Soczewki kontaktowe - dwutygodniowe, bez ściągania na noc

1. Data: 2007-08-21 18:36:58

Temat: Soczewki kontaktowe - dwutygodniowe, bez ściągania na noc
Od: kffiatek <k...@s...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na co dzień używam miesięcznych, zdejmowanych na noc B&L, ale teraz
chciałbym sobie zabrać na wyjazd soczewki, których nie musiałbym
zdejmować na noc. Słyszałem o 2-tygodniowych, których na noc się nie
zdejmuje. Mam kilka pytań do kogoś, kto się na tym zna.
Czy takie soczewki rzeczywiście można nosić bez przerwy przez 2-tygonie?
Czy wpływ na oczy jest dużo gorszy niż soczewek zdejmowanych na noc? Czy
mogę pójść do sklepu i poprosić o 2-tygodniowe odpowiedniki o tej
samej krzywiźnie i zdolności skupiającej, czy muszę iść do lekarza, żeby
mi dobrał odpowiednie? Czy gdybym chciał je zdjąć (na przykład na noc co
któryś dzień) i założyć ponownie, to mogę je przechowywać w tych samych
płynach i pojemnikach, w których trzymam soczewki zdejmowane na noc?
Co jeszcze warto wiedzieć o soczewkach, których nie zdejmuje się na noc?

Proszę o poradę, bo wydaje się to być dość wygodnym rozwiązaniem na
2-tygodniowy wyjazd. Ale czy tak jest na pewno?

Kffiatek

2. Data: 2007-08-22 20:15:50

Od: "ktosiu" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

odnośnie soczewek, to o poradę lepiej iść do okulisty
ale...

tak z własnego doświadczenia wiem, że noszenie soczewek
nawet tych przeznaczonych do ciągłego noszenia
tzw night& day czy jakoś tak
wcale nie są jakieś rewelacyjne,
bo oko mimo wszystko się męczy
dlatego ja jestem zwolenniczką
ściągania soczewek na noc i dania oczom odpoczynku

wg mnie i mojego okulisty dla higieny oka należy
za każdym razem wlewać nowego płynu
jesli się chowa je do pojemniczka

udanego noszenia soczewek i zdrowych oczu
pozdr. :)

3. Data: 2007-08-23 13:53:09

Od: "Feromon" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kffiatek" <k...@s...op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Słyszałem o 2-tygodniowych, których na noc się nie zdejmuje. Mam kilka pytań

Ja mam ogromny wstręt psychiczny do wkładania sobie czegokolwiek do oczu,
więc używam miesięcznych Night&Day firmy Ciba Vision i nie zdejmuję ich na noc.
W zasadzie nie ma z nimi problemów, jednak czasem po nocy mam wrażenie
dyskomfortu który mija po zakropieniu oczu Biolanem. Rzadko zdarza się,
że wiatr mi zaprószy oko i muszę przepłukać soczewkę.
Raz tylko w nocy soczewka mi się zagięła i zaplątała gdzieś w kącie oka,
a używam ich już od prawie roku.

Soczewki noszę najdłużej jak się da z oszczędności :)) ale nie próbowałem
dłużej niż 6 tygodni. Po miesiącu mam wrażenie, że oko się "dusi" - ale może to
być
psychiczne uprzedzenie tylko.

Mimo że miesięczne to w podróż i tak zabieram płyn, pojemniczki i zapasowe
soczewki.

Pozdrawiam
Feromon

Co to za choroba?
Aloes
uniwersalny tekst ostrzeżenia madycznego (an A L A R M)
Szukam dobrego dermatologa w Łodzi
Czy przysluguje grupa inwalidzka w przypadku barwnikowego zwyrodnienia siatkówki?