Re: Sprawa naczyn z TEFLONU - moj apel - podajcie dalej !

1. Data: 2005-05-16 11:03:57

Temat: Re: Sprawa naczyn z TEFLONU - moj apel - podajcie dalej !
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Malgorzata" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
news:f420d383.0505151302.67b65eab@posting.google.com

> 2) Kiedy kupilam patelnie pokryta wewnatrz teflonem , kazal mi ja
> wyrzucic , mowiac : "Teflon zawiera szkodliwe substancje rakotwórcze
> ,
> wystarczy zjesc go troche , a jego obecnosc w organizmie moze byc
> ogniwem raka ."

Albo ten teść to taki sobie fachowiec albo coś ci się pomerdało.
Teflon jako taki jest obojętny dla zdrowia, nie rozkłada się w sokach
trawiennych, nie wydziela żadnych substancji, nie powoduje żadnych
uszkodzeń, o ile wiem, można go jeść choćby i garściami, byle w małych
kawałkach, bo przy większych potem może trochę tyłek boleć ;-) Używa
się zresztą teflonu przecież w medycynie nawet.
Naczyń z uszkodzonym teflonem nie wolno używać faktycznie, ale nie z
powodu teflonu, tylko znajdującej się pod nim powłoki "mocującej"
teflon do podłoża. Ona jest niezbyt zdatna do spożycia, ale podobno
to, ze ona jest rakotwórcza to najzwyklejsza urban legend nie mająca
żadnych faktycznych podstaw. Jedyna jak dotąd stwierdzona szkodliwość
samego teflonu to 'cośtam' (nie pamiętam, ale do wyguglania)
wydzielające się z niego w temperaturach powyżej 350stopni. Smażymy
zwykle w o dużo mniejszych, więc chyba można sobie odpuścić?

> Takze i zachorowalnosc na wszelkiego typu nowotwory takze wzrasta w
> tempie do kwadratu . Wykluczcie ze swojego zycia choc dwa wyzej
> opisane zrodla raka , przeciez macie wybor !

Oczywiście. Jedząc przypalone na zwykłej patelni potrawy też narażamy
się na raka. I to dużo pewniej, niż za pośrednictwem teflonu. Musimy
tylko wybrać metodę ;-)

J.

2. Data: 2005-05-16 16:57:44

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P."

> Naczyń z uszkodzonym teflonem nie wolno używać faktycznie, ale nie z
> powodu teflonu, tylko znajdującej się pod nim powłoki "mocującej"
> teflon do podłoża. Ona jest niezbyt zdatna do spożycia, ale podobno

fluoru - teflon jest zwiazkiem flouoru, uszko9dzony - czyli zarysowania
powoduja jego wydzielanie sie
jesc teflonu tez nie wolno - wlasnie z powodu fluoru, ale fluor nie powoduje
raka:-) nadmiar napewno jest przyczyna flourozy i napewno innych schorzen
(to tak jak mieszkanie kolo huty aluminium czy szkla:-) )

z tego co tak obserwuje to teraz powloki stosowane na naczyniach juz nie sa
z teflonu a zywic, ale juz tematu nie roztrzasalam, pewnie inni na grupie w
tym temacie beda biegli:-)

wiec nie popadajmy w obled, nie zjadajmy teflonu tylko potrawy na nim
przygotowane:-)

--
ania ----------------------------
www.aem.pl GG: 1145538

3. Data: 2005-05-16 20:24:56

Od: "bispierre" <b...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

">
> wiec nie popadajmy w obled, nie zjadajmy teflonu tylko potrawy na nim
> przygotowane:-)

ania ----------------------------

Ooo, wlasnie, bardzo dobrze powiedziane i streszczone !!
Nic dodac nic ujac.

Pierre

4. Data: 2005-05-16 20:37:54

Od: "Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ania" <a...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> raka:-) nadmiar napewno jest przyczyna flourozy i napewno innych schorzen
> (to tak jak mieszkanie kolo huty aluminium czy szkla:-) )

http://pl.wikipedia.org/wiki/Teflon

Hm, jakoś nie za bardzo jestem sobie w stanie wyobrazić jak z takiego
polimeru mógłby się odczepić fluor-to jest naprawdę mocne wiązanie
chemiczne. I to jeszcze w takiej ilości, żeby powodować fluoroze :) i
jeszcze jaka huta szkła czy aluminium powoduje fluoroze? etam, bajki
opowiadasz. :)

Jedzenie teflonu jest jak jedzenie innych polimerów, np. PCW mało smaczne.
Ale czy rakotwórcze? Artykuł, badania, coś więcej niż tylko opowieści
dziwnej treści, jak zasłyszane na bazarku. Należy się dowiedzieć zanim się
puści plotki w obieg.

Agata

5. Data: 2005-05-16 20:45:07

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 5/16/2005 6:57 PM, ania wrote:

> [...]
> raka:-) nadmiar napewno jest przyczyna flourozy i napewno innych schorzen
> (to tak jak mieszkanie kolo huty aluminium czy szkla:-) )
Może uściślę: teflon to poli(tetrafluoroetylen). Związek
charakteryzujący się nieprawdopodobną odpornością chemiczną, nie reaguje
nawet ze stężonymi kwasami ani zasadami (z wyjątkiem kw.
fluorowodorowego), nie rozpuszcza się w żadnych rozpuszczalnikach.
Połknięty przechodzi przez organizm całkowicie nienaruszony, nie może
więc powodować fluorozy (zresztą gdyby nawet ulegał trawieniu, to ilości
fluoru, jakie możnaby wchłonąć za jego przyczyną byłyby śmiesznie małe w
porównaniu z chociażby fluorowaną pastą do zębów).

Teflon groźny jest jedynie w postaci pyłu (pylica), szkodliwe są też
związki wykorzystywane przy jego produkcji. Ale te sprawy nie dotyczą
kuchni.

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

6. Data: 2005-05-16 20:47:17

Od: MK <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale czy rakotwórcze? Artykuł, badania, coś więcej niż tylko opowieści
> dziwnej treści, jak zasłyszane na bazarku. Należy się dowiedzieć zanim się

lobbing, lobbing .... jak niewiadomo o co chodzi to chodzi o kasę :)

7. Data: 2005-05-17 12:47:00

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agatek"

> jeszcze jaka huta szkła czy aluminium powoduje fluoroze? etam, bajki
> opowiadasz. :)

hmmm skawina i huta, sandomierz i huta szkla
pamietam ze studiow jak bylo duzo na ten temat, ale w branzy juz nie
siedze -wiec pewnie cos sie zmienilo i fluor przestal byc szkodliwy a
dioksyny w koncu ktos zobaczyl:-)
no i popekana emalia w naczyniach i to glownie w kolorze zielonym i
czerwonym - tez przestala szkodzic bo teraz sa nudne garnki ze stali
nierdzewnej:-)

8. Data: 2005-05-17 21:03:15

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 5/16/2005 10:37 PM, Agatek wrote:

> [...] i
> jeszcze jaka huta szkła czy aluminium powoduje fluoroze? etam, bajki
> opowiadasz. :)

Zarwóno w hutach aluminium, jak i w zakładach produkcji szkła wydziela
się fluor. O jakie bajki chodzi? :-)

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

9. Data: 2005-05-19 08:34:30

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No tak , ale ja nie twierdze , ze on bezposrednio truje , lecz co
> sie
> stanie , gdy taki okruszek zatrzyma sie na dluzej w zakamarkach
> ukladu
> pokarmowego ?

Nic. Jeśli rzecz jasna mowa o okruszku a nie o bryle zdolnej zatkać
światło przewodu.

> Przeciez i azbest tez bezposrednio nie truje , lecz jego
> dlugie przebywanie w organizmie w postaci wlokienek ( nawet
> pojedynczych ) moze stac sie zrodlem raka .

Właśnie o te włókienka chodzi, one są ostre i powodują liczne
mikrourazy. Przy teflonie nic takiego nie ma, już bardziej rakogenna
będzie panierka na schabowym.

J.

Co jest tańsze (remont)
jaka moc swiatla przy lustrze ?
Re: Sprawa naczyn z TEFLONU - moj apel - podajcie dalej !
izolacja termiczna kuchnia-szafki
[Spam]