Słowo o PJONK'u

1. Data: 2004-06-20 15:05:13

Temat: Słowo o PJONK'u
Od: "... z Gormenghast" <a...@p...not.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam propozycję... (dla miłośników KF ;))

Ponieważ określenie PLONK, na pl.sci.psychologia ma, moim zdaniem,
zdecydowanie nieciekawy wymiar - praktycznie degraduje plonkującego,
który to jawnie (krzykliwie) odcina się od źródła informacji o "plonkowanym"
autorze, manifestując tym sposobem swoją niechęć, wyższość, pogardę itp...
nieświadomie bądź świadomie, wpędzając potencjalnie tegoż nieszczęśnika
w "dół psychiczny" (co nie licuje z powagą sci.psycholubni ;)),

proponuję inną formę skrótowej manifestacji swego niezadowolenia
z tekstów (myśli przestukanych na ekrany czytelników) danego autora.

Propozycja brzmi - PJONK - jako skrót od Privacy Jog Out Nois Kit,
lub po naszemu
Prywatne, Jednoznaczne Ogłoszenie Nietolerowania Komunikatów.

Oczywiście za hasłem tym nie idzie korzystanie z KF (Kill File), czyli
tak zwanego "mord pliku" - zbioru adresów autora/autorów blokowanych
przez czytnik właściciela, a jedynie inna, wybrana forma łagodnej negacji
postów PJONK'owanego autora, taka jak:

* automatyczne zaznaczanie jego postów jako przeczytane,
* omijanie ich, a jedynie czytanie odpowiedzi, udzielanych na nie przez innych,
* podbarwienie kolorkiem srebrnym bądź szarym - efekt psychologiczny
zapewniony.
* wszystkie wyżej wymienione sposoby, w dowolnej konfiguracji.

Oczywiście pozostaje nadal fakt publicznego oddziaływania na pjonkowanego,
(i ocena tego czynu przez obserwatorów), jednak nie ma już ciężaru ani obowiązku
udawania, że zastosowało się PLONK POZORNY i nadal śledzi się wypowiedzi
plonkowanego z wypiekami na twarzy.
IMO - pełen komfort i _uczciwość_ dla wszystkich stron.

Dla przykładu więc oświadczam, że daję PJONK dla następujących adresów
jednego (jednego!!) autora grającego wiele ról wzajemnie się wspierających:

p...@g...pl
S...@g...pl
W...@g...pl
u...@t...internetdsl.tpnet.pl
m...@o...pl
m...@o...pl
s...@p...onet.pl
k...@o...pl
kabor_de(odwrot)@wp.pl
Einstain(GTW)@gazeta.pl
R...@w...pl
L...@w...pl
k...@t...pl,
e...@w...pl,
e...@g...pl,
h...@o...pl,
e...@p...onet.pl

O źródłach akronimu plonk, i jego znaczeniu na pl.sci.psychologia
można przeczytać w
http://psphome.dhtml.pl/wybrane_all.html#plonk

All
ps. zapraszam wszystkich chętnych do dania mi PJONKA !!

1. Data: 2004-06-20 16:16:19

Temat: Re: Słowo o PJONK'u
Od: "Bluzgacz" <b...@p...zigzag.pl> szukaj wiadomości tego autora

"... z Gormenghast" <a...@p...not.pl> wrote in message

> Dla przykładu więc oświadczam, że daję PJONK dla następujących adresów
> jednego (jednego!!) autora grającego wiele ról wzajemnie się
> [...]

Powiedz mi tylko, czy masz moze mnie wsrod zaPJONKowanych?
Bardzo bym chcial.....
--
Bluzgacz
GG: 5015

1. Data: 2004-06-20 22:13:00

Od: zielsko <zielsko_p@eat_me_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

... z Gormenghast wrote in <c...@p...hc5eaa52d.invalid>:

[...]
> [...]
> zapewniony.
> * wszystkie wyżej wymienione sposoby, w dowolnej konfiguracji.

Dzifne ale w moim czytniku tak dział PLONK :)

> [...]
> plonkowanego z wypiekami na twarzy.
> IMO - pełen komfort i _uczciwość_ dla wszystkich stron.

IMHO jesteś hipokryta. Szukałeś, szukałeś jak by tu obleźć swoje
deklaracje dotyczące PLONKA by dojść do splonkowania bez plonkowania i
oto plonkujesz tyle, że dorabiasz do tego ideologię i zmieniasz
etykietkę :) Ładnie tak plonkować z czystym sumieniem?
Pozdrawiam.
--
Paweł Zioło [ http://www.fotozielsko.prv.pl | http://schody.szu.pl]
Bounders get bound when they are caught bounding.

1. Data: 2004-06-21 08:17:26

Od: "... z Gormenghast" <a...@p...not.pl> szukaj wiadomości tego autora

"zielsko" w news:pan.2004.06.20.16.46.04.868718@zielona...
/.../:

Nooo, cieszę sie, że jakiś przedstawiciel zawodu się włącza. Może uda się
z Twoja pomocą "wygrać więcej"? (wiem, wiem - Ty tylko skromny student.
Dodam - skromny, ale waleczny ;)).

> Dzifne ale w moim czytniku tak dział PLONK :)

Mnie to u Ciebie nie dziwi. Młody pewnie jesteś, seplenisz ;))) - skąd masz
zatem wiedzieć, jak działa PLONK. Dawałeś komuś plonka? Ja nie słyszałem,
a plonk ma to do siebie, że słyszeć go MUSZĄ wszyscy :)))
(oczywiście mam na myśli psp).
PJONKA - niekoniecznie.

> IMHO jesteś hipokryta. Szukałeś, szukałeś jak by tu obleźć swoje
> deklaracje dotyczące PLONKA by dojść do splonkowania bez plonkowania

Z taką logiką to daleko nie dopłyniesz... Najpierw robisz błędne założenie
(oparte o niepoprawną definicję plonka) a potem dorabiasz do tego wyobrażenie
o moich wysiłkach. Niczego żeglarzu nie szukałem - nazwałem to, co większość
na psp po prostu robi z niechcianymi postami - bez głośnego krzyczenia "plonk"
Tyle, ze nie jest to już plonk, ale PJONK.

> i oto plonkujesz tyle, że dorabiasz do tego ideologię i zmieniasz
> etykietkę :) Ładnie tak plonkować z czystym sumieniem?

Co to znaczy "plonkujesz tyle, że..."?
Nie zauważyłeś, że nie plonkuję tylko PJONKUJĘ i nie "tyle", ale
jednego popaprańca o osiemnastu, jak na dzień wczorajszy, głowach?
Poza tym, nie zmieniam Netykiety, ale proponuję ją poszerzyć - ucywilizować.
Cieszę się, że pragniesz mi w tym pomóc :)).

Poza tym, od PJONKOWANIA sumienie nie boli.
PJONK to humanitarna (i uzasadniona psychologicznie) odmiana plonka.

No ale teraz poważnie.
Jesteś Zioło, jak wiedzą niektórzy, dobrym studentem psychologii.
Dałeś się poznać, jako użyteczny podpowiadacz klasyfikacji DSM
(dobrze mówię?) i innych takich receptur wspomagających psychologię
(...).
Nie wykręcaj się teraz więc i zamiast bajdurzyć o Twoim stosunku do plonka
czy nawet pjonka, zajmij stanowisko w o wiele ważniejszej sprawie.

Mianowicie w sprawie opisanej w tym samym moim poście, sprawie
zwielokrotniania swoich nicków i adresów, a przede wszystkim w sprawie
ROZMAWIANIA Z SOBĄ SAMYM (z pomocą tychże różnych adresów
i nicków), w konkretnym celu zwiększenia siły własnego oddziaływania
na środowisko (i promocji własnej ideologii dotyczącej podwójnych zer).
Równocześnie, owa hydra potrafi bezczelnie wołać o manipulacjach,
nieuczciwości innych ludzi (najchętniej wszystkich dookoła, jak tego
dowodzi jej "kariera" w usenecie), przywołując hasła z etyką w roli głównej.

Rzecz jest niektórym czytelnikom psp znana od półtora roku. W zeszłym roku
kosztowała nas wszystkich bardzo wiele. A ponieważ wielu, zamiast dokończyć
tego rozliczenia, uciekło wybierając własny spokój - hydra będzie podnosić
głowę w nieskończoność, stając się inspiracją dla cwaniaków i kombinatorów,
których kwiat z pewnością zaludni w niedługiej przyszłości całą Ziemię.

Tak więc proszę Cię, zastanów się i spróbuj podejść fachowo do zagadnienia.
Osoba ta z pewnością potrzebuje pomocy - jej półtoraroczne namawianie
całego świata zgromadzonego na grupach "sci" (równoległe i dominujące inne,
naturalne inicjatywy), i przepychanie się z coraz to _nowymi_ czytelnikami,
zafascynowanymi fenomenem, jak też całą masą innych strategii uczestników
usenetu mających na celu _zrozumienie_tego_ fenomenu i przekonanie go
o jego błądzeniu (drogą do okazania geniuszu jest postawienie swojej
strony internetowej i publikacja na niej swych idei oraz konfrontacja tychże
z opiniami świata nauki, a nie przepychanki na grupach usenetowych wśród
przypadkowych słuchaczy).
Jako początkujący psycholog i znawca literatury masz więc okazję
wykazać się w pełni.

Aby innym zilustrować zjawisko, wystarczy wspomnieć dwa przykłady
z wczorajszego dnia - tu, na tej grupie. Pierwszy - gdy jedna głowa hydry -
"poetka" inicjuje rozmowę w wątku "Do redaktora Naczelnego", a druga
głowa hydry "ksRobak" kontynuuje tę rozmowę w z góry zaplanowanym kierunku.
Drugi przykład w tym samym wątku, to reakcja hydry na moje wyliczenie
17 głów-adresów, zacytowaniem (w swej obronie ale _bez_związku_),
słów 18 głowy hydry - "filozofa_nauk".

Osoba ta - przeze mnie pjonkowana - będzie zapewne zadowolona z tej próby
ustalenia przyczyn jej zaburzeń percepcyjnych i nadania tymże jakiejś
konkretnej symboliki DSM, gdyż cieszy się zawsze, gdy jest o niej mowa.

Zapraszam więc.

> Pozdrawiam.

I baw się dobrze

All
--
"Większość z nas zakłada, że umysły innych odzwierciedlają nasz.
/.../Wspomniałem wcześniej zjawisko projekcji, w którym przypisuje się

1. Data: 2004-06-21 09:31:36

Od: "ksRobak" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "... z Gormenghast" <a...@p...not.pl>

> [...]
> internetowej i publikacja na niej swych idei oraz konfrontacja tychże
> z opiniami świata nauki, a nie przepychanki na grupach usenetowych

hahaha :-)
krytycy już się stali tacy leniwi, że chętnie by powiedzieli Jezusowi
albo Chopinowi:
weź se Jezusie albo Chopinie załóż własną stronę internetową
i pozwól wszechmocnym krytykom się ustosunkować (wypierd*olić)
nie masz pojęcia użytkowniku "... z Gormenghast"
CZYM JEST TWÓRCZOŚĆ
baw się jeszcze lepiej
Edward Robak Kraków, 21 czerwca 2004r. \|/ re:

1. Data: 2004-06-21 12:20:02

Od: "Tytus" <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ksRobak" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "... z Gormenghast" <a...@p...not.pl>
> nie masz pojęcia użytkowniku "... z Gormenghast"
> CZYM JEST TWÓRCZOŚĆ
> baw się jeszcze lepiej
> Edward Robak Kraków, 21 czerwca 2004r. \|/ re:

a czy Ty masz pojęcie czym jest "nie manie pojecia"?

tyt.
ps. nie lubie cytatow, nie chce mi sie ich czytać
za leniwy jestem

1. Data: 2004-06-21 13:16:36

Od: "ksRobak" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tytus" <t...@a...pl>
> Użytkownik "ksRobak" <e...@p...onet.pl>

> a czy Ty masz pojęcie czym jest "nie manie pojecia"?
> tyt.
> ps. nie lubie cytatow, nie chce mi sie ich czytać za leniwy jestem

gdybym nie miał to bym nie pisał
nie jestem papugą powtarzającą bezmyśłnie usłyszane słowa
jestem twórcą więc WIEM co piszę.
\|/ re:

1. Data: 2004-06-21 14:03:08

Od: "Tytus" <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Tytus" <t...@a...pl>

> gdybym nie miał to bym nie pisał
> nie jestem papugą powtarzającą bezmyśłnie usłyszane słowa
> jestem twórcą więc WIEM co piszę.
> \|/ re:

ok
skoro tak twierdzisz, postaram się to zaakceptować
zadziwia mnie łatwość z jaką różne osoby zarzucają sobie nawzajem
rózne braki i niedociągnięcia myślenia
jakby nie było innych problemów

pozdrowienia
tyt,

1. Data: 2004-06-21 14:29:22

Od: "ksRobak" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tytus" <t...@a...pl>
> [...]

> skoro tak twierdzisz, postaram się to zaakceptować
> zadziwia mnie łatwość z jaką różne osoby zarzucają sobie nawzajem

A mnie nie dziwi, że są osobniki które wstrzynają i prowokują
wszelkie burdy - bowiem żywią się krwią i padliną.
To jedyne co potrafią robić i co ich "rajcuje"
Dawniej nazywało się takich modeli -- psychopatami.
Jeśli do tego psychopata jest paranoikiem to nie ma końca
personalnym, agresywnym, jazgotliwym pieniactwom.
Dla osób postronnych wydaje się, że broniący się jest także
napastnikiem
ale role są tutaj wyraźnie podzielone..
Edward Robak Kraków, 21 czerwca 2004r. \|/ re:

1. Data: 2004-06-21 14:41:12

Od: "... z Gormenghast" <a...@p...not.pl> szukaj wiadomości tego autora

"zielsko" w news:pan.2004.06.20.16.46.04.868718@zielona...
/.../

No i co Pawełku? Jak Ci się układa ta klasyfikacja?

Słyszałeś gdzieś, jak pewni ludzie chodzą po pokojach
i wołają "jestem Napoleonem!!", "jestem Jezusem!!",
albo temu podobne. Co na to psychologia - czy to w ogóle
rozważane jest przez tę naukę?

Tutaj, na tej grupie dyskusyjnej, jedynym aktem twórczym
jaki się w jej historii pojawił (nie licząc twórczych postów
wielu ciekawych autorów), było stworzenie serwisu www
tej grupy dyskusyjnej, w którym to serwisie "pracujesz"
teraz jako fachman od linków.
To na marginesie twórczości i fantazji o nich.

Nie poganiam Cię, nie popędzam. Spróbuj jednak zając
stanowisko NIESPOLARYZOWANE, a będziemy w domu.

pozdrawiam
All

ps. ten post nie powinien być dla Ciebie ucieczką od tego wyżej.

--
"Osiąganie nowych poziomów rozwoju umysłu jest podróżą ku miejscu,
w którym się nigdy nie było." - Stanley I. Greenspan

Rape Video 5414
Do Redaktora Naczelnego
pomocy!!!!!!!!!!
głód brak pracy, brak kasy, ambicja i długi.
Sztuka Wojny - linka