Sos serowy - pytanie

11. Data: 2006-02-27 12:41:35

Temat: Re: Sos serowy - pytanie
Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

in article 71io549g8vzp.e20om4wv387r$....@4...net, Grzegorz Mucha at
m...@p...zabierzow.com wrote on 27/02/2006 13:21:

> A ja bym powiedział, że klasyczny sos serowy to bardziej z gruyerem pasuje
> (z tym, że wtedy sos na bazie beszamelu, ale jak najbardziej do zapiekania
> pod nim warzyw).

Mmmm uwielbiam gruyera ale nigdy nie jadłam go "na ciepło". Zdradzisz jakieś
szczegóły przepisu?

My sosy serowe robimy zazwyczaj na bazie "parmezanu" czyli litewskiego
dziugasu :-) (jeśli chodzi o sery żółte, bo uwielbamy też sosy z serami
pleśniowymi)

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

12. Data: 2006-02-27 12:44:19

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Feb 2006 13:21:09 +0100, Grzegorz Mucha
<m...@p...zabierzow.com> wrote:

> [...]
>(z tym, że wtedy sos na bazie beszamelu, ale jak najbardziej do zapiekania

Zalezy , w jakiej czesci swiata sie ten se robi :) Gruyere
sklania sie fondue

pierz
K.T. - starannie opakowana

13. Data: 2006-02-27 13:01:59

Od: Grzegorz Mucha <m...@p...zabierzow.com> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Feb 2006 13:41:35 +0100, notujaca wrote:

> in article 71io549g8vzp.e20om4wv387r$....@4...net, Grzegorz Mucha at

> Mmmm uwielbiam gruyera ale nigdy nie jadłam go "na ciepło". Zdradzisz jakieś
> szczegóły przepisu?

Oj, klasyczny beszamel i do niego gruyere tarty w sporej ilości. I
koniecznie gałka muszkatołowa!!! Cała filozofia. OIDP to się sos Mornay
nazywa (choć guglając za przepisem, tam jest jeszcze żółtko i parmezan). No
i teraz polewasz sosem zblanszowane warzywa (na przykład) i zapiekasz, aż
się z wierzchu łądnie zrumieni. Choć ja lubię to i z gotowanymi na przykład
na parze brokułami.

No a na ciepło z gruyera, to tak jak Krysia napisała - fondue przede
wszystkim :)

mucher

14. Data: 2006-02-27 19:34:13

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Drób ma polędwiczki?

No, i golonki, i szynki... :P
Ania
--
******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
************************* www.madej.master.pl ************************

15. Data: 2006-02-27 20:51:20

Od: "Magdalena W." <b...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@t...de> napisał w
wiadomości

> Osobiście bardzo lubię polędwiczki wieprzowe z sosem serowym (gorgonzola)
> z calvadosem. Mniaaaam!
Waldku, tym calvadosem to doprawiasz sos, jak mniemam? A polędwiczki
smażone/pieczone??
Kurczę wiedziałam, że jednak jakis alkohol miałam sobie kupić w Berlinie jak
byłam, tylko zapomniałam, że to calvados właśnie miał być :-((((

Pozdrawiam
Magdalena

16. Data: 2006-02-28 14:06:25

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena W. schrieb:
> [...]
> Kurczę wiedziałam, że jednak jakis alkohol miałam sobie kupić w Berlinie jak
> byłam, tylko zapomniałam, że to calvados właśnie miał być :-((((

polędwiczki w plastry i smażone po kilka minut z każdej strony. A
calvadosem doprawiam oczywiście sos.

Waldek

Zmysł smaku
Stek po sułtańsku