Sprawa zmian w systemie emerytalnym

251. Data: 2011-01-30 15:57:06

Temat: Re: Sprawa zmian w systemie emerytalnym
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Jan 2011 16:37:57 +0100, medea napisał(a):

> A prowadzą działalność dochodową?
> Zresztą nie wiem, jak to jest, ale chyba osoby zatrudnione w ośrodkach
> partyjnych na różnych stanowiskach mają umowy o pracę i płacą normalnie
> podatki. No i partie zdają przecież sprawozdania finansowe.

Ja nie pytam o osoby prywatne, tylko o wpływy PARTII z tacy, czyli z
darowizn.

252. Data: 2011-01-30 16:40:54

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Nie sądzę - sklep płaci podatek od zysku. Niech płaci. Niby dlaczego ma nie
> płacić, skoro ja go płacę.
>
> Nie wiem, dlaczego moje pieniądze, tylko dlatego że znalazły się na INNEJ
> (a nie mojej domowej) tacy z przeznaczeniem na moje potrzeby, miałyby być
> opodatkowane podwójnie.

Z tego samego powodu, dla którego Twoje pieniądze lądujące w kasie
sklepu z przeznaczeniem na Twoje potrzeby są opodatkowane.
To co dajesz na tacę, po części idzie na potrzeby kościoła, po części na
pensję dla księdza i po części idzie do "biskupa".
Zysk sklepu z marży po części idzie na nowe towary, po części na pensje
dla pracowników i inne koszty a po części idzie do właściciela.

Jak już tak bardzo chcesz być fair - to dawaj mniej - tak by dla biskupa
nie wystarczało ;)

> Póki co - moje pieniądze ofiarowywane moim dzieciom już przestały być
> podwójnie opodatkowane i to mnie cieszy.

A tak wogóle, to cię zmartwię. Twoje pieniądze są w całości
opodatkowane. To działa tak:
Masz 10 zł.
- kupujesz batona za 10 zł od zenka. Zenek płaci VAT i zostaje mu ~8 zł.
- Zenek kupuje batona od kogoś za 8 zł. Ten ktoś płaci VAT i zostaje mu
6,2 zł.
- ... i tak dalej

Wystarczy 7-8 razy obrócić Twoją dychą, żeby cała poszła na podatek.
Tzn. jak dajesz na tacę to pewnie 9-10 razy ;)

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

253. Data: 2011-01-30 17:32:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Jan 2011 17:40:54 +0100, Przemysław Dębski napisał(a):

> Tzn. jak dajesz na tacę to pewnie 9-10 razy ;)

Ty dajesz?

254. Data: 2011-01-30 17:48:33

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-30 16:56, Ikselka pisze:

> Nieprawda. Nigdzie nie ma takiego zobowiązania.

> To zupełnie jak w polityce, nie? :-)

> No i własnie tutaj sama rozłożyłaś na łopatki swoją tezę "...tylko ten, kto
> deklaruje, że przynależy do Kościoła, równocześnie zobowiązuje się do
> płacenia nań".
> Bo tej kwestii się NIE ROZWIĄZUJE.

Nie wiem, o czym Ty piszesz, bo ja o rozwiązaniu niemieckim, ale muszę
jeszcze dopytać, jak to jest u nich dokładnie.

Ewa

255. Data: 2011-01-30 17:52:25

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-30 16:57, Ikselka pisze:

> Ja nie pytam o osoby prywatne, tylko o wpływy PARTII z tacy, czyli z
> darowizn.

O ile się nie mylę, to powinny być one uwzględniane w sprawozdaniach
finansowych, a od darowizn przecież obowiązuje podatek, jeżeli nie biorą
w nich udziału najbliżsi członkowie rodziny. Jak to jest w przypadku
partii, trzeba by doczytać, a nie chce mi się. Mam w tej chwili
ważniejsze rzeczy do roboty.

Ewa

256. Data: 2011-01-30 17:57:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Jan 2011 18:48:33 +0100, medea napisał(a):

> Nie wiem, o czym Ty piszesz, bo ja o rozwiązaniu niemieckim, ale muszę
> jeszcze dopytać, jak to jest u nich dokładnie.

A po co pytać? - jest cudownie prosty sposób na Twoje i innych rozterki:
planując dać na tacę 10 zł wpłać(cie) najpierw w US stosowny, określony
przepisami "Ustawy o podatku od spadków i darowizn", procent od tej kwoty,
a otrzymany kwitek z kasy daj(cie) na tacę wraz z "dyszką" pomniejszoną o
kwotę na kwitku.
W ten sposób Kosciół będzie rozliczony, a nawet będzie się mógł wykazać
kwitami wpłaty podatku.
Tak samo wystarczy czynić płacąc przy okazji chrztu, ślubu, pogrzebu,
kolędy... Po prostu wpłacajac trzeba powiedzieć księdzu: "Dałbym 500, ale
daję ..., bo wpłaciłem za księdza podatek do US, gdyż jestem zwolennikiem
opodatkowania opłat kościelnych i tacy".
No i radzę pilnie obserwować tacę w swoim kościele - po ilości kwitków z US
na niej kładzionych można się będzie łatwo zorientować, jak wielu prócz
Ciebie(Was) jest zwolenników opodatkowania tejże tacy 333-)

Prawda, jakie to proste?
333-)

257. Data: 2011-01-30 17:58:39

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Ty dajesz?

Nie. Bo oni tylko mówią że to na zbożne cele, a tak na prawdę kupują
wino i przepijają przy ołtarzu.

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

258. Data: 2011-01-30 18:19:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Jan 2011 18:58:39 +0100, Przemysław Dębski napisał(a):

> Nie.

Czyli tak, jak myślałam, rozmawiam z osobą nieuprawnioną do żadnych
dywagacji na temat opodatkowania Kościoła.

> Bo (...)

Ale zdajesz sobie sprawę, że każdy podany tutaj przez Ciebie powód po
słowie "bo" - tak naprawdę nie jest TYM powodem?

259. Data: 2011-01-30 18:30:33

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Czyli tak, jak myślałam, rozmawiam z osobą nieuprawnioną do żadnych
> dywagacji na temat opodatkowania Kościoła.

No popatrz, a ja sobie jednak dywaguje.

> Ale [...]

Cóż, jeśli ten "powód" odebrałaś jako poważne wyznanie z mojej strony to
Twój problem ;)

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

260. Data: 2011-01-30 18:34:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Jan 2011 19:30:33 +0100, Przemysław Dębski napisał(a):

> No popatrz, a ja sobie jednak dywaguje.

Czyli musisz się liczyć z tym, że Twoje dywagacje niczego nie zmienią.

> Cóż, jeśli ten "powód" odebrałaś jako poważne wyznanie z mojej strony to
> Twój problem ;)

Moja wypowiedź nie świadczy o tym, abym odebrała go jako poważne wyznanie -
przecież wyraźnie napisałam: "(...)każdy podany tutaj przez Ciebie powód po
słowie "bo" - tak naprawdę nie jest TYM powodem".

wierzyc, nie wierzyc...
Nierozumiem tej wyrozumiałości
Lepiej nie zachowujcie wstrzemięźliwości.
Histeria, niedaleka przyszłość.
U wróżki