Srodek na mszyce

11. Data: 2006-06-13 20:26:11

Temat: Re: Srodek na mszyce
Od: "Lori" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!
> W sklepie ze środkami ochrony roślin (po tym, jak nie doczekałam się pomocy na
grupie :-)) doradzono mi dwa środki. W temperaturze do 20 stopni stosować środek
KARATE, a powyżej 20 stopni ALPHAGUARD. Oba stosowałam, oba mszyce likwidują,
tylko trzeba sobie kupić strzykawkę do odmierzania ilości, bo są w płynie.
> Pozdrawiam i życzę owocnej walki :-)
> Agnieszka

U mnie KArate nie działa - walczę z tym diabelstwem już od zimy na hibuskusach -
i ciągle wracają jak tylko pojawią się pączki . Ja dodawałam jeszcze kilka
kropel olejku parafinowego - a niech jedza i s....ą ;-)
Ale chyba i Karate i olejek parafinowy polubiły ...

Pozdrawiam
Jutro lecę po ten drugi środek ALPHAGUARD
Lori

12. Data: 2006-06-13 22:27:25

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agnieszka D. napisał:

> [...]
trzeba sobie kupić strzykawkę do odmierzania ilości, bo są w płynie.

Mszyce mają na roślinach wszyscy.
Mszyce nie są niczym nowym. Sposobów jest trochę ..I prawie codziennie
ktoś pyta, jak z mszycami walczyć. Więc ile razy można ten sam temat
wałkować?
Nie zadałaś sobie trudu ,żeby poszukać w archiwum grupy , w googlach.
Może jeszcze ktoś powinien za Ciebie sprawdzić, co na mszyce w pobliskim
sklepie sprzedają ?

Barbara

13. Data: 2006-06-14 05:40:56

Temat: Odpornosc na mszyce - bylo: srodek na mszyce
Od: Lanfear <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Miącz napisał(a):

> Mszyce mają na roślinach wszyscy.

Moj ogrod ze wszech stron jest otoczony nieuzytkami rolniczymi, z lanami
perzu itp. Na dzialce mam jedna stara "czerśń" (co za piękne słowo!)
która daje siewki dookoła, także za płotem, właśnie na tym ugorze. To,
co sie dzieje na samosiewach mojej czeresni oraz wisni (nie wiadomo
skad) jest po prostu obrzydliwe. Czarne mszyce calkowicie opanowuja co
roku mlode przyrosty tych roslinek w stopniu takim, ze pedy sa czarne
juz z daleka, zzeraja je (ok. 90% rocznego przyrostu) i sa po prostu
zrodlem infekcji dla okolicy. A moja wielka, stara czeresnia rosnaca
obok - moze ma 3 mszyce w sumie i pelno owocow choc nie jest w ogole
cieta. Inne drzewa w ogrodzie tez roznie z tymi mszycami same walcza: na
brzozach zwyklych w ogole nigdy nie ma, na szczepionej brzozie gracilis
jest ich zawsze sporo, czasem sa na jednym glogu a na innych nie, na
perukowcach nigdy nie widzialam, ani na wierzbach, ani na oliwniku.

Może ktos wie, od czego zalezy odpornosc roslin na mszyce?

Aga

14. Data: 2006-06-14 07:11:30

Od: "Tomek Kaczmarek" <t...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

stanseba <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> Szukam srodka na mszyce na drzewach owocowych . Poradzcie cos .
>
> Pozdrawiam

Decis. U mnie działa.
pzdr.
Tomek

15. Data: 2006-06-14 08:26:27

Temat: Re: Odpornosc na mszyce - bylo: srodek na mszyce
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lanfear" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

> Może ktos wie, od czego zalezy odpornosc roslin na mszyce?

Odpowiedź nie na temat, tylko obok: m.in. od odmiany. Kiedyś posadziłam
wiśnię Łutówkę - wyrzuciłam po paru latach. O odporności na choroby
wiadomo:[, ale ilość mszyc przekraczała wszelkie granice. Na moich dwóch
innych (wówczas) wiśniach - Nefris i chyba Książęca - mszyc nie było.

I jeszcze jedno, do pytającego wcześniej - Karate to akarycyd, środek
zwalczający raczej przędziorki niż mszyce. Zainteresuj się Fastac'iem,
Pirimorem lub Piricarbem bodajże, Decisem i ogólnie archiwum +google, zanim
złożysz kolejną wizytę w sklepie. W ostateczności można zażądać ulotek do
środków, które mają i przeczytać na miejscu, jaki środek do czego służy:)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

16. Data: 2006-06-14 09:11:58

Od: "Miszka52" <m...@n...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

:(
Ale chyba można troszkę grzeczniej odpowiedzieć. Po co od razu tak człowieka
dołować?
Nie wszyscy umieją poruszać się perfekt po internecie, po wyszukiwarkach...
Ja też mam trochę z tym problem. Staram sie szukać archiwum grupy, konkretny
temat i np. na temat mikoryzy znalazłam byle co i prawie nie na temat...
Zapytałam więc tu i też dostałam zbywającą odpowiedź, żebym poszukała w
archiwum. A ja wiem, co to mikoryza, a peytałam o doświadczenia
zaawansowanych ogrodników ze szczepieniem grzybnią i czy efekty były
zauważalne.

--
Miszka
http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_miszka52

17. Data: 2006-06-14 09:30:32

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miszka52" <m...@n...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
człowieka
> dołować?
> Nie wszyscy umieją poruszać się perfekt po internecie, po

W takim razie bardzo grzecznie przypominam, że należy odpowiadać POD postem
przedpiścy.

http://tinylink.com/?Qa0zjuaBYm - masz tu doświadczenia szkółkarza na temat
mikoryzy. Z archiwum grupy...

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net

18. Data: 2006-06-14 09:37:22

Od: "Miszka52" <m...@n...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja na mszyce zastosowałam następującą miksturę rodem z książki Jerrego
Bakera "Ogród pełen kwiatów"
a mianowicie:
1 mała cebula drobno posiekana
2 średniej wielkości ząbki czosnku, drobno posiekane
1 łyżka płynu do mycia naczyń (ja dałam Ludwika)
2 szklanki wody
Trzeba to zmiksować, odsączyć papkę przez pończochę, przelać do ręcznego
spryskiwacza i pryskać przy dostrzeżeniu pierwszych gości.

Oczywiście zabieg trzeba powtarzać, ale działa. Zresztą ta książka zawiera
mnóstwo tego typu mikstur na wszelaką okoliczność, co jest cenne szczególnie
dla tych, którzy wystrzegaja sie chemii w swoim ogródku. Można ją zamówić na
stronie www.kdc.pl Polecam.

19. Data: 2006-06-14 09:39:10

Od: "Miszka52" <m...@n...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> człowieka
> wyszukiwarkach...
>
> W takim razie bardzo grzecznie przypominam, że należy odpowiadać POD

Dziękuję, poprawię się

20. Data: 2006-06-14 10:11:13

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w
wiadomości news:e6hshn$1b75$1@node3.news.atman.pl...

> Użytkownik "stanseba" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> >
> Woda.
> Pozdrawiam ;-)
> Janusz

Ekologicznie. Litr wody + jedna łyżka cukru.
Zamieszać i opryskać roślinę, na której żerują mszyce.
Mszycom nie zaszkodzi, ale zwabi biedronki
a te pałaszując mszyce pośrednio pomogą roślinie.
Za: http://www.muratordom.pl/6931_3201.htm

Pozdrawiam pogodnie
skryba

szkodniki - pomocy!