Sprzedaj swoją nerkę za 60 tys USD...

1. Data: 2007-04-03 07:20:20

Temat: Sprzedaj swoją nerkę za 60 tys USD...
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Około 70 tysięcy ludzi w USA żyje tylko dzięki
dializom i niecierpliwie czeka na dawcę nerki...
Duży procent tych ludzi umiera niedoczekawszy się.

Niektórzy lekarze proponują, aby zalegalizować
proceder kupowania nerek od zdrowych/żywych dawców.
Zapłacenie za taką nerkę nawet dużej sumy rzędu
60 tysięcy dolarów byłoby tańsze w końcowym
rozrachunku niż sztuczne utrzymywanie przy życiu
chorego na dializach...

Inni lekarze uważają, że kupowanie organów jest
nieetyczne i będzie popychać ludzi biednych do
sprzedawania swoich nerek za pieniądze co będzie
skutkowało kolejną formą wyzysku bogatego biorcy
którego stać na taki przeszczep na biednym, który
w tych 60 tysiącach USD widzi złudną szansę na
zmianę swojego statusu społecznego...

Przeciwnicy powołują się na etyczny zakaz kupowania
organów i robienia z tego komercyjnego przemysłu...
Pokazują jak skończyły się takie przypadki w innych
biedniejszych krajach gdzie biedota z wyraźną
blizną po operacji usunięcia nerki jest wciąż
biedotą - ich życie nie zmieniło się finansowo,
poza tym że wydatnie skrócili swoje życie...

Co Wy o tym myślicie? Czy handel organami ludzkimi
należy zalegalizować i poddać sformalizowanej kontroli?
Czy powinien pozostać nielegalny i etycznie naganny?

2. Data: 2007-04-03 09:46:11

Temat: Re: Sprzedaj swoją nerkę za 60 tys USD...
Od: "Cancer" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pszemol"

> [...]

> należy zalegalizować i poddać sformalizowanej kontroli?
> Czy powinien pozostać nielegalny i etycznie naganny?

60 tys. dolarów za nerkę to duża suma ?? Chyba sobie żartujesz.

Cancer

3. Data: 2007-04-03 10:28:56

Od: "Malwina" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cancer" <o...@m...com> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Pszemol"

> 60 tys. dolarów za nerkę to duża suma ?? Chyba sobie żartujesz.
>
> Cancer

Witam
60 tys USD za nerke. Przypomina mi sie od razu prawdziwe zdarzenie z mojej
ulicy.
Kiedy moj sasiad mlody, zdrowy 23 letni chlopak mial wypadek samochodowy, w
ktorym zginął.
Kiedy przyjechala karetka pogotowia i chlopak zyl jeszcze kilka godzin,
wszystkie narzady funcjonowaly. Rodzina znając poglądy tego chłopaka co do
oddawania narządów chciała oddac jego narządy do przeszczepów. Zdrowe nerki,
serce wątrobę, wszystko co było możliwe.

Niestety lekarze odpowiedzieli, że nie ma pieniędzy na pobranie, transport i
przechowanie tych narządów. Chodziło oczywiscie o pieniedze z kasy chorych.
Dlategoza kazdym razem jak słysze o przeszczepie nerek czy innych narządów.
O tym ile ludzie muszą płacic i czekac na taki przeszczep, albo ze ludzie
nie chcą oddawać swoich narządów lub sprzedają nerki i przypomina mi sie ten
autentyczny przypadek z mojego podwórka.

To co zrobili wtedy lekarze nie miesci mi sie w glowie, ale to autentyczny i
realny dowod na to jaka mamy sluzbe zdrowia.
Malo tego to trabia jeszcze, ze ludzie nie chca oddawac narzadów !!!
Ludzie czekaja latami na nerke i czesto sie nie doczekuja a ktos kto chce
oddac narządy nie tlylko jedna nerke tylko inne narządy, ktore uratowałyby
zycie kilku osobom nie może tego zrobic bo kasa chorych nie ma pieniedzy na
pobranie tych narządów !!!
Niejeden czlowiek zaplacilby za ta nerke zeby tylko zyc a ktos chce oddac
narzady za darmo ale kasa chorych nie ma pieniedzy :(
Teraz nie dziwi mnie fakt, ze ludzie ktorzy czekaja na nerki musza sobie je
kupowac.
Jesli liczyliby tylko na polska sluzbe zdrowia to wiekszosc chorych osob nie
doczakalaby sie nerki wcale.

Nerwy mnie ponosza jak widze w tv lekarza badz inna osobe, ktora mowi, ze
lduzie nie chcą oddawac narządów do przeszczepów. w momencie kiedy ktoś chce
oddac narządy a kasa chorych nie ma piniedzy na ich pobranie.
O czym tu wogole mowic :(
Pozdrawiam
Malwina

4. Data: 2007-04-03 13:15:01

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Cancer" <o...@m...com> wrote in message news:eut7sb$52m$1@news.onet.pl...

> 60 tys. dolarów za nerkę to duża suma ??
> Chyba sobie żartujesz.

Mieszkam w USA i na podstawie amerykańskiej amerykańskich
warunków patrzę na sprawę. 60 tysięcy w USA to nie jest
dużo... Dla przykładu - jakiś przeciętny nauczyciel zarabia
około 30 tysięcy rocznie brutto. Inżynier już 60-90 brutto.
Lekarz czy dentysta 100-200 tysięcy brutto...
60 tyś to mało biorąc pod uwagę że nerek masz tylko dwie
i jedną potrzebujesz aby samemu przeżyć i usunięcie jednej
z dwu skraca szanse Twoje własne szanse na przeżycie...

Aby przeliczyć zarobki na polskie warunki pomyśl sobie
o tych 60 tysiącach za nerkę jako tysiącach złotych...
Tak mniej więcej tłumaczą się zarobki w Polsce.
Czy teraz te 60 tysięcy złotych jest dla Ciebie dużo/mało ?

I właśnie o to chodzi - ktoś, kto dobrze zarabia, czyli
te 60 tysięcy to dlaniego grubo poniżej jego rocznych
zarobków nie powabi się na taką operację... Polecą na nią
składacze hamburgerów w McDonalds lub bezrobotni czy
bezdomni biedacy... Ewidentnie położenie kwoty na organ
powoduje że następuje dyskryminacja ludzi pod względem
ich statusu społecznego.

Dla Ciebie 60 tysięcy to niewyobrażalnie dużo, dla mnie to
dużo mniej niż roczna pensja i nigdy bym tego za taką sumę
nie zrobił... Gdyby mi ktoś zaoferował 60 milionów - to
wtedy coś innego, wtedy mógłbym propozycję rozważyć :-))

5. Data: 2007-04-03 13:17:49

Od: Juanitos <j...@p...me.uk> szukaj wiadomości tego autora

Cancer napisał(a):
> Użytkownik "Pszemol"

> 60 tys. dolarów za nerkę to duża suma ?? Chyba sobie żartujesz.
>
> Cancer

Ja natychmiast sprzedam swoja nerkę za 60 tys. dolarów. Oferta jak
najbardziej poważna. Jestem zdrowy, do dyspozycji. Płeć męska :-)

Juanitos

6. Data: 2007-04-03 13:27:01

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Juanitos" <j...@p...me.uk> wrote in message
> Ja natychmiast sprzedam swoja nerkę za 60 tys. dolarów. Oferta jak najbardziej
poważna. Jestem zdrowy, do dyspozycji. Płeć męska
> :-)

Dlaczego byś to zrobił?
Czy 60 tysięcy zmieniłoby Twoje życie w istotny sposób?
Co byś sobie za tą oddaną nerkę sprawił w życiu?

Napisz coś więcej bo mi się to nie mieści w głowie.
Jesteś biedny?

p.s. 60 tysięcy dolarów to kwota jaką oszacował lekarz
jako koszt długoterminowego utrzymywania przy życiu
chorego na nerkę wymagającego przeszczepu i kilka razy
w tygodniu wizyt w szpitalu na dializy... Takie są
koszty w USA, więc za taką kwotę opłaca się mu kupić
nerkę. Koszty w Polsce sa inne, więc kwota będzie inna.

7. Data: 2007-04-03 13:47:20

Od: "pozytywne wibracje" <p...@m...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Każdy normalny człowiek zgodzi się, aby jego organy (z wyjątkiem może mózgu)
wykorzystano _za_darmo_ do ratowania innych ludzi

8. Data: 2007-04-03 14:11:30

Od: Juanitos <j...@p...me.uk> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol napisał(a):
> [...]
> koszty w USA, więc za taką kwotę opłaca się mu kupić
> nerkę. Koszty w Polsce sa inne, więc kwota będzie inna.

Kochany Przemolu, tak jestem biedny. Od 3 lat jestem bezrobotny, a mam 4
-osobową rodzinę. Jakie mam wykształcenie, dorobek zawodowy poczytaj na
stronie www.kurkiewicz-family.com i jak to jest możliwe być jednocześnie
bezrobotnym to już tajemnica tzw. IV RP...
Dziękuję za zainteresowanie, to rzadkość...
Pozdrawiam
Juanitos

9. Data: 2007-04-03 14:37:49

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"pozytywne wibracje" <p...@m...onet.pl> wrote in message
> Każdy normalny człowiek zgodzi się, aby jego organy (z wyjątkiem może mózgu)
wykorzystano _za_darmo_ do ratowania innych ludzi

Nie zrozumiales... nie mowimy o przeszczepach PO SMIERCI.
Mowimy o oddaniu nerki ZA ZYCIA. Ty, teraz mialbys
pojechac do szpitala i oddac swoja zywa nerke za kase.
Zostalbys na cale zycie bez jednej nerki i z blizna jak ta:
http://www.ccs.mq.edu.au/bodmod/exhibition/scar/phot
os/photo_39.html

Tu jest artykul na ten temat poruszajacy sprawe od strony
kradziezy nerek - bandzior napada czlowieka i ... nie masz
nerki, budzisz sie juz z jedna:
http://www.bbc.co.uk/worldservice/programmes/global_
crime_report/crime/kidney.shtml

10. Data: 2007-04-03 15:03:34

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Kochany Przemolu,

??

> [...]
bezrobotnym to już tajemnica tzw. IV RP...
> Dziękuję za zainteresowanie, to rzadkość...

Bezrobotnym stac sie jest bardzo latwo, zwlaszcza w starszym
wieku... Gorzej znalezc prace. Twoj los podziela zdecydowana
wiekszosc specjalistow, ktorzy z biegiem czasu przestaja byc
potrzebni a ich miejsce zajmuja mlodzi, znajacy nowoczesne
technologie... Sprzedanie nerki nic tu nie pomoze, poza tym
nie wiem czy 60-letnia nerka kwalifikuje sie tutaj... sorry.

Re: Wymaz z gardła i nosa
Dieta bogata w białko a nowotwór
Zapalenie miazgi czy ból pourazowy zęba
PTFE a RTG