Re: Ślimaki zjadły mi ogórki

From: i...@w...pl
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Ślimaki zjadły mi ogórki
Date: 29 May 2006 03:24:04 -0700

SlaWasII napisał(a):
> Te wstrętne obślizłe bestie.
> Jak z nimi walczyć?
> Szukam skutecznego patentu na ochronę, jednak musi to być ekologiczne. Żadne
> środki chemiczne nie wchodzą w grę.
Kiedy miałam uprawy w szklarence , podczas inwazji ślimaków
ustawiałam tace z rozsadą na 4 słoikach , a te słoiki były z kolei
wstawione do misek z wodą ! 100 % skuteczności i ekologii . Woda to
bariera nie do przebycia dla potworów , a jak który nawet sie
zapędził , to się utopił ; te przebywające wokół oczywiście
były tłuczone bez litości - też 100 % ekologii ;-)
Może idż tym tropem - wokół grządki z ogórkami zrób fosę -
wcale nie żartuję ! Wykop dołek , wyłóż folią i nalej wody . To
rozwiązanie dla desperatów , ale chyba już jesteś na tym etapie i
całkowicie to rozumiem :-(