Spanie z glowa kolo gniazdka elektrycznego

21. Data: 2004-10-22 07:55:25

Temat: Re: Spanie z glowa kolo gniazdka elektrycznego
Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Trapez" <t...@p...wp.pl> wrote in message
news:clad7o$7c7$1@news.dialog.net.pl...

> Ale ktopowiedział, że kabel zasilający dane gniazdko, nie zasila
także
> czegoś umieszczonego dalej.

A skąd wiesz, że dajmy na to w ścianie przy której w tej chwili
siedzisz, albo przy której przebywa twoje dziecko ('teoryzuję') nie
przebiega kabel zasilający coś dużego? Przed tym nie uciekniesz.
Oczywiście można dmuchać na zimne, ale nie dajmy się zwariować, jakiś
zdrowy rozsądek w tym trzeba zachować.

J.

22. Data: 2004-10-22 08:03:59

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał w
wiadomości

> [...]
> przebiega kabel zasilający coś dużego? Przed tym nie uciekniesz.
> Oczywiście można dmuchać na zimne, ale nie dajmy się zwariować, jakiś

No przecież właśnie o tym napisałem, gdy wspomniałem o zasilaniu czegoś
umieszczonego równolegle dalej. Dlatego lepiej spojrzeć na schemat
instalacji w domu, a obecność gniazdka jest sygnałem, że w ścianie może
sobie pomykać całe stado elektronów powodujących wokół przewodnika pole
elektromagnetyczne.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

23. Data: 2004-10-22 10:13:01

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
może
> sobie pomykać całe stado elektronów powodujących wokół przewodnika

Tak, napisałeś, ale mi chodziło o to, że nieobecność gniazdka przy
łóżku/miejscu pracy wcale nie musi byc dowodem, że żadnego kabla tam
nie ma. A nawet jeśli jest i gniazdko i kabel, to jesli tylko nie
śpimy czule przytuleni do tegoż gniazdka, natężenie pola, w jakim
śpimy i tak jest mniej więcej takie samo, jak gdziekolwiek indziej.
Mam w domu prosty czujnik wykrywający m.in. pole elektryczne
generowane przez przewody pod napięciem, użwam go czasem jako
prymitywnego wykrywacza kabli. Niestety wykrywalność jest realna tylko
na odległość rzędu centymetrów, dalej poziom pola generowanego przez
przewód jest porównywalny z tłem i nijak się toto nie da odróżnić - to
dość wymowny przykład empiryczny.

J.

24. Data: 2004-10-22 16:59:52

Od: "BliSki." <BliSki-Wp-(NS_)-@spam.nie> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Rudnik" wrote:
> Sa takie urzadzenia do wykrywania przewodow w scianach, ale
> o ile sie orientuje (nigdy nie mialem czegos takiego w rekach)
> do zadzialania wymagany jest przeplyw pradu,

Ja mam coś takiego i nie jest wymagany przepływ prądu aby zadziałało.
Urządzenie takie wykrywa nawet przerwany kabel na przewodzie fazowym.
Wykrywa też na odległość sam przewód fazowy....
Oczywiście odległość tego wykrywania nie jest duża, jest to zależnie
od tego pod czym jest ułożony dany przewód od kilku do kilkunastu
centymetrów.
Dlatego sądzę, że takie pola ma bardzo małą moc i raczej (IMHO)
nie powinno być szkodliwe.

Z całą pewnością włączony telewizor wytwarza o wiele większe pole
a przecież wszyscy oglądamy TV ;)
--
-o--***--o-
Pozdr, (R) BliSki. (tm) m a i l : BliSki-Wp (a') w p (kropa) P L

25. Data: 2004-10-22 21:07:45

Od: Młody <m...@a...ToTezWywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trapez napisał(a):
> Wiem o tym i dlatego jeśli jest tylko możliwość należy przynajmniej spać z
> dala od wszelkich urządzeń oraz przewodów.

Pisząc wszystkie posty w tym wątku napromieniowałeś się bardziej od
swojego monitora i komputera niż przez kilka lat spania przy tym gniazdku...

--
Pozdrawiam Młody
[ mlody79 na aster.pl ]

26. Data: 2004-10-23 08:43:12

Od: "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l> szukaj wiadomości tego autora

Dnia tego, podwoje nieba się rozwarły i głos "BliSki."
<BliSki-Wp-(NS_)-@spam.nie> grzmiąc na głowami przerażonych istot
przekazał ku Ziemi tę wiadomość:

>Z całą pewnością włączony telewizor wytwarza o wiele większe pole
>a przecież wszyscy oglądamy TV ;)

Wybacz, ze sie wtracam, lecz nie wszyscy.
My nie ogladamy...

pozdrawiam
Klapuch

-------------------------
//(\ /)\\ Klapuch
(/: ' ' :\) gg: 3736633
^.---.^ www.klapuch.komrel.net
: '._.' : "Bóg jest sprawiedliwy:
mądrzejszym dał więcej rozumu, a głupszym mniej."

27. Data: 2004-10-24 20:21:10

Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl> szukaj wiadomości tego autora

BliSki. wrote:

> [...]
> centymetrów.
> Dlatego sądzę, że takie pola ma bardzo małą moc i raczej (IMHO)

(..)

Twoje urządzenie nie wykrywa pola wytwarzanego przez przewód, (bo jesli prąd
nie płynie, to jakie miałoby byc to pole?) tylko samo wytwarza pole, które
zakłócane jest przez kabel w ścianie,- to jest zwykły wykrywacz metalu.

Sprawdź, że zadziała na kawałek kabla w żaden sposób nie podłączony do
prądu.

--
Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.

28. Data: 2004-10-25 16:29:21

Od: "BliSki." <BliSki-Wp-(NS_)-@spam.nie> szukaj wiadomości tego autora

"Klapuch :-)" wrote:
> Wybacz, ze sie wtracam, lecz nie wszyscy.

Spoko, po to był na końcu usmieszek ;)
Ale to już dalekie OT

29. Data: 2004-10-25 16:35:38

Od: "BliSki." <BliSki-Wp-(NS_)-@spam.nie> szukaj wiadomości tego autora

"PAweł" p...@w...uzyjskrotu.pl
> Twoje urządzenie nie wykrywa pola wytwarzanego przez przewód,

No widzę, że kolega wie lepiej jakie urządzenie posiadam. :D
Pogratulować ;)))

> (bo jesli prąd nie płynie, to jakie miałoby byc to pole?)
> tylko samo wytwarza pole, które
> zakłócane jest przez kabel w ścianie,- to jest zwykły wykrywacz metalu.

No i tu się kolega bardzo myli. Nie jest to wykrywacz metalu.
Więc pudło.

> Sprawdź, że zadziała na kawałek kabla w żaden sposób nie podłączony do
> prądu.

Sprawdzałem :D
W tym sęk, ze jeśli kabel nie jest podłączony do przewodu fazowego,
to tego kabla nie wykrywa. Jeśli go podłączę, to zaczyna go wykrywać,
mimo tego, że nie ma odbiornika prądu.
Więc jak to wyjaśnisz?

Ale to już dyskusja na inna grupę nie sądzisz???
Więc przenoszę ją na pl.misc.elektronika, jeśli chcesz, to tam możemy
wyjaśnić Twoje wątpliwości.

30. Data: 2004-10-25 23:44:53