Re: Splot tunezyjski - pytanie

Data: 2004-02-04 09:32:05
Temat: Re: Splot tunezyjski - pytanie
Od: h...@o...pl

Witam!
> Dostalam w spadku takie dluuuugie szydelko, chyba wlasnie do splotow
> tunezyjskich? Czytalam tu kiedys o nich. Mam pytanie - czy robotka nie jest
> przypadkiem sztywna? Jak to wyglada? Jakie jest w dotyku? Chcialabym sie
> nauczyc tego splotu/techniki, ale nie wiem, czy warto. Nie chce robic
> chodnikow, a bluzeczki.
Według mnie, warto się uczyć. Można robić tym splotem wszystko - choć wydaje
mi się, że nie nadaje się do dywaników! Robiłam swetry, spódnice, szaliki,
czapeczki. Robota nie jest sztywna, chyba, że weźmiesz jakiś b. twardy sztywny
sznurek. Sciegi są dość grube. Doświadczalnie musisz sprawdzić grubość wełny.
Nawet z cienkiej wychodzi dość grubo i puszyście. A tak na marginesie - jaki
numer tego szydełka masz - chyba od tego pytania powinnam zacząć.
Co jest b. istotne - robota nie rozciąga się tak jak na drutach. Można łączyć
np. ściągacz robiony na drutach z resztą na tym szydełku sploteami
tunezyjskimi. Bardzo efektownie wychodzi.

Mam nadzieję, że moje odpowiedzi coś Ci dadzą, jeżeli masz jeszcze jakieś
pytania, to daj znać.

Serdecznie pozdrawiam - Halutka (Łódź)