Solarium czy sloneczko?

1. Data: 2001-07-20 07:50:49

Temat: Solarium czy sloneczko?
Od: "Asia" <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam do was pytanko.
Jest kiepska pogoda i do tego jeszcze pracuje
mam wiec problemik by wyjsc na slonce i sie opalic.
Chodze wiec na solarium. Dwa razy wzielam 10 minut
a teraz chodze na 15. Chodze co tydzien (juz bylam 5 razy).
Choc juz nie widac takiego efektu jak na poczatku.
Slyszalam ze opalanie na solium jest
zdrowsze. Co o tym sadzicie? Powiedzcie mi czy opalanizna
po solarium tak samo dlugo sie utrzymuje jak ta naturalna?
Slyszalam ze po samoopalaczach utrzymuje sie duzo krocej!
Wlasnie dzis kupilam emulasje przyspieszajaca opalanie
ktora tez nadaje sie do solarium firmy Kolastyna (z filtrami).
Ale nie pisze jaki faktor. No i tu mam podobne pytanie
dotyczace opalanizny po takich emulsjach jak dlugo sie utrzymuje?
Co wogole sadzicie o tego typu emulsjach?

Podzielcie sie ze mna spostrzezeniami solaryjnymi ;)
No i odpowiedzcie na moje pytanka
Joanna, a...@k...net.pl

2. Data: 2001-07-20 07:58:48

Temat: Re: Solarium czy sloneczko?
Od: "Asia" <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzialam artykuly poprzednie ale moge kilka pobrac bo na moim serwerze
wiecej nie ma

3. Data: 2001-07-20 09:20:12

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Asia napisał:

> [...]
> a teraz chodze na 15. Chodze co tydzien (juz bylam 5 razy).
> Choc juz nie widac takiego efektu jak na poczatku.

solarium to nadal swiezy wynalazek

a opalanie sie na sloncu chyba nie jest szkodliwe, skoro rasa ludzka
przetrwala tysiaclecia
a liczba ludnosci w Afryce, poludniowej Azji ciagle wzrasta.

Jednak nie moge zrozumiec osob golacych sie na zero i mocno opalajacych
glowe.
Badz co badz natura wyposazyla murzynow w bardzo geste wlosy, czarne,
rurkowato skrecane,
aby zapewnic ochrone glowy, ochrone przed termicznym przegrzaniem.

Na wplyw efekty dzialania solarium na zdrowie pewnie trzeba poczekac
kilkadziesiat lat, podobnie jak na wplyw mikrofalowek czy telefonow
komorkowych.

Jacek

4. Data: 2001-07-20 12:38:34

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jack Szaniawski napisał:

> kazde opalanie jest niezdrowe. powoduje przyspieszone starzenie skory.
> ale o tym sie nie mysli kiedy sie ma 20 lat, raczej o tym, zeby byc
> popularnym w grupie. w XIX wieku opalenizna wogole nie byla modna.
> opalone byly chlopki, damy nosily parasolki przeciwsloneczne.

a w I wieku naszej ery, a 2000 lat temu ?
opalenizna chyba nie jest taka zla, skoro rasa ludzka przetrwala wlasnie
bez okrycia skory tyle wiekow i dominuje na ziemi.
Mody na nieopalanie byly raczej wywolywane koniunkturalnie.

jak sam pisze, kto by kupowal te parasolki od slonca, gdyby nie zaczeto
mowic, ze tylko chlopki sie opalaja.

a dzisiaj osoba z parasolem od slonca wygladalaby smiesznie na ulicy.

kto by chodzil do solarium, gdyby powiedziec ze najzdrowsze jest opalanie
naturalne.

5. Data: 2001-07-20 12:40:40

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

[...]

to prawda, ze ludzie sa narazeni na UV od poczatku istnienia. tylko ze
ludzie pierwotni umierali w wieku 30 lat.

www.safesun.com.pl

6. Data: 2001-07-20 13:28:48

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Jacek <p...@p...onet.pl> wrote:

>Jack Szaniawski napisa?:

>a w I wieku naszej ery, a 2000 lat temu ?

tez nie za dlugo. nie na tyle dlugo, zeby niezdrowe skutki opalania
mogly sie ujawnic. niezdrowe tzn. np. rak skory. samo fotostarzenie
skory nie jest problemem medycznym tylko estetycznym.

>opalenizna chyba nie jest taka zla, skoro rasa ludzka przetrwala wlasnie
>bez okrycia skory tyle wiekow i dominuje na ziemi.

kiedys ludzie jedli niedopieczone mieso i jak wskazuja obecne badania
mieli mnostwo robakow. to tez musialo nie byc takie zle skoro ludzkosc
przetrwala

>Mody na nieopalanie byly raczej wywolywane koniunkturalnie.

na witaminy tez

>jak sam pisze, kto by kupowal te parasolki od slonca, gdyby nie zaczeto
>mowic, ze tylko chlopki sie opalaja.

zeby apteki sie wzbogacaly

>a dzisiaj osoba z parasolem od slonca wygladalaby smiesznie na ulicy.

no wlasnie. nie bylbys popularny

>kto by chodzil do solarium, gdyby powiedziec ze najzdrowsze jest opalanie
>naturalne.

ja nie pisalem, ze jakiekolwiek opalanie jest zdrowe

7. Data: 2001-07-20 16:12:18

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jack Szaniawski napisał:

> [...]
>
> zeby apteki sie wzbogacaly

> no wlasnie. nie bylbys popularny

> ja nie pisalem, ze jakiekolwiek opalanie jest zdrowe

wydaje mi sie ze opalanie jest jednak zdrowe, umozliwia synteze witaminy D i
pewnie 1000 innych
substancji.
To jest podobnie jak z hodowaniem roslin na polu i w szklarni.
Te szklarniowe pomidory tez sa czerwone, swiecace, ale wiadomo ze te zdrowe to
z otwartej uprawy na sloncu.

Solarium moze tez zaburzac przyswajanie pelnego widma promieniowania slonca
uwrazliwiajac np. na UVa czy UVb.
J.

8. Data: 2001-07-20 16:33:11

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Jacek <p...@p...onet.pl> wrote:

>wydaje mi sie ze opalanie jest jednak zdrowe, umozliwia synteze witaminy D i
>pewnie 1000 innych
>substancji.
.......itd w podobnym stylu

ja pisze co wynika z badan a nie co sie wydaje. jakby wazniejsze bylo
to, co sie laikom wydaje nie wydawanoby np. setek milionow dolarow na
badanie dalania lekow.

przepraszam, ale nie bede juz odpowiadac. za duza roznica poziomow
wiedzy

9. Data: 2001-07-20 16:42:11

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jack Szaniawski napisał:

> .......itd w podobnym stylu
>
> ja pisze co wynika z badan a nie co sie wydaje. jakby wazniejsze bylo
> to, co sie laikom wydaje nie wydawanoby np. setek milionow dolarow na
> badanie dalania lekow.

porownanie nie wydaje sie trafne
wydaje sie setki milionow dolarow na badanie dzialania lekow z uwagi na
konkurencje w branzy
i podniesienie poprzeczki tak wysoko.
Bogate firmy farmaceutyczne stac prawie na nieograniczne koszty badan, ktore i
tak zostana wliczone w cene leku.
Jak bardzo jest to intratny biznes, ale i ryzykowny, mozna sie dowiedziec z
raportow finansowych farmaceutycznych spolek gieldowych.
Zapowiedz wprowadzenia nowego leku na astme, cukrzyce powoduje ze ceny akcji
rosna kilka razy.
Informacje, ze lek nie uzyskal zatwierdzenia prowadzi do naglego spadku akcji
producenta tego leku.

> przepraszam, ale nie bede juz odpowiadac. za duza roznica poziomow
> wiedzy

na szczescie jednak wchodzac na plaze, nie trzeba jeszcze zdawac testow.

a czy bardziej zywotni sa ludzie pracujacy na otwartym powietrzu czy w
zamknietych pomieszczeniach wolozonych plastikowymi tapetami, plastikowym
dywanami, biurkami,
komputerami, pomieszczeniach z zamknietymi oknami i obiegiem powietrza wymuszanym
wentylacja
to juz sam sobie odpowiedz na to pytanie.

Jacek

10. Data: 2001-07-20 16:49:38

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jack Szaniawski napisał:

> [...]
> badanie dalania lekow.
>
> przepraszam, ale nie bede juz odpowiadac. za duza roznica poziomow

aby wzbogacic te wiedze, kilka slow nt. Merck'a, 2-go wedlug wielkosci
amerykanskiego producenta lekow

z Bloomberga
Merck shares fell 30 cents to $67 in late morning trading. The shares have
dropped 28 percent this year because of concerns about
Vioxx. Merck last
month lowered its estimate of 2001 Vioxx sales from an
earlier high of $3.5
billion.

Vioxx Sales Force

Merck has hired 1,000 sales representatives this year,
giving it more people to
visit doctors and promote Vioxx, said Laura Jordan of
Merck's investor relations
department.

``All of those people are now out (promoting) Vioxx,'' she
said on a conference
call.

Merck needs to raise sales of Vioxx as generic competition
reduces sales of
other medicines. Sales of the Vasotec high-blood- pressure
drug fell 44 percent
to $295 million, with an 80 percent decline in U.S. sales.
Sales of the Pepcid
ulcer drug fell 49 percent to $110 million, with a 54
percent decline in U.S. sales.

Along with Vioxx, sales of other newer Merck drugs rose.
Sales of the Singulair
asthma drug rose 79 percent to $375 million. Sales of
Fosamax rose 51 percent
to $490 million. Sales of Merck's biggest drug, the Zocor
cholesterol reducer,
rose 5 percent to $1.36 billion.

Ból łydek podczas chodzenia ?
sposob na pocenie?