Re: Spadam stąd

From: Stalker <t...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Spadam stąd
Date: Fri, 9 Apr 2010 12:48:52 -0700 (PDT)

On 9 Kwi, 21:09, medea <X...@p...fm> wrote:

> Ja chciałam tylko nieśmiało zauważyć, że te i podobne argumenty padały
> tutaj już w niejednej kłótni z CB na temat nazizmu. Wątków tych było
> mnóstwo, w których wyniku wielu dorobiło się dla siebie przyrośniętych
> na stałe epitetów. Jeden tytuł nawet pamiętam - "ewangelia Tomasza".
> Jeśli ktoś ma ochotę szperać w archiwum, to pewnie znajdzie więcej.
>
> Do CB z tymi argumentami się nie trafi, więc IMO mają one tutaj o tyle
> sens, że może trafi się z nimi do potencjalnych CB-entuzjastów typu: Ender.
>
> Ewa

Ależ oczywiście. Kiedy BBjk w ramach protestu postanowiła opuścić
grupę,
a zaraz potem pojawiły się inne głosy w tym temacie pomyślałem sobie
dokładnie tak samo.

Ale tu nie chodzi o przekonanie CB. Tu chodzi o pewien rodzaj
kwarantanny.

Co można zrobić jeśli ktoś JEST wyznwacą jakiejś idei?
Co zrobić jeśli jest już zarażony toksycznym "memem"?

Jest kilka możliwości.

1. Można go "izolować" dosłownie. I np. w polskim prawie istnieją
odpowiednie paragrafy dotyczące szerzenia idelogii nazistowskiej np.
Ale to niesie za sobą ryzyko powstawania "martylologii", męczenników i
"bohaterów walki o...". Dla wielu osób bardzo pociągajace jest
opowiedzenie się po takiej "przesladowanej" stronie. To takie
"romantyczne" i "bohaterskie". To takie "gorące" i "odważne"

2. Można go "izolować" w przenośni. Tzn. nie zwracać w ogóle uwagi. To
jeden z najskuteczniejszych sposobów, ale obarczony pewnym ryzykiem.
Ryzykiem wymknięcia się spod kontroli... Jeśli nikt nie reaguje, nie
prostuje, to bzdura zaczyna żyć własnym życiem....

3. Można stosować pewnego rodzaju szczepionkę. Ale to nie jest
szczepionka dla JUŻ zarażonego. To jest szczepionka dla tych, którzy
się mogą zarazić...
Pokazywać, że tego typu "-izmy" to najczęściej zwykły stek bzdur i
głupot, tylko podany w bardzo apetycznym sosie "honoru", "odwagi",
"bohaterstwa" z dodatkiem całego półmiska prostych chwytów
socjotechnicznych...

I w tym kontekście BBjk ma rację. Nie należy zostawiać tego bez
riposty...
Ale tez nie ma co robić z CB wyroczni i męczennika...

Stalker