Śledzie marynowane, Wielkopiątkowe

1. Data: 2004-03-23 18:13:09

Temat: Śledzie marynowane, Wielkopiątkowe
Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A propos śledzi to przypomniały mie się śledzie podawane w moim domu rodzinnym
w Wielki Piątek oraz w Wigilię. Ale nie na wieczerzę wigilijną tylko na
przegryzkę około południa (coby do tej wieczerzy dotrwać). Niestety nie mam
pojęcia jak się je robiło, podam więc to co pamietam, może ktoś wie coś więcej
i podowie? Więc tak: śledzie (całe, solone, z beczki - innych wtedy nie było)
wymoczone solidnie (tak przez dobę mniej więcej), sprawione i podzielone nie na
dzwonka tylko na filety wkładało się do zalewy octowej (ale jaki ocet, co do
niego to nic nie pamiętam) do dużego słoja, a na wierzchu była spora warstwa
oliwy. Być może było tam nieco cebuli, ale nie przysięgnę. I tak sobie stały w
piwnicy (w prawdziwej) , bo ja wiem? ze dwa tygodnie? Po tym procesie były
lekko kwaskowate, ale nie takie jak obecne śledzie marynowane, delikatne i co
najważniejsze były całkiem różowe. Jadło się to z ziemniakami w mundurkach i
polewką piwną. Może ktoś wie jak zrobić takie różowe sledzie?

1. Data: 2004-03-23 18:46:20

Temat: Re: Śledzie marynowane, Wielkopiątkowe
Od: "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

kupuje czasem śledzie tzw. ala łosoś, one są właśnie różowe i kwaskowe,
takie nito marynowane ni to w oleju, może to to?

1. Data: 2004-03-23 18:56:22

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <5...@n...onet.pl> batory wrote:
Jadło się to z ziemniakami w mundurkach i polewką piwną. Może
> ktoś wie jak zrobić takie różowe sledzie?

Monatowa zaczyna swój przepis na śledzie marynowane tak:

Wybrać grube, tłuste i czerwone bo takie są najsmaczniejsze.

To już wiesz. ;-)

Władysław

1. Data: 2004-03-24 16:24:28

Od: "Bozenka" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> A propos śledzi to przypomniały mie się śledzie podawane w moim domu
rodzinnym
> w Wielki Piątek oraz w Wigilię.
<...>
> Może ktoś wie jak zrobić takie różowe sledzie?

Moja mama robi tak:
filety sledziowe solone moczy, do odpowiedniej/lubianej slonosci... sieka w
polkrazki sporo cebuli... jako marynata skalada sie z wody, cukru i octu w
wersji szybkiej albo plus lisc laurowy, ziele ang w kulkach, gozdzik albo i
pieprz pachnacy niemielony, tylko wtedy to trzeba zagotowac i ostudzic...
marynata powinna byc slodko-kwasna - proporcje sa dobierane do smaku...
sledzie kroi i uklada na pzemian z cebula w pojemniku, ostatnia warstwa to
cebula... zalewa wszytsko zimna marynata i na ok. 10-12 godzin zostawia w
swietym spokoju gdzies w lodowce... sledzie sa bardzo smaczne... i cebulka
tez mniam...

Bozenka z Wilna :-)
sloneczna miodzio dziewczyna

1. Data: 2004-03-25 08:10:21

Od: "batory" <b...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>

> Monatowa zaczyna swój przepis na śledzie marynowane tak:
>
> Wybrać grube, tłuste i czerwone bo takie są najsmaczniejsze.

No to nie wiem, albowiem wspomniane przeze mnie czas i miejsce to głęboka
komuna na prowincji i nie sądzę, że by tam był jakikolwiek wybór. Różowe to
się robiły dopiero po zabiegach mojej mamy
Pozdrówka - Agnieszka

zna ktoś może...stronę..
Znalazłam stronę z przepisami
Zeberka po Singapursku
jak to sie nazywa ?
Zapraszamy do niezależnego portalu konsumentów!!!