery.Coś o jakiś skrzepach
zaczeli mówić, więc ja zbladłem :)
kolejność kolorów miałem taką:
żółtozielony, na drugi dzien zielony z domiieszką niebieskiego
potem fioletowy, który stopniowo z każdym dniem bladł.Temat ciągnął mi sie
grubo ponad tydzien
a wielkość "siniaka"miałem podobną do twojego

5. Data: 2008-03-10 23:49:05

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Del_Rey" <D...@g...pll> napisał w wiadomości
> [...]
> żółtozielony, na drugi dzien zielony z domiieszką niebieskiego
> potem fioletowy, który stopniowo z każdym dniem bladł.

A czy z tymi kolorami to czasem nie było odwrotnie? ;)
Generalna rada - aby uniknąć krwiaka po pobraniu krwi należy niezbyt
mocno ucisnąć wacikiem miejsce wkłucia na minimum 2-3 minuty.

Krystyna
--
Każde cierpienie bierze początek z niewiedzy. IV Dalaj Lama

6. Data: 2008-03-11 16:02:37

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fantom pisze:
> [...]
> Dodatkowo troche mi to dokucza - czuje lekki bol calego miejsca. Czy to moze
> byc normalne czy powienienm sie bac i leciec do lekarza ??

WItam,
z praktycznego i zawodowego punktu widzenia:
-siniaki w miejscu wklucia robia sie z reguly z winy pacjenta - zbyt krotkie
trzymanie gazika, co chwilowe patrzenie czy krew juz aby nie leci; na
przyszlosc - trzymac ok 3 min i najlepiej nie zginac rki w lokciu i o ile to
mozliwe reke podniesc wyzej; niekiedy siniak w miejscu wklucia robi sie
rzeczywiscie z powodu bledu pobierajacej, badz z winy zbyt kruchych zyl;
- mozna zasinienie obkladac np altacetem

Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

7. Data: 2008-03-11 17:15:49

Od: "Del_Rey" <D...@g...pll> szukaj wiadomości tego autora

> A czy z tymi kolorami to czasem nie było odwrotnie? ;)
> Generalna rada - aby uniknąć krwiaka po pobraniu krwi należy niezbyt
> mocno ucisnąć wacikiem miejsce wkłucia na minimum 2-3 minuty.

Zawsze sobie siadam po pobraniu krwi i odczekuję znacznie wiecej niż 3 min.
Tylko sytuacja wyglądala tak ,że pielęgniarka wbiła mi igłę tak , że aż
podskoczyłem, a w lecie pracowałem jako drwal i raczej odporny jestem na ból
i widok krwi.Przeprosiła i dalej "majstrowała" bardzi blisko poprzedniego
miejsca kłucia. Może to było powodem.
Ty.. moze faktycznie z tymi kolorami na odwrót? ;)

8. Data: 2008-03-11 19:19:45

Od: "Justyna N" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poprzedniego miejsca kłucia. Może to było powodem.
> Ty.. moze faktycznie z tymi kolorami na odwrót? ;)
Może się źle wkuła (albo obok żyły).. Nawet najlepszym się zdarza. Mi zwykle
takie coś się robi jak ktoś ambitny próbuje mi krew pobrać strzykawką
próżniową, ale znika po 3-4 dniach.
Po takim czasie na Twoim miejscu przeleciałabym się do lekarza.

9. Data: 2008-03-11 21:28:08

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wirgo" <k...@s...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zbyt kruchych zyl;
> - mozna zasinienie obkladac np altacetem

Potwierdzam. Dodam jeszcze do kompletu ewentualną niską krzepliwość krwi.

Krystyna
--
Ten, kto ciągle pyta "Dlaczego", zawsze
w końcu dowiaduje się "Jak". Nietzsche

10. Data: 2008-03-17 07:43:28

Od: l...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Przeszukiwałem net w sprawie pojawienia się krwiaka po oddaniu krwi
trafiłem tu.
Ja byłem pierwszy raz oddać krew. Wszystko było w jak najlepszym
porządku.
Jednak po 2 dniach od oddania pojawił się duży krwiak, wielkości 10x5
cm ale nie
w miejscu wkłucia, tylko jakieś 5 cm w lewo od miejsca wkłucia. Jestem
trochę
zaniepokojony tym krwiakiem. Z drugiej strony nie chciałbym rezygnować
z oddawania
krwi. Dodam, że ten krwiak w ogóle mnie nie boli.
Jeśli możecie mnie uspokoić, zróbcie to, albo jeśli mam iść do lekarza
też powiedzcie.
Pozdrawiam
Piter L.

zapalenie kaletki podbarkowej
Problem z kolanami- pomocy.
Ale nawet porównanie pederastii z chorob? zakaĽn? na zasadzie porównania,
Problemy z pamięcią
Transfer Factor (TF)