Sposoby na podanie sałatki

1. Data: 2009-01-14 10:11:07

Temat: Sposoby na podanie sałatki
Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Czy macie jakieś sprawdzone sposoby na podanie sałatki na przyjęciu? Chodzi
o sposób wyłożenia na stole... tak, żeby nie stawiać w ordynarnych miskach z
łychą do nabierania.

Wiem, ze można np. zawinąć pojedynczą porcję w plaster wędliny lub sera, ale
to sposób dość oklepany...

Jak jeszcze podajecie sałatki?

Najlepiej, żeby to nie był bardzo pracochłonny sposób ;)

PS. Ostatnio widziałem kątem oka w telewizji, jak robili takie miseczki z
naleśników - smaży się naleśnik, potem chyba formuje w filiżance i do
piekarnika, żeby utrwalić kształt... ale nie przyglądałem się dokładnie i
nie jestem pewien, czy dobrze myślę...

Pozdrawiam,
/\/\\/\/

2. Data: 2009-01-14 10:24:33

Temat: Re: Sposoby na podanie sałatki
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

wolim pisze:

> Najlepiej, żeby to nie był bardzo pracochłonny sposób ;)

A jaka to sałatka?

Może być podana w wydrążonych pomidorach lub świeżych ogórkach, w
meksykańskich tacos (do kupienia w supermarketach), na liściach sałaty
albo cykorii. Dużo zależy od rodzaju sałatki, żeby się komponowała smakowo.

Ewa

3. Data: 2009-01-14 10:40:41

Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

> A jaka to sałatka?

Np. jarzynowa, kuskus z kurczakiem, ryż z kurczakiem/wędliną i papryką
kolorową, z tuńczykiem.

Chodzi mi o różne sposoby... sam dobiorę sposób do rodzaju sałatki ;)

Pozdrawiam,
/\/\\/\/

4. Data: 2009-01-14 11:33:29

Od: "mariusz" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W ptysiach.

Mariusz

5. Data: 2009-01-14 12:50:24

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

> Np. jarzynowa, kuskus z kurczakiem, ryż z kurczakiem/wędliną i papryką
> kolorową, z tuńczykiem.
>
> Chodzi mi o różne sposoby... sam dobiorę sposób do rodzaju sałatki ;)

1. w wydrazonych polowkach papryki
2. w wydrazonych cebulach
3. w wydrazonych pomidorach
4. w wydrazonych jajkach (ugotowanych na tardo i wydrazasz samo zoltko, lub
ugotowane jajko na twardo przecinasz na pol ze skorupka, wydrazasz calosc i
nakladasz w skorupki... ale to raczej nadaje sie do past jajeczno-... )
5. w czesciowo wydrazonych
pomaranczach/grapefruitach/arbuzach/dyniach/baklazan
ach/kabaczkach/patisonach/ogorkach/
cukini itp zaleznie od rodzaju salatki

6. Data: 2009-01-14 13:18:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Jan 2009 11:11:07 +0100, wolim napisał(a):

> [...]
> o sposób wyłożenia na stole... tak, żeby nie stawiać w ordynarnych miskach z

ja uwielbiam podawanie kolorowych sałatek w specjalnych pucharkach z odp.
widelczykiem czy innym sztućcem małych gabarytów - zależy od sałatki.
Pucharki są zupełnie gładkie, na niskiej nóżce, szerokie i pojemne.
bardzo ładnie to wygląda, można każdy pucharek indywidualnie udekorować,
polać zawartość sosem jakimś ładnym, wetknąć w to kawałek przegryzki
pieczywowej w postac pałeczki Grissini lub trójkącika opieczonej z
czosnkiem bagietki czy co tam pasuje akurat do składu sałatki.
Nie widziałam tego nigdzie chyba, ale tak sobie wymyśliłam i sie przyjęło.
Mam gdzieś, czy to zgodne z dobrymi zasadami - gościom się zawsze podoba.

7. Data: 2009-01-14 13:23:18

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wolim napisał:

> Np. jarzynowa, kuskus z kurczakiem, ryż z kurczakiem/wędliną i papryką
> kolorową, z tuńczykiem.
>
> Chodzi mi o różne sposoby... sam dobiorę sposób do rodzaju sałatki ;)

W wydrążonym wszystkim, co się da wydrążyć i jest jadalne. W małych
miseczkach. Naleśniki i inne ciastowate odradzam, wiele osób ich nie
je a poza tym mogą przemięknąć.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

8. Data: 2009-01-14 14:10:45

Od: "Bluzgacz" <p...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

UWAGA: MITOMANKA!
--
Bluzgacz

9. Data: 2009-01-14 16:14:49

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Sty, 14:18, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> Mam gdzieś, czy to zgodne z dobrymi zasadami - gościom się zawsze podoba.

To ładne podanie, ale przy alkoholu może nie być bezpieczne. Nie
zawsze można ominąć zaproszenia kogoś kto po setce traci opanowanie a
wzmaga ruchy motoryczne (taki bluzgły zaczyna klikać).
Ja mam stosowne naczynia szklane fi = 10 cm, wys. 5,5 cm o grubym
dnie - prostota i elegancja, a przede wszystkim stabilność na stole i
uniwersalność w rodzaju napełnienia. Co prawda, wiele już z nich
"wyszło" , w tym naczynia zbiorcze, takie same tyle, że o wiele
większej średnicy i wysokości - dzieci potafią dac wszystkiemu radę.
Ale nie ma problemu - można zamówić w dowolnej hucie szkła podobne lub
takie same (jeszcze trochę hut szkła nam zostało)...
Radzę sie pospieszyć - cena może być zaporowa - wszak w hutach
szkła pracują na gazie, a koksowni (i kopalni węgla koksującego) też
już nie mamy - choć węgiel jest.
Radzę pomyśleć kto tak bardzo Polski nie lubił. Mi wychodzi, że
Jonkałer i inne parchy.

10. Data: 2009-01-14 16:32:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Jan 2009 08:14:49 -0800 (PST), Panslavista napisał(a):

> To ładne podanie, ale przy alkoholu może nie być bezpieczne. Nie
> zawsze można ominąć zaproszenia kogoś kto po setce traci opanowanie

Po znajomych wiem, czego się spodziewać.
W domu nie przyjmujemy nieznajomych, a jesliby sie ktos taki zjawił, na
pewno nie zostanie poczęstowany alkoholem. Można trafic na kogoś z zaszytym
esperalem itp ;-)

> [...]
> takie same (jeszcze trochę hut szkła nam zostało)...
> Radzę sie pospieszyć - cena może być zaporowa

Mam wszelkiego szkła aż nadto - jeszcze z czasów, kiedy mama kupowała;
tanie było jak barszcz.

Restaruracja Indyjska w Gliwicach??? Ew. inna dobra :)
Gdzie i jaki TASAK kupic...
Gofrownica z Lidla.
No własnie, gdzie???
OBIADO - KOLACJA