Re: Sprzeciw Polskiej polityce

From: *ZBIG* <z...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Sprzeciw Polskiej polityce
Date: Tue, 17 Oct 2006 21:41:27 +0200
<bcvpch3e6kwt$.nw4zmlvte7nl$.dlg@40tude.net>
<1...@b...uss.enterprise.studiofx.biz>

Dnia Tue, 17 Oct 2006 02:58:57 +0200, Mr.FX napisał(a):

> Można, można. Są na tym świecie sędziowie

Oni rozstrzygają kwestie prawne, a nie etyczne.

> Jeśli trzymać się Twojej filozofii, to jeśli ludzie uważają, że
> selekcja naturalna jest im przydatna do przetrwania, to nie należy
> zabraniać im tego robić.

Można ich przekonać że się mylą, bo tak by właśnie było.

> Ktoś będący w końcowym stadium śmiertelnej choroby, któremu zostało
> niewiele czasu, poświęcając się dla uratowania człowieka, który jako
> jedyny może ocalić całe życie na tej planecie przed zagładą, nie robi
> "etycznego błędu", tylko okazuje się nie być skończonym egoistą.

Mylisz się.

> Gdy będziesz zabijał ludzi (z Twoich wypowiedzi wynika, że
> jesteś na to gotowy - gdyby Twoja sytuacja tego wymagała)
> np. w celu uratowania lekarza, który ma z kolei uratować Twoje
> życie, to będziesz walczył już nie tylko o swoje życie
> ale też i jego.

I co z tego?

> Problem polega na tym, że etyka naszej cywilizacji ciągle ewoluuje
> i napotyka na swojej drodze na różne trudne przypadki,

Widzę tę tendencję o której mówisz i to mnie właśnie najbardziej martwi.
Nasz instynkt samozachowawczy wydaje się zanikać.

> Prawem wolnej woli. Kierowanej zasadami. Niekoniecznie takimi
> jak Twoje. Np. takimi, którę zakładają obronę słabszych.
> Nie wolno mi? Jakim prawem?

Moje zasady są właśnie takie, tylko żeby prawidłowo stosować te zasady
trzeba wiedzieć czemu one służą. Trzeba wiedzieć dlaczego trzeba pomagać
słabszym. Jeśli ci się wydaje że należy pomagać słabszym, bo to jest
wzruszające, to ci się tylko wydaje.
Wydaje ci się że jesteś "lepszy", ale zastanów się w czym jesteś lepszy ode
mnie? I kto ci dał prawo mnie osądzać.
Która z moich zasad ci się nie podoba?

> Mozna też postępować tak, by czynić je mniej brutalnym
> i mniej przerażającym.

Można mieć złudzenia.

> Kwestia wiary. Niekoniecznie w Boga. W zasady.

Zasady to ja mam. I one się sprawdzają w życiu, w przeciwieństwie do
przykazań.