Slub - oplaty dla ksiedza !!!

31. Data: 2003-02-04 07:28:36

Temat: Re: Slub - oplaty dla ksiedza !!!
Od: "Jojo" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...Q> napisał w wiadomości
news:32227-1044343096@213.17.138.62...

> Ewy nie znam, z resztą ... (a nie, odpuszczę sobie)
> Lekarzy też odwiedzam tylko gdy potrzebny mi druk L4 ;-)))

Widocznie twoja rozmówczyni uważa, ze zna ciebie bardzo dobrze . Jak również
uważa, że ma prawo robić tak osobiste wycieczki nie wnoszące nic do
dyskusji.

pozdr.Joanna
ps. L4 to dobry pomysł , śnieg spadł, dziecko wyjechało....

32. Data: 2003-02-04 07:38:29

Temat: Odp: Slub - oplaty dla ksiedza !!!
Od: "topi" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Qwax <...@...Q> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:2...@2...17.138.62...

> Jeżeli kościół to instytucja to powinna działać na ogólnych zasadach

Znow sie Qwax uaktywnil! Chwali Ci sie, ze tak sie martwisz o
kosciol. Jednak kosciol istnieje przez dwa tysiace lat i jakos bez Twojej
troski nie zginal i dalej da sobie rade.

33. Data: 2003-02-04 08:12:05

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik IrekR <i...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b1m1d4$1q41$...@n...atman.pl...

> Kościół to nie instytucja charytatywna.

A co to jest? Przedsiębiorstwo zarobkowe??

boniedydy

34. Data: 2003-02-04 08:18:02

Od: IrekR <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qwax wrote:

Widzę drogi kolego, że się strzasznie buntujesz przeciwko kościołowi.
Kiedyś też taki byłem, ale z wiekiem przeszło. Jeżeli nie jesteś totalnym
ateistą i byłeś kiedyś wychowywany w wierze chrześcijańskiej to uwierz mi,
powrócisz jeszcze na łono kościoła...

> Jeżeli kościół to instytucja to powinna działać na ogólnych zasadach
> finansowych obowiązujących w państwie. Jest to w końcu firma - sam
> napisałeś że niecharytatywna!!! I w tym przypadku proszę o:
> - zdefiniowanie formy własności
> - opodatkowanie
> - podatki gruntowe, od nieruchomości, VAT, od zysku itp.
> - fakturę za działania opłacane
> - pełną księgowość
> - informację o transferze pieniędzy (wewnątrz całego koncernu
> kościołem zwanego)
> itp.

Kościół płaci podatki. Co prawda inne, może i mniejsze ale płaci. Zresztą
napisałem, że nikt nikogo nie zmusza do chodzenia do kościoła. Oczywiście
wśród księży zdarzają się czarne owce, ale tak jest w każdej społeczności.
Przykład: adwokaci, sędziowie, lekarze. I uwierz mi, wśród księży na pewno
jest ich mniej. Tylko wszystko jako tzw. 'news' szybko trafia do mediów.

> Ale do posiadania paszportu nie zmusza cię cała wieś ;-)))

Właśnie tu leży problem. Ludzie nie chodzą do kościoła bo tak głosi nauka,
tylko po to aby sąsiedzi nie szemrali. Wśród małych społeczności jest to
bardzo zauważalne. My nie mamy takich problemów (chyba często spotykam
twoje posty na grupie warszawskiej) bo mieszkamy w dużym mieście, gdzie
wszystko jest anonimowe i często nie znamy nawet sąsiadów z piętra niżej.

I na koniec nie zapominajmy, że kościół to nie tylko księża, biskupi, etc,
ale także instytucje charytatywne, zgromadzenia zakonne, szkoły, żłobki,
etc. Często siostry zakonne prowadzą hospicja i szpitalo-domy dla osób
przewlekle chorych i nieuleczalnych. Są to osoby w takim stanie, że nawet
rodziny się ich 'pozbywają'. Zaraz napiszesz, że mają płacone. Owszem, ale
jakie pieniądze i kto chciałby się tym zająć?

I naprawdę na koniec: wiara i religia jest wszystkim dla ludzi starszych i
schorowanych. Nawet tak gnębione Radio Maryja, jest dla tych ludzi ostoją.
Musimy o tym wszystkim pamiętać.

--
pozdrawiam,
IrekR

35. Data: 2003-02-04 08:23:59

Temat: Re: Odp: Slub - oplaty dla ksiedza !!!
Od: IrekR <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

boniedydy wrote:

> A co to jest? Przedsiębiorstwo zarobkowe??

Instytucja samowystarczalna świadcząca usługi dla ludności:)

--
IrekR

36. Data: 2003-02-04 08:30:49

Temat: OT Odp: Slub - oplaty dla ksiedza !!!
Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ateistą i byłeś kiedyś wychowywany w wierze chrześcijańskiej to uwierz mi,

Hehe, jasnowidz. A skad to wiesz? Nie kazdy na starość wraca do
chrześcijaństwa, a tym bardziej do katolicyzmu, zapewniam Cię.

> I naprawdę na koniec: wiara i religia jest wszystkim dla ludzi starszych i
> schorowanych. Nawet tak gnębione Radio Maryja, jest dla tych ludzi ostoją.
> Musimy o tym wszystkim pamiętać.

Nie wierzę własnym oczom. Gnębione Radio Maryja?!! ROTFL. Radio Maryja samo
gnębi - wszystkich myslących inaczej niż Ojciec Dyrektor. Pozostaje przy tym
bezkarne, choc juz dawno powinno odpowiadac sądownie za wzniecanie
nienawisci rasowej i religijnej, a takze rozliczać się uczciwie z kwestii
finansowych (np. z pieniędzy zebranych od słuchaczy na ratowanie Stoczni
Gdańskiej).

boniedydy

37. Data: 2003-02-04 08:43:35

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kubuś Puchatek" wrote:

> Użytkownik "agi ( fghfgh )"
> :
> : Tak wiec placisz za
> : jego nadgodziny.
>
> No tak, ale za nadgodziny powinien placic jego szef, u ktorego jest
> zatrudniony, czyli ksiadz ze swojej 'doli'. Tak mi wychodzi ;-)

Pielegniarce za dyzury dodatkowe tez powinien placic jej szef ;)
Wiem- nieprecyzyjnie sie wyrazilam :)
pzdr
agi

38. Data: 2003-02-04 08:53:38

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Kościół płaci podatki. Co prawda inne, może i mniejsze ale płaci.

Chciałabym paciś takie podatki...

Magda

39. Data: 2003-02-04 09:13:19

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> Zauwaz, ze te "nieroby" sa wazni, niezbedni dla tych tak
ulubionych
> przez ciebie katolikow.

??? - jak woda i powietrze ;-)))

> To ty tak uwazasz, ale dla katolikow nie sa one bzdura,
czesto maja
> istotne zyciowe znaczenie. Nie narzucaj wszystkim swojego zdania,
> szczegolnie w tak obrazliwy sposob.

Nikomu nie narzucam a wyrażać mogę w jaki sposób chcę
(o ile nie używam słów przyjętych za wulgarne)
A jak ktoś lubi się czuć obrażony to ma do tego prawo!!

Pozdrawiam
Qwax

40. Data: 2003-02-04 09:21:04

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qwax wrote:

> A jak ktoś lubi się czuć obrażony to ma do tego prawo!!

Hihi Qwax nie podniecaj sie tak. Sa lepsze miejsca i sposoby na to ;)
pzdr
agi

slownik damsko meski -mesko damski
psycholog, terapeuta itp. -Wrocław