Sól do kawy

21. Data: 2010-12-01 16:52:04

Temat: Re: Sól do kawy
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 1 Dec 2010 16:00:29 +0100, Fragile napisał(a):

> Chodzi o smak. Sól często "podbija", "uwypukla" smak i słodycz potrawy,
> tworząc z nią wspaniałą, unikatową kombinację.

Oczywiście - nawet do najslodszego chocby ciasta i do mas tortowych należy
dodawac szczyptę soli.

22. Data: 2010-12-01 16:53:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 01 Dec 2010 16:01:36 +0100, "Paweł B." napisał(a):

> Myślę, że więcej straci się pod względem smaku soląc wodę, niż zyska na
> jej zmiękczeniu. Są inne, lepsze metody zmiękczania wody.
>
> Kawa z solą, to jak już ktoś napisał sposób na kaca, ale raczej
> obrzydliwy i powodujący cofkę. :)
>
> Zdaję sobie sprawę, że w wielu słodkich potrawach znajduje się sól, ale
> zmiękczanie wody na kawę poprzez jej solenie, to wybaczcie - głupota.
> Prędzej proponuję dosypać sody.
>
> Do much strzelasz kulami gówna z armaty? Bo tak właśnie wygląda
> zmiękczanie wody solą do napojów...

To, co piszesz, nadal świadczy o braku postawowej wiedzy kulinarnej. Więc
moze już daj sobie spokój.

23. Data: 2010-12-01 17:01:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 1 Dec 2010 16:30:56 +0100, Fragile napisał(a):

> Tu nie chodzi o zmiękczanie wody.

Może akurat w kawie nie tylko o to chodzi, ale też. W miękkiej wodzie
lepiej się rozpuszczają różne substancje smakowe zawarte w ziarmach kawy.

> _Szczyptę_ soli do kawy można dodać w celu zniwelowania/"przytłumienia"
> goryczki, a co za tym idzie poprawienia smaku kawy, o ile jest ona dla
> kogoś zbyt gorzka.

Sól dodana nawet do zimnej wody generalnie poprawia wyługowywanie
substancji smakowych do roztworu choćby z powodu osmozy, także ułatwia
rozpuszczanie ich w wodzie, co w wysokiej temperaturze się potęguje, więc
kawie na pewno pomoże uzyskać pełnię smaku nie tylko z powodu samego swego
słonego... smaku.

24. Data: 2010-12-01 17:07:36

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik konieczko napisał:

> Tak i ruchaja sie w dupe, tylko idiota soli kawe.

Bardzo proszę o zainteresowanie się wyczynami uzytkownika waszego
serwera NNTP posługującego sie nickiem "konieczko" Powyżej przytaczam
jeden z przykładów jego twórczości na grupie dyskusyjnej pl.rec.kuchnia
- więcej takich kwiatków w archiwum grupy.

Z poważaniem
Dariusz K. Ładziak

25. Data: 2010-12-01 17:09:59

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Waldemar Krzok napisał:

> do lodów, jeszcze zapomniałeś. Sprawdź lepiej składniki coponiektórych
> potraw, a dopiero potem chwal się swoją głupotą.

Do lodów powiadasz? Kiedyś koledzy w Batumi nacięli się na miejscowe
lody - śmietana, jajka (jak to w lodach), do tego sól, pieprz, ostra
papryka...
Co kraj to obyczaj - jak nocą jest +38 to słodzonymi lodami można się
zakleić, widać miejscowym bardziej solone służą.

--
Darek

26. Data: 2010-12-01 17:11:30

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł B." napisał:
> zmiękcza
>
> Mmmhhhh, dodawajcie sól do wszystkiego! Do budyniu, do herbaty, zupy
> owocowej, chałwę sobie posolcie by lepiej się wchłaniała podczas
> jedzenia...
>
> Gorszych bredni nie czytałem... I jeszcze łój barani, żeby nic nie
> stygło poprzez parowanie!

A czy ktoś każe ci to pić? Ty wiesz jak tacy np. Japończycy widzą nasze
kochane śledzie w oleju? Toż to, panie, zgniła ryba!

--
Darek

27. Data: 2010-12-01 17:33:27

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> wrote in message
> [...]

Co kraj to obyczaj - jak nocą jest +38 to słodzonymi lodami można się
zakleić, widać miejscowym bardziej solone służą.

Solona herbata z łojem jest daniem a nie napojem.
Sól jest składnikiem tortów w Australii - tam jedzą słone torty.

28. Data: 2010-12-01 18:31:46

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-01 16:30, Fragile pisze:

> Osobiście nie znam osób stosujących kawę z solą na kaca :) Pierwsze słyszę.

Ja też. Ale z cytryną jak najbardziej.

--
Pozdrawiam - Aicha

29. Data: 2010-12-01 21:42:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 01 Dec 2010 18:09:59 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

> Co kraj to obyczaj - jak nocą jest +38 to słodzonymi lodami można się
> zakleić, widać miejscowym bardziej solone służą.

Jak jest +38 w nocy, to ile musi być w dzień!
Pocenie się to ogromny wydatek wody i soli z organizmu, trzeba więc
uzupełniać płyny, ale także dostarczać sól - ważne dla fizjologii. Tak więc
dostarczenie soli i wody może się odbywac w dowolnej postaci - płynów
fizjologicznych w sytuacjach krytycznych, ale i w postaci lodów
zapobiegawczo, czemu nie? Równoczesne schłodzenie organizmu jest jak
najbardziej przydatne i przyjemne.

30. Data: 2010-12-01 23:51:56

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> fizjologicznych w sytuacjach krytycznych, ale i w postaci lodów
> zapobiegawczo, czemu nie? Równoczesne schłodzenie organizmu jest jak

A na dokładkę pieprz z papryka powodują zaciskanie porów skóry i
zmniejszenie utraty potu - czyli też utraty soli... Jakby na to nie
wpadli to byłaby tam pustynia - ci co słodzone lody próbowali jadać
wyginęli w efekcie selekcji naturalnej.

--
Darek

Zupa rybna wegierska