Sos z sera rokpol

1. Data: 2000-06-08 18:29:32

Temat: Sos z sera rokpol
Od: "E.Vita" <e...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Probowalam zrobic sos z rokpola. Tluszcz oddzielil sie od reszty i nie
udalo mi sie uzyskac gladkiej masy. Potrawa wyszla smaczna. Miesko
oblepilo sie ta reszta, a tluszcz zostal na patelni. Tylko, czy to tak
powinno wygladac?
ewa

1. Data: 2000-06-09 07:43:49

Temat: Re: Sos z sera rokpol
Od: Paul Urstein <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

"E.Vita" a écrit :

> [...]
> udalo mi sie uzyskac gladkiej masy. Potrawa wyszla smaczna. Miesko
> oblepilo sie ta reszta, a tluszcz zostal na patelni. Tylko, czy to tak

Witaj, nie jestem pewien czy twoj "Rokpol" to odpowiednik francuskiego
"Roquefort" Jesli tak to incipiam :
tluszcz ktory oddziela sie od sera przy podgrzewaniu wylej!
a reszte rozprowadz powoli w malej ilosci mleka ( na cieplo oczywiscie)
Ja, robiac ten sos (wspanialy do piersi kurczaka) rozpuszczam ser od
razu
w mleku.
Ewa, jesli pisze o czyms innym niz twoj ser, wywal moj list do kosza!

--
Amicalement Paul Urstein

1. Data: 2000-06-09 09:01:51

Od: "Malgosia Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

E.Vita napisał(a) w wiadomości: <3...@a...net.pl>...
> [...]
>udalo mi sie uzyskac gladkiej masy. Potrawa wyszla smaczna. Miesko
>oblepilo sie ta reszta, a tluszcz zostal na patelni. Tylko, czy to tak

jeżeli rozpuszczasz sam rokpol, to niestety tak bywa. Rozprowadź go w
odrobinie wody lub mleka.

POzdrawiam

Margola

1. Data: 2000-06-09 16:13:56

Od: "E.Vita" <e...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> razu
> w mleku.
> Ewa, jesli pisze o czyms innym niz twoj ser, wywal moj list do kosza!

Dziekuje za wskazaowki. Wykorzystam jutro do imieninowego danka dla
mojego meza.
Rokpol, to polski ser plesniowy, dosyc ostry. Pewnie nie zupelnie taki,
jak "Roquefort", ale Twoich instrukcji nigdy nie wyrzucam do kosza :)
Dziekuje tez Margolci.
ewa

1. Data: 2000-06-10 20:23:24

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 09 Jun 2000 07:43:49 +0000, Paul Urstein

>Witaj, nie jestem pewien czy twoj "Rokpol" to odpowiednik francuskiego
>"Roquefort" Jesli tak to incipiam :

Daleki dosyc odpowiednik. Wspolnego ma to ze zalicza sie do serow
niebieskich. Reszta to roznice - Rokpol jest robiony wylacznie z mleka
krowiego, dla udawania smaku sera owczego nasolony jest na sztywno,
czasem az gebe skreca, na dokladke jest piekielnie scicly i suchy -
sadze ze na tym moze polegac problem z jego rozprowadzaniem w sosie.
Jednak niebieskie plesniowce francuskie sa znacznie bardziej
miekkie...

--
Darek

Grecki (?) gyros.
przepisy kuchni hiszpanskiej - poszukuje
Re: czuszka
czuszka
Dzięki za sos koperkowy.